دانشمندان به تازگی از وجود سه حس جدید در بدن انسان خبر داده‌اند. این حواس نقش بسیار مهمی را در زندگی انسان‌ها ایفا می‌کنند.

جدیدترین مطالعات دانشمندان نشان داده است که حواس انسان به لامسه، بینایی، چشایی، بویایی و شنوایی محدود نشده و علاوه بر آن‌ها حواس دیگری هم انسان را در زندگی کمک می‌کنند که تاکنون به آن‌ها توجهی نشده است. با در نظر گرفتن این حواس می‌توان گفت انسان از ۸ حس در بدن خود بهره‌مند است. یکی از این حواس، حس حرارت نام دارد. انسان به وسیله این حس میزان سرما هوای را در زمستان تشخیص داده و متناسب با آن لباس بر تن می‌کند.

با ۳ حس جدید در بدن انسان آشنا شوید
تا پیش از مطرح شدن این ادعا گفته می‌شد که انسان با کمک حس لامسه سرما و گرما را تشخیص می‌دهد، اما این مطالعه نشان داده که حتی بدون لمس نیز می‌توان گرما و سرما را تشخیص داد. حس موقعیت اندام‌های بدن (proprioception) یک حس جدید دیگر در بدن انسان است که تاکنون توجهی به آن نشده است. انسان با استفاده از این حس می‌تواند بدون نگاه به زمین و با تکیه بر نیروی پای خود قدم بردارد. همچنین انسان با تکیه بر این حس می‌تواند موقعیت تمام اندام‌های بدن را بدون توجه به آن‌ها به خوبی درک کند. علاوه بر این با  کمک حس موقعیت اندام های بدن می‌توانیم لغاتی که قصد نوشتن آن‌ها را داریم بدون توجه به صفحه کلید تایپ کنیم.

سومین حسی هم که دانشمندان به تازگی موفق به کشف آن شده‌اند حس تعادل (equilibrioception) است. انسان به کمک این حس می‌تواند بدون زمین خوردن و به صورت کاملا متعادل حرکت کند. لازم به ذکر است که برای تأیید قطعی وجود این سه حس جدید در بدن باید تحقیقات گسترده‌تری صورت گیرد، اما در صورتی که این حواس وجود نداشته باشند انسان نمی‌تواند به راحتی زندگی کند.