کمپانی چری به تازگی از یک مینی خودروی الکتریکی شهری با نام QQ بستنی رونمایی کرده است. در این مطلب به بررسی این مینی هاچ بک متفاوت می پردازیم.

با اولین نگاه به ظاهر QQ بستنی، به سرعت متوجه شباهت جالب توجه آن با خودروی وولینگ مینی EV (خودروی جوینت ونچر سایک و جنرال موتورز) خواهید شد؛ شباهتی که بیش از حد معمول است!
در نمای جلو چراغ هایی ساده با گرافیک داخلی U شکل شبیه به چشم به همراه جلوپنجره ای مسدود را می بینیم که در پشت لوگوی چری، درگاه شارژ خودرو تعبیه شده است.

چراغ‌ های عقب در هماهنگی کامل با چراغ‌ های جلو شکل گرفته اند. همچنین درِ قسمت بار به صورت صاف و عمودی طراحی شده است تا حالت باکسی شکل خودرو (جعبه ای) حفظ شود و بدنه بستنی کم ترین فضای ممکن را اشغال کند و طول خودرو به حداقل ممکن تقلیل یابد.

این مینی خودروی باکسی شکل با رنگ های متنوع و سقف مشکی عرضه خواهد شد که همین مشکی بودن سقف، تضاد و جذابیت بصری جالب توجهی را برایش به ارمغان آورده است.

به عقیده کارشناسان، خودروهای کوچکی همچون چری کیو کیو بستنی می‌توانند اولین خودروی جوانان یا خودروی دوم یک خانواده برای ترددهای کوتاه مدت در کلان شهر های پرترافیک باشند.
در اصل، چری بستنی یک مینی هاچ بک سه‌در است که چهار صندلی را در دل خود جای داده و با دو برد ۱۲۰ و ۱۷۰ کیلومتری به انتخاب مشتریان قابل سفارش است.
قیمت چری QQ بستنی، بسته به سطح تجهیزات و تیپ بندی خودرو، از ۴۶۹۵ دلار آغاز می شود و در نسخه نهایی به عدد ۶۹۱۰ دلار می رسد.