واتس‌اپ تنظیمات حریم خصوصی جدیدی برای کاربران ارائه کرده تا تصویر پروفایل، اطلاعات بخش درباره من، آخرین بازدید و وضعیت خود را فقط با برخی کاربران به اشتراک بگذارند. در واقع با این ویژگی، مانند تلگرام، می‌توان مشخص کرد که چه افرادی این اطلاعات را مشاهده کنند.

گفتنی است که سال گذشته این ویژگی در دسترس آزمایش‌کنندگان نسخه بتا قرار گرفته بود و اکنون در دسترس تمام کاربران قرار گرفته است.

حساب رسمی واتس‌اپ در توییتر اعلام کرد که تنظیمات جدیدی برای مدیریت حریم خصوصی به تمام کاربران ارائه کرده است. تاکنون کاربران می‌توانستند وضعیت واتس‌اپ، آخرین بازدید و اطلاعات دیگر خود را با تمام افراد یا مخاطبین خود به اشتراک بگذارند یا به صورت کلی آن‌ها را مخفی کنند. اما اکنون گزینه جدیدی تحت عنوان «مخاطبین من به جز…» اضافه شده است.

با استفاده از این گزینه کاربران قادر خواهند بود تا لیستی از مخاطبین خود ایجاد کنند که قادر به دیدن عکس پروفایل، وضعیت و سایر اطلاعات نباشند، در حالی که این اطلاعات برای سایر مخاطبین قابل مشاهده است. به بیان ساده‌تر، با این قابلیت می‌توان نوعی لیست سیاه ایجاد کرد.

قابلیت‌های جدید واتس‌اپ برای تماس گروهی

علاوه بر این، واتس‌اپ از ویژگی‌های جدیدی برای تماس‌های گروهی نیز رونمایی کرده است. به عنوان مثال، اکنون کاربران در این دسته از تماس‌ها، می‌توانند برخی اعضا را بی‌صدا کنند.

همچنین، اکنون می‌توانید به صورت مستقیم در تماس‌های گروهی، به یکی از کاربران پیام دهید. در گذشته امکان ارسال پیام مستقیم وجود نداشت و برای این کار در هنگام مکالمه‌های صوتی، باید به صفحه اصلی و مکالمه خود با فرد موردنظر مراجعه می‌کردید. مهم‌تر اینکه واتس‌اپ اکنون هنگامی که فرد جدیدی به تماس گروهی بپیوندد، به سایر کاربران اطلاع‌رسانی می‌کند.

تنظیمات جدید مربوط به حریم خصوصی و تماس‌های صوتی در آخرین نسخه اپلیکیشن واتس‌اپ در دسترس تمام کاربران قرار گرفته است. اگر هنوز این قابلیت‌های برای شما فعال نشده، احتمال ظرف چند روز آینده به آن‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد.