نیسان ناوارا دیگر در اکثر بازارهای اروپایی عرضه نمی‌شود اما شما همچنان می‌توانید این خودرو را در استرالیا و نیوزلند خریداری کنید. نسل جدید این خودرو در حال توسعه است اما نسل پیشین آن همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن در خارج از جاده دارد. البته نسل فعلی ناوارا از نظر پرفورمنس جاده‌ای نیز خودروی خوبی بوده است، بله درست خوانده‌اید!

خودرویی که مشاهده می‌کنید با نام ناوارا R شناخته می‌شود و یک وانت بسیار دگرگون شده با پرفورمنس قابل‌توجه و کیت بدنه گیراست. همان‌گونه که دیده می‌شود یک کیت بدنه کامل برای خودرو تدارک دیده شده که شامل قوس چرخ های جدید، رکاب‌های جانبی متفاوت و سپر اسپرت تر است. کابین تغییرات زیادی ندارد اما سیستم اطلاعات سرگرمی جدید کنوود و پشت آمپرهای دیجیتالی در آن دیده می‌شوند.

اما مهم‌ترین تغییر این خودرو در زیر کاپوت رخ داده است یعنی جایی که نیروگاه ۶ سیلندر ۴.۱ لیتری توئین توربوی نیسان GT-R با تیونینگ گیرا قرار دارد. این پیشرانه هم‌اکنون قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری تولید می‌کند. نیروگاه موردبحث با نام VR41 شناخته می‌شود و اساساً همان نسخه ۳.۸ لیتری گودزیلاست که حجمش به ۴.۱ لیتر می‌رسد. این قدرت از طریق یک گیربکس دوکلاچه ویژه به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. این گیربکس توسط شرکت دادسون موتور اسپرت نیوزلند مهندسی می‌شود.

ما اطلاعی از عملکرد این وانت نداریم اما حدس می‌زنیم ناوارا R جزو سریع‌ترین و قوی‌ترین وانت‌های دنیا باشد. این اولین پروژه شناخته شده در دنیاست که طی آن ناوارا از پیشرانه GT-R استفاده می‌کند. سیستم تعلیق نیز برای استفاده از ساب فریم‌های GT-R و تعلیق پیچشی مسابقه‌ای KW V4 و سیستم لیفت هیدرولیک HLS 4 کاملاً دگرگون شده است. این وانت بجای رینگ‌های ۱۶ اینچی استاندارد از نمونه‌های ۲۰ اینچی BBS استفاده می‌کند. قدرت توقف نیز توسط ترمزهای RC6 و RC4 آلکان تأمین می‌شود. تکمیل این پروژه بیش از ۲ سال طول کشیده است و اکثر کارها را شرکت بریتانیایی SB موتور اسپرت انجام می‌دهد. احتمالاً این وانت ژاپنی را امسال در فستیوال سرعت گوودوود ببینیم.