پروازهای فرست کلاس در دنیا به علت ویژگی ها و امکانات رفاهی مختلف خود در میان مسافران زیادی محبوبیت دارند. این امکانات آنقدر متنوع و جذاب هستند که افراد را  راغب می کنند با پرداخت هزینه ی بیشتر، سفری راحت تر و متفاوت تری را تا مقصد تجربه کنند. به عنوان مثال تصور کنید به جای نشستن بر صندلی های کلاس اکونومی، بتوانید در تخت ها و  های بسیار راحتی استراحت کنید و با باکیفیت ترین منوهای غذایی پذیرایی شوید. بسیاری از افراد بخش عمده ی بودجه خود را به علت تجربه ی این سفر هوایی خاص با رزرو بلیط هواپیما فرست کلاس اختصاص می دهند و لذت قابل توجهی را تجربه می کنند. لذا اگر شما نیز به داشتن چنین سفری علاقه مند هستید و قصد آشنایی با جذاب ترین امکانات فرست کلاس را دارید از مطالعه ی این مطلب غافل نشوید!

خدمات VIP از زمین تا آسمان!

شاید جالب باشد بدانید که تعدادی از شرکت های هوایی خدمات مربوط به ماشین شخصی به مسافران فرست کلاس ارائه می دهند. این خدمات شامل قیمت بلیت، از در خانه شما تا فرودگاه و از فرودگاه تا هتل مقصد شما می شود. همچنین شما به احتمال زیاد، می توانید در فرودگاه های اصلی این شرکت ها خدمات انحصاری مربوط به گرفتن کارت پرواز را مشاهده کنید. به همین منظور، کسانی پشت میزهای شخصی check-in نشسته و آماده پاسخگویی به مشتریان می باشند.

علاوه بر این، سالن های فرست کلاس شخصی تر بوده و سرویس های غذاخوری عالی و نیز گستره ای متنوع از خدمات شخصی از جمله آب گرم های اختصاصی دارند. برای مثال لوفتهانزا شما را از ترمینال فرست کلاس خود در فرانکفورت سوار بر یک ماشین مجلل به سمت هواپیما می برد. این خط هوایی حتی تجربه نشستن با پورشه را در قالب یک تور کوچک از فرانکفورت یا مونیخ برایتان رقم می زند تا به شما در گذران وقت کمک کند. باید افزود که ایرفرانس و لوفتهانزا سرویس جت شخصی نیز در سراسر اروپا ارائه می کنند.

حریم شخصی

امروزه کابین های فرست کلاس کوچک تر از گذشته هستند. اگرچه هنوز شرکت هایی وجود دارند که با دو برابر بیشتر مسافر در کابین های فرست کلاس خود پرواز می کنند، بقیه تعداد مسافران خود را به زیر ده نفر در هر کابین رسانده اند. برای مثال فرست کلاس رؤیایی بریتیش ایرویز در هواپیماهای دریم لاینر بوئینگ خود اکنون فقط هشت صندلی به جای چهار صندلی ارائه می دهد. بنابراین اگر می خواهید از شلوغی دوری کنید، فرست کلاس هنوز بهترین انتخاب است. علاوه بر این، از توجه بی نهایت خدمه آموزش دیده و وظیفه شناس هم در طول پرواز بهره خواهید برد.

سرویس پذیرایی شگفت انگیز!

اگرچه بسیاری از شرکت های هوایی، در سالن های فرودگاه ها سرویس پذیرایی مناسب به مسافران فرست کلاس خود ارائه می دهند، همزمان زمان بسیاری هم برای برنامه ریزی و آماده کردن همین خدمات در داخل هواپیما صرف می کنند. باید بدانید که بیشتر این منوهای غذایی توسط آشپزهای جهانی طراحی می شوند. پس اگر می خواهید این طعم های لذیذ را امتحان کنید، بخشی از اشتهایتان را برای پرواز نگه دارید. اگر هم به جمع کردن کیف لوازم بهداشتی از شرکت های هوایی مختلف علاقه مند هستید، باز هم فرست کلاس بهترین گزینه است. حتی علاوه بر تمام این موارد مفیدی که خانه را برای شما تداعی می کنند، خطوط هوایی، فرست کلاس خود را با پتوها و بالش های عالی برای خوابیدن و نیز ظروف غذای با کیفیت مجهز می کنند.

