دیجیزا/ یکی از متخصصان حوزه دیجیتال دلیل سوختن تلفن همراه هوشمند و راه جلوگیری از آن را مطرح کرده است.
«سرگئی کوزمنکو»، متخصص آزمایش دستگاه‌های دیجیتال در سازمان کیفیت روسیه اعلام کرد که خطایی در نحوه شارژ تلفن هوشمند می‌تواند به باتری آسیب برساند و حتی باعث سوختن گوشی فرد شود.

کوزمنکو در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت: اول از همه آداپتور برق (شارژر) مورد استفاده برای شارژ می‌تواند به تلفن هوشمند آسیب برساند. از آنجا که دستگاه‌ها متفاوت هستند و همه آن‌ها برای شارژ تلفن شخصی شما مناسب نیستند؛ بنابراین لازم است قبل از هر چیز مشخصات فنی تلفن همراه خود را بدانید.

او می‌گوید: آداپتور برق استاندارد ۵ ولت و ۱.۵ آمپر می‌دهد و تبدیل دهنده‌های قدرت برای شارژ سریع تلفن همراه وجود دارد، اما هنگام استفاده از آن‌ها توانایی تلفن در مقاومت در برابر وات بالا باید در نظر گرفته شود. یعنی قبل از استفاده از شارژ سریع، مشخصات تلفن باید شناخته شده باشد و از ظرفیت الکتریکی بالاتر از توان مشخص شده و گفته شده در دفترچه اطلاعاتی همراه تلفن همراه استفاده نشود.

احتمال سوختن تلفن همراه هنگام استفاده از شارژر با ولتاژ بالا
به گفته این کارشناس، نادیده گرفتن این قوانین در بهترین حالت به باتری تلفن آسیب می‌رساند و در بدترین حالت باعث سوختن خود تلفن می‌شود. هنگام استفاده از شارژر‌های قابل حمل (پاور بانک) نیز همین اتفاق می‌افتد و در خصوص آنان نیز باید ولتاژ و میزان توان تلفن همراه مد نظر گرفته شود.

کارشناس روسی تاکید کرد که چین دستگاه‌هایی را برای شارژ تلفن با دو خروجی تولید می‌کند که اولی ۵ ولت و دومی ۱۰ ولت است. کاربر معتقد است که اتصال تلفن به خروجی دوم باعث شارژ سریع آن می‌شود، اما بعد از حدود یک سال استفاده از خروجی ۱۰ ولتی باتری تلفن هوشمند ظرفیت خود را از دست می‌دهد و فرد مجبور به شارژ کردن‌های مداوم و با فاصله کم و حتی تعویض باتری یا تلفن همراه خود می‌شود.