شرکت اپل فروشگاه‌های خود در نیویورک سیتی را به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ تعطیل کرد.

این تعطیلی‌ها شامل ۱۶ شعبه فروش در نیویورک، آپر وست ساید، وست فورتینث استریت، استاتن آیلند و برونکس هستند. این اقدام موقتی شامل فروشگاه‌ها در هانتینگتون استیشن و مانهاست هم است.

اپل در هفته‌های اخیر به طور موقتی شعبه‌های فروش بسیاری را برای مقابله با افزایش موارد شیوع واریانت مسری اُمیکرون تعطیل کرده است. این شرکت همچنان به مشتریانش امکان می دهد به صورت آنلاین سفارش داده و سفارش خود را در فروشگاه‌ها دریافت کنند. خریداران نمی توانند برای دیدن یا خرید وارد فروشگاه شوند و پشتیبانی فنی برای آنها در بخش تعمیرات قابل دسترس نخواهد بود.

اپل روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد ما شرایط را مرتب رصد می کنیم و تدابیر سلامتی را برای حمایت از رفاه حال مشتریان و کارمندان تنظیم می کنیم. ما به رویکرد جامع برای تیم‌هایمان که شامل ترکیبی از دادن مرتب تست، زدن ماسک توسط کارمندان و مشترک و نظافت کامل و مرخصی استعلاجی با حقوق است، متعهد مانده‌ایم.

موارد ابتلا به کووید ۱۹ در نیویورک به رکورد بالایی صعود کرد. این ایالت روزانه ده هزار مورد جدید ابتلا اعلام می کند. اپل شعب فروش متعدد خارج از نیویورک شامل شعبه لس آنجلس را در روزهای اخیر تعطیل کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل اعلام نکرد چه زمانی شعبه فروش خود در نیویورک را بازگشایی خواهد کرد. این شرکت همچنین شعبه کارنگی لایبرری در واشنگتن دی سی و بعضی از شعب در اوهایو، تگزاس، جورجیا و فلوریدا را تعطیل کرده است. فروشگاه ریجنت استریت اپل در لندن هم موقتا تعطیل شده است.