کوالکام در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ از همکاری با ولوو و هوندا و رنو برای تولید خودرو‌های نیمه‌خودران به‌کمک مجموعه پلتفرم‌ مرتبط با خودروهای هوشمند خود خبر داد.
   
کوالکام، تولید‌کننده‌ی پردازنده‌های اسنپدراگون، برای توسعه‌ی پلتفرم خود در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ اعلام کرد که با سه شرکت‌ بزرگ تولید‌کننده خودرو برای تأمین قطعات سخت‌افزاری و پلتفرم‌های نرم‌افزاری در خودرو‌های آینده آن‌ها همکاری خواهد کرد. این سه شرکت‌ عبارت‌اند از: ولوو و هوندا و رنو.

کوالکام در‌حال‌حاضر مجموعه‌ی کاملی از پلتفرم‌های مرتبط با خودروهای هوشمند دارد که آن‌ها را مجموعه شاسی‌های دیجیتالی می‌نامد. این شرکت هدف خود از تولید این پلتفرم‌ها را تأمین ابزار موردنیاز خودروسازان برای هوشمندسازی و یکپارچه‌سازی خودروهایشان عنوان کرد. به‌گزارش Verge، این ابزارها عبارت‌اند از:‌

ابزار سواری اسنپدراگون (Snapdargon Ride): ابزاری برای کمک به راننده و فراهم‌آوردن فناوری‌ رانندگی خودکار
ابزار کابینی اسنپدراگون (Snapdragon Cockpit): ابزاری برای بهبود تجربه‌ی سفر سرنشینان خودرو مانند سیستم-روی-یک-چیپ یا SoC یا راه‌حل‌های نرم‌افزاری برای تأمین برق مورد‌نیاز نمایشگرهای داخل خودرو و دستگاه‌های پخش محتوای دیداری و شنیداری
ابزار اتصال خودکار اسنپدراگون (Snapdragon Auto Connectivity): ابزاری برای اتصال خودروها به اینترنت و فضای ابری و دیگر دستگاه‌ها و فراهم‌آوردن شبکه‌ی LTE ،۵G، وای‌فای و GPS در این خودروها
ابزار سرویس امنیتی اسنپدراگون (Snapdragon Car-to-Cloud Services): ابزاری برای تجزیه‌و‌تحلیل خودروها و کاربران و ارائه‌ی قابلیت‌های امنیتی و فراهم‌آوردن بستری برای انجام به‌روزرسانی‌ها و خدمات مالی که امکان کسب درآمد بیشتر را در‌‌اختیار خودروسازان قرار می‌دهد.

هوندا در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ اعلام کرد که در خودروهای آینده، از نسل سوم پلتفرم Snapdragon Cockpit کوالکام برای تقویت سیستم سرگرمی رسانه‌ای مبتنی‌بر اندروید خود استفاده خواهد کرد. ولوو نیز در این نمایشگاه از اقدامی مشابه و همکاری با کوالکام و گوگل برای ارائه‌ی سیستم‌های سرگرمی رسانه‌ای اندرویدی در خودرو شاسی‌بلند Polestar 3 و خودرو تمام‌الکتریکی دیگری خبر داد.

رنو هم در‌ حال برنامه‌ریزی جامع‌تری برای به‌کار‌گیری شاسی‌های دیجیتالی کوالکام در خودرو‌های آتی خود است. انتظار می‌رود که در آینده خودروسازان بزرگ دیگری مانند جنرال موتورز (GM) و بی‌ام‌و (BMW) و هیوندای نیز همکاری خود با کوالکام را اعلام کنند.

شما درباره‌ی ورود کوالکام به صنعت خودروسازی چه دیدگاهی دارید؟