شرکت های بی ام دبلیو، آی بی ام، مرسدس بنز و پاناسونیک اعلام کردند به دلیل شیوع کووید ۱۹ از حضور فیزیکی در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی خودداری می کنند.
به گزارش ورج، بی ام دبلیو اعلام کرد در مراسم نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی (CES) حضور نخواهد داشت. نمایشگاه CES به طور معمول ژانویه هر سال در لاس وگاس آمریکا برگزار می شود و بیش از ۱۰۰ هزار بازدیدکننده از سراسر جهان را به خود جلب می کند.

بی ام دبلیو جدیدترین شرکتی است که از حضور در مراسم مذکور عقب نشینی کرده است. پیش از این نیز اینتل، AMD، جنرال موتورز، گوگل، تی موبایل، آمازون، متا، وایمو و گروه زیادی از نشریات حوزه فناوری به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا حضور در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی را لغو کردند.

در بیانیه بی ام دبلیو آمده است: برای احتیاط بی ام دبلیو فعالیت های برنامه ریزی شده برای حضور خود در CES را به طور کامل به برنامه ای آنلاین از آلمان در ۵ ژانویه منتقل می کند.

علاوه بر آن شرکت «آی بی ام» نیز اعلام کرد از حضور در نمایشگاه مذکور چشم پوشی کرده است. در بیانیه این شرکت آمده است: به دلیل تحولات شرایط شیوع کووید ۱۹ و برای احتیاط، آی بی ام اخیراً تصمیم گرفته در CES امسال حضور نخواهد داشت. ما همچنان مشتاق شرکت در این رویداد به طور مجازی هستیم.

در کنار این موارد مرسدس بنز نیز از حضور در مراسم خودداری می کند. نشریه ماشابل نیز اعلام کرد شرکت پاناسونیک که به طور معمول در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی غرفه بزرگی دارد، یک کنفرانس خبری مجازی برگزار می کند و تنها تعداد محدودی از نیروهایش به طور فیزیکی در مکان رویداد حاضر خواهند بود.