صندلی ها و سوییت ها

آن جایی که بسیاری از شرکت های هوایی امروزه در حال کمرنگ کردن مرز بین فرست کلاس و بیزینس کلاس هستند، در صندلی یا ارائه سوییت است. در زمان نه چندان دور، اگر با فرست کلاس در پروازهای طولانی مدت پرواز می کردید، فقط می توانستید سوییت داشته باشید.

در واقع خط هوایی سنگاپور اولین خط هوایی بود که سوییت های پروازی خود را در هواپیماهای A380 ارائه کرد. به فاصله اندکی امارات با امکانات بیشتر از راه رسید. در سال های اخیر دلتا ایرلاین، با معرفی سوییت های بیزینس کلاس دلتا وان خود و نیز قطر ایرویز با معرفی کابین بیزینس کلاس کیوسوییت که رزو کردن را اندکی گیج می کند، این روند را بهبود بخشیدند. در مقابل، اتحاد با نخستین کابین آپارتمانی خود، کلیت مفهوم انحصاری بودن را دگرگون کرد. این کابین دارای یک تخت جداگانه و نیز فضایی برای قدم زدن در پشت درهای بسته است. این شرکت همچنین خدمات رزیدنس کلاس را به مسافران ارائه می دهد که یک پله بالاتر از فرست کلاس است.

رزیدنس کلاس شامل یک سرویس بهداشتی و حمام شخصی و نیز یک تخت دو نفره در یک اتاق خواب خصوصی نزدیک محل نشیمن است. فقط یکی از این کابین های فرست کلاس روی هر A380 وجود دارد و شامل خدمات سفارشی از یک تخت خصوصی می شود. اما خواه آپارتمان، سوییت شخصی، نیمه سوییت یا صندلی های مسطح، همه شرکت های هوایی که فرست کلاس را ارائه می دهند، سنگین ترین سرمایه گذاری ها را روی این کابین ها می کنند تا اطمینان یابند که مسافران نهایت راحتی را تجربه خواهند کرد. حتی لوفتهانزا با استفاده از فیلترهای هوا و مرطوب کننده ها، هوای رقیق را به کابین ها وارد کرده که فشار هوای پایین تری از هوای معمول دارد.

امکانات استراحت

در حالی که بسیاری از شرکت های هوایی در کابین های پریمیم اکونومی کلاس خود سالن های غذاخوری در اختیار مسافران قرار می دهند، بعضی ایرلاین ها برای مسافران فرست کلاس خود کابین های جداگانه ای جهت استراحت در نظر می گیرند. در این سالن ها مسافران می توانند دور هم جمع شده و از نوشیدنی های تازه لذت ببرند. البته فراموش نکنید که برای تجربه ی تمامی این امکانات می بایست در ابتدا پرداخت عوارض خروج از کشور را انجام دهید و سپس برای مراحل بعدی سفر برنامه ریزی کنید.

به نظر نمی رسد که هر تغییری که ایرلاین ها انجام دهند تجربه پرواز با فرست کلاس به طور کامل از بین برود. هنوز مسافرانی وجود دارند که تمایل دارند که هزینه های بالایی برای بهره بردن از امکانات بیشتر در پروازهای طولانی مدت بپردازند. به احتمال زیاد آن شرکت های هوایی که خدمات فرست کلاس خود را به یکی از ویژگی های منحصر به فرد و متمایز کننده برند خود تبدیل کرده اند، این کار را در مسیرهای اصلی خود انجام خواهند داد.

در نهایت یکی از معتبرترین و پرطرفدارترین آژانس های گردشگری را به شما معرفی می کنیم که تمامی خدمات خود را به صورت آنلاین و تلفنی ارائه می دهد. قاصدک۲۴ شما را در کسری از ثانیه با قیمت انواع بلیط هواپیما، اتوبوس، قطار و… آشنا می کند و امکان خرید اینترنتی بلیط چارتر (https://soo.gd/z2tw) را در بستری امن با ارزان ترین نرخ می دهد. از دیگر خدمات آن نیز به رزرو هتل، خرید تور و همچنین بیمه مسافرتی می توانیم اشاره کنیم. همچنین پیشنهاد می کنیم برای داشتن پکیج دلخواه تور خود با پشتیبانی قاصدک۲۴ (۷۵۲۶۹-۰۲۱) تماس حاصل فرمایید و تور موردنظر خود را انتخاب کنید. محبوب ترینِ این تورها شامل تور کیش، تور استانبول، تور ترکیه و… می‌شوند و برای شما تجربه ی سفری لذت بخش را به ارمغان می آورند.