هر یک از صدا‌هایی که در خودرو شنیده می شود می‌تواند نشانه وجود مشکل در بخشی از اتومبیل‌تان باشند که باید آن‌ها را برطرف کنید.
 
بسیاری از مواقع پیش می آید که حین رانندگی، صداهای مختلف از خودرو به گوش برسد؛ صداهایی که ممکن است خبر از ایجاد مشکل در خودرو دهند. در ادامه قصد داریم برخی از این موارد را مورد بررسی قرار دهیم. 

شنیدن صدای سوت: برخی مواقع پیش می آید که پس از روشن کردن خودرو، صدایی مانند صدای سوت به گوش می رسد که پس از گرم شدن خودرو از بین می‌رود، ممکن است مشکل از تسمه دینام باشد. از طرفی شیلنگ‌ها بخش مهمی از سیستم خنک کننده موتور هستند، گردش مداوم هوا و مایع خنک‌کننده از طریق موتور خودرو می‌تواند باعث ایجاد ترک‌های کوچک در شیلنگ‌ها و شکستن آن‌ها شود. صدای سوتی که می‌شنوید می‌تواند خروج هوا از این سوراخ‌ها باشد.

اگر بعد از خاموش شدن خودرو همچنان صدای سوت می‌شنوید، ممکن است صدا از درپوش فشار رادیاتور خودرو باشد. این درپوش به گونه‌ای طراحی شده است که گرمای اضافی را از خنک کننده بیش از حد گرم شده آزاد کند، اما گاهی اوقات قطعات واشر لاستیکی قطعه می‌شکند و هوا به بیرون نشت می‌کند.

صدایی که در هنگام چرخاندن فرمان می‌شنوید: اگر حین حرکت ماشین و چرخاندن فرمان صدای سوت می شنوید،  به احتمال زیاد تسمه به مشکل خورده است. موتور خودرو علاوه بر واشرها، شیلنگ‌ها و سیم‌های زیادی که دارد، دارای چندین تسمه چرخان است. با گذشت زمان، این تسمه‌ها می‌توانند کشیده شوند یا ترک بخورند، زیرا با سرعت بالا در اطراف یک سیستم قرقره گردش می‌کنند. تعویض تسمه‌های فرسوده ارزان است و می‌تواند شما را از سردرد در جاده نجات دهد.

صدای کلیک کلیک در هنگام دور زدن: ممکن است زمانی که دور می زنید از موتور صدای تیک تیک یا کلیک کلیک بیاید که نشان می دهد باید مخزن روغن ماشین را بررسی کنید. از آنجایی که پیستون‌های پر سر و صدا برای عملکرد روان به روغن روان‌کار متکی هستند، اغلب نشانه‌ای از سطح پایین روغن هستند. قبل از بردن ماشین خود به مغازه، میله اندازه گیری ماشین خود را بررسی کنید.

شنیدن صدای بلند موتور حین بیکار ماندن خودرو: یک موتور خوب باید غرش کند، اما نه خیلی بلند؛ اگر احساس می‌کنید خودرو بیش از حد معمول سر و صدا دارد، ممکن است مشکلی در سیلندر وجود داشته باشد. اگر یک سهمیه هوا-سوخت ناهموار در سیلندر وجود داشته باشد، ممکن است بنزین بیشتری سوخته شود. فشار بیشتر در سیلندر می‌تواند صدای موتور را بلندتر از حد معمول کند یا حتی صدای تق تق ایجاد کند. عدم توجه به این موضوع می‌تواند منجر به آسیب موتور شود.