پاپ کورن یک میان وعده محبوب در میان مردم جهان محسوب شده و سالانه تنها در ایالات متحده ۱۴ میلیارد کیلو پاپ کورن مصرف می شود. مطالعات باستان شناسان نشان می دهد، این خوراکی محبوب ریشه ای بسیار قدیمی و تاریخی دارد.
 بر خلاف تصور بسیاری از مردم جهان، پاپ کورن برای برخی از تمدن های باستانی مانند سرخپوستان آزتک در قرن شانزدهم بسیار مهم بود. آن‌ ها از ذرت بو داده جهت ساختن گردن ‌بند برای مجسمه‌های خدایان خود استفاده می‌ کردند و برای مراسم‌ مهم استفاده می ‌کردند. یافته های باستان شناسان در مقابر سواحل شمالی بیابان‌ های شیلی نشان دهنده دفن ذرت به همراه مردگان است.

در اواخر قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم، مردم از پاپ کورن برای صبحانه استفاده کرده و مانند غلات مصرف می شد.
بر اساس بررسی های انجام شده، حدود ۹ هزار سال پیش، ذرت برای اولین بار در مکزیک از تئوسینت که نوعی علف وحشی است، به دست آمد. به گزارش دیجیزا، در نهایت ذرت پس از چندین هزار سال راه خود را به آمریکای جنوبی باز کرد و کشاورزان برای تولید انواع بیشتر این گیاه، اقدام به اصلاح نژادهای مختلف ذرت کردند. اما منشا پاپ کورن بسیار فراتر از آن چیزی است که انتظارش را داردی.

بر اساس گزارش های موجود، باستان شناسان در سواحل شمالی پرو در محوطه های حفاری Huaca Prieta و Paredones بلال، ساقه، پوسته و منگوله های باستانی ذرت را پیدا کردند. پس از تجزیه و تحلیل اکتشافات، باستان شناسان دریافتند که این آثار متعلق به ذرت بو داده ای مربوط به حدود ۶۷۰۰ سال پیش است. 

گفتنی است تنها شواهدی از ذرت باستانی که قبلاً کشف شده بود، از میکروفسیل‌هایی بود که به ۵ هزار سال پیش بازمی گشت. کارشناسان از روش‌ های مختلف آزمایش از جمله تاریخ ‌گذاری رادیو کربن، برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد ذرت های باستانی استفاده کردند.

به گزارش دیجیزا، طی این پژوهش ها، باستان شناسان توانستند تشخیص دهند که ذرت توسط افرادی که قبلا مناطق Huaca Prieta و Paredones را اشغال می کردند برای تهیه پاپ کورن استفاده می شد. تحقیقات و شواهد نشان می دهد که مردم این منطقه اغلب ذرت مصرف نمی کردند و احتمالاً این گیاه به عنوان یک غذای خاص در نظر گرفته می شد.

آنها ممکن است ذرت را پخته و از ظروف سفالی برای پختن این گیاه استفاده کرده و همچنین با قرار دادن بلال ذرت روی ذغال داغ پس از پیچیدن آن در مواد ناشناخته، یا استفاده از شعله باز برای تفت دادن بلال ذرت، پاپ کورن درست کرده باشند.