دیجیزا/ سامسونگ که به تازگی از گوشی‌های گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ رونمایی کرده، برای معرفی گلکسی S22 آماده می‌شود. طبق گزارشی جدید، این دستگاه در مناطق محدودی با چیپ اگزینوس ۲۲۰۰ مجهز به پردازشگر گرافیکی AMD از راه می‌رسد.

در حالی که در هفته‌های گذشته گزارش‌های زیادی درباره نسل بعدی تراشه پرچمدار سامسونگ منتشر شده بود و اکثر آن‌ها از تجهیز گلکسی S22 به آن خبر می‌دادند، گزارش جدید نظر دیگری دارد.

به نظر می‌رسد کاربران در کشورهای محدودی به تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ دست پیدا می‌کنند که ظاهرا این موضوع ارتباطی با عملکرد این چیپ ندارد، چرا که انتظار می‎‌رود قدرت بالایی داشته باشد. در صورت صحت گزارش اخیر، این پرچمدار سامسونگ در کره جنوبی هم با چیپ کوالکام عرضه می‌شود. بنابراین احتمالا کره‌ای‌ها سری گلکسی S22 را در اکثر کشورها با تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ می‌فروشند.

در حال حاضر سری گلکسی S21 با چیپ اگزینوس ۲۱۰۰ در کشورهای اروپایی، خاورمیانه و کره جنوبی به فروش می‌رسد، اما ظاهرا بسیاری از این کشورها با نسل بعدی پرچمدار سامسونگ به تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ دسترسی پیدا نمی‌کنند.

یک منبع موثق حوزه فناوری با حساب توییتری «Tron» اطلاعاتی را درباره گوشی‌های سری گلکسی S22 منتشر کرده. به گفته وی، مدل استاندارد به نمایشگر ۶.۰۶ اینچی LTPS، مدل پلاس به پنل ۶.۵۵ اینچی LTPS و نسخه اولترا به صفحه نمایش ۶.۸۱ اینچی LTPO مجهز می‌شود.

در حالی که گلکسی زد فولد ۳ به دوربین سلفی زیر نمایشگر مجهز شده، چنین فناوری به سری گلکسی S22 راه پیدا نمی‌کند. انتظار می‌رود مدل استاندارد و پلاس این سری به دوربین اصلی سه‌گانه با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی واید، ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو و ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید مجهز شوند.

نسخه اولترا پرچمدار بعدی سامسونگ از دوربین اصلی چهارگانه بهره می‌برد. سنسور اصلی این دستگاه ۱۰۸ مگاپیکسلی خواهد بود که توسط دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید همراهی می‌شود. این دستگاه همچنین فوکوس خودکار لیزری خواهد داشت. البته برخی شایعات به دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی اشاره می‌کنند.

در نهایت انتظار می‌رود محصولات این سری از پرچمدارهای سامسونگ به ترتیب باتری ۳۸۰۰، ۴۶۰۰ و ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی داشته باشند.