دیجیزا/ جنایتکاران آنلاین با سوءاستفاده از طرح بایدن برای پرداخت کمک هزینه به خانواده‌های آمریکایی دهها سایت قلابی ثبت نام برای دریافت پول ایجاد کرده‌اند.
به گزارش زد دی نت، دولت بایدن یک طرح نجات ۱.۹ تریلیون دلاری را به تصویب رسانده که هدف از اجرای آن احیای اقتصاد آمریکاست. بررسی‌های مؤسسه امنیتی دومین تولز نشان می‌دهد اگر چه پرداخت‌های مرحله اول این طرح به خانوارهای دارای کودک توسط سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا به صورت خودکار و بدون نیاز به ثبت نام در هیچ سایتی صورت می‌گیرد، اما جانیان آنلاین با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم وب سایت‌هایی را راه اندازی کرده و افراد را به ثبت اطلاعات خصوصی خود در آنها ترغیب می‌کنند.

در این سایت‌ها ادعا شده درج اطلاعات شخصی برای دریافت کمک هزینه‌های دولتی ضروری است و تلاش شده ظاهر آنها شباهت زیادی به سایت‌های دولت فدرال ایالات متحده داشته باشد.

دامین تولز اعلام کرده که بررسی برخی از این سایت‌ها نشان دهنده پیوند آنها با یک شرکت توسعه خدمات وب در نیجریه به نام گلدن ویوز اینوویشنز است. در این سایت‌های قلابی به دقت طراحی شده، جزئیات پرداخت‌های دولت بایدن با دقت توضیح داده شده و از کاربران برای ثبت درخواست دعوت شده است. کاربران باید اطلاعاتی مانند نام، آدرس، شماره‌های تأمین اجتماعی، عکس گواهینامه رانندگی و حتی نام کامل مادر خود را در این سایت‌های کلاهبردار ثبت کنند.