هواوی تصمیم گرفته برای طراحی نمایشگر گوشی نوا ۱۱ – Huawei nova 11 خودش، از نمایشگر آیفون ۱۴ اپل تقلید کند. آیا این به‌معنای ورود داینامیک آیلند به گوشی‌های اندرویدی است؟
 
بر اساس گزارش‌های مختلف، هواوی مشغول کار روی گوشی‌های پرچمدار سری هواوی پی ۶۰ خودش است. اما در کنار آن‌ها از گوشی‌های میان‌رده و محبوب نوا نیز رونمایی خواهد کرد. ظاهراً گوشی نوا ۱۱ هواوی از یک حفره به شکل دکمه در بالای نمایشگر خودش استفاده می‌کند؛ چیزی که در آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس می‌توان دید.

اما یکی دیگر از نکات جذابی که در خصوص این گوشی چینی وجود دارد، مجهز شدن به یک تراشه پرچمدار است! ظاهراً هواوی تصمیم گرفته در زیر قاب این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ استفاده کند که به‌نوع خودش هیجان‌انگیز است. این اطلاعات را یک افشاگر مطرح چینی در حساب کاربری خودش در شبکه اجتماعی Weibo منتشر کرده است.

طراحی نمایشگر آشنای گوشی نوا ۱۱ هواوی


 گوشی آیفون ۱۴ پرو اپل
هواوی می‌خواهد از طراحی نمایشگر گوشی‌های سری آیفون ۱۴ پرو اپل تقلید کند. بنابراین یک حفره عریض دکمه‌ای را در بالای نمایشگر محصول خودش می‌گنجاند. ظاهراً قرار است در داخل این حفره، گوشی‌ساز چینی دوربین سلفی دوگانه‌ای را تعبیه کند که یکی از آن‌ها برای عکاسی و دیگری برای تشخیص عمق میدان استفاده می‌شود. البته به‌خاطر داشته باشید که این طراحی مربوط به مدل نوا ۱۱ پرو است و مدل استاندارد آن با ظاهری عادی عرضه می‌شود.

وجود تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ در زیر قاب این گوشی نیز باعث قدرتمندتر کردن آن نسبت به بسیاری از رقبا و البته نسل قبلی خودش می‌شود. این درحالیست که سری نوا ۱۰، به چیپست میان‌رده اسنپدراگون ۷۷۸ مجهز بودند.

در پشت این گوشی‌ها نیز دو دوربین به‌صورت عمودی زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند. یکی از آن‌ها دوربین اصلی و دیگری دوربین پریسکوپی است. بر اساس شایعات، هواوی می‌خواهد از تکنولوژی تصویربرداری پیشرفته XMAGE خودش روی گوشی نوا ۱۱ استفاده کند.

ما امیدواریم که به زودی اطلاعات بیشتری از گوشی‌های سری Huawei nova 11 منتشر شود و آن‌ها را با علاقه‌مندان این شرکت چینی به‌اشتراک بگذاریم.