دیجیزا/ مجید نصیرائی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به گفته‌های برخی نمایندگان مجلس که دلالت بر انتقاد وزیر پیشنهادی ارتباطات از طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی داشت اعلام کرده وزیر پیشنهادی ارتباطات صراحتاً با این طرح موافق است، البته نظرات کارشناسی دارد که کمیسیون فرهنگی مجلس از آن استقبال می‌کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، نظر گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی را تشریح کرد.

مجید نصیرائی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به شایعاتی مبنی بر انتقاد وزیر پیشنهادی ارتباطات از طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی ارتباطات صراحتاً با این طرح موافق است، البته نظرات کارشناسی دارد که کمیسیون فرهنگی مجلس از آن استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: براساس قانون، کاربران در فضای مجازی باید حمایت شوند، اما هم‌اکنون، متأسفانه از کاربران فضای مجازی در پلتفرم‌های خارجی هیچ‌گونه حمایتی صورت نمی‌گیرد و اگر حساب کاربری‌شان پاک شود، هیچ مرجعی برای پیگیری وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: «اصل طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در جای خود محفوظ است، البته در جزئیات آن موافق یا مخالفانی وجود دارد که بعد از شکل‌گیری کمیسیون مشترک، وزیر ارتباطات، کارشناسان و فعالان بخش خصوصی حضور پیدا می‌کنند و نظرات خود را ارائه می‌دهند.»

نصیرایی اضافه کرد: «با توجه به این روند، تشکیل کمیسیون مشترک و به دنبال آن آغاز بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران، به پس از جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم موکول می‌شود.»