دستاوردهای مسی بسیار چشمگیرند. مسی تقریباً در هر رقابتی که حضور داشته است رکوردهای جدیدی را به نام خود ثبت کرده است. او بیشترین تعداد گل (۴۷۴) در لالیگا اسپانیا (همه برای بارسلونا) و بیشترین هت تریک (۳۶