گوگل از چندین ویژگی امنیتی جدید برای مرورگر کروم رونمایی کرد که تقریبا تمام آن‌ها به مدل‌های یادگیری ماشینی متکی هستند. غول موتور جستجو با ارائه این ویژگی‌ها قصد دارد مرور وب را برای کاربران خود آسان‌تر و ایمن‌تر کند.

غول موتور جستجو در وبلاگ خود توضیح می‌دهد که در نسخه ۱۰۲ مرورگر کروم، از مدل‌های یادگیری ماشینی استفاده می‌کند که کاملا در مرورگر اجرا می‌شوند (بدون ارسال داده‌ها به گوگل یا جای دیگر) تا وب‌سایت‌هایی که درخواست‌های مربوط به مجوز ناخواسته ارسال می‌کنند را شناسایی کند. در این پست وبلاگ آمده است:

«از یک طرف، اعلان‌ها به ارائه به‌روزرسانی‌های جدیدی از سایت‌هایی که به آن‌ها اهمیت می‌دهید کمک می‌کند. از سوی دیگر، این درخواست‌ها می‌تواند آزاردهنده باشد.»
  
بنابراین در نسخه بعدی مرورگر کروم از مدل یادگیری ماشین جدیدی استفاده شده تا اعلان‌هایی که احتمالا توسط کاربران نادیده گرفته می‌شوند به طور خودکار مسدود شوند.

بهبود امنیت مرورگر کروم
گوگل همچنین درباره جنبه امنیتی مروگر محبوب خود توضیح می‌دهد که اوایل سال جاری، به‌روزرسانی جدیدی را برای مدل یادگیری ماشین آن ارائه کرده که سرویس Safe Browsing یا مرور ایمن مرورگر را تقویت می‌کند. مدل جدید می‌تواند سایت‌های مخرب و حملات فیشینگ را نسبت به مدل قبلی، ۲.۵ برای بهتر شناسایی کند.

از جمله مدل‌های یادگیری ماشین جدید کروم می‌توان به یک سیستم شناسایی زبان اشاره کرد که زبان استفاده شده در وب‌سایت‌ها را بهتر از قبل شناسایی می‌کند و سپس بر اساس تجربیات شخصی کاربران می‌تواند تشخیص دهد که صفحه باید ترجمه شود یا خیر.


نکته قابل توجه دیگر اینکه در آینده نزدیک، کروم نوار ابزار خود را بر اساس نیاز‌های کاربران تنظیم خواهد کرد. به عنوان مثال، مطابق با رفتار کاربران، ممکن است در زمان‌های خاصی قابلیت به اشتراک گذشتن را برای آن‌ها برجسته کند.

گوگل در نهایت توضیح می‌دهد: «هدف ما ساخت مرورگری است که به طور واقعا و مداوم مفید باشد و ما در مورد امکاناتی که یادگیری ماشین ارائه می‌کنم، بسیار هیجان زده هستیم.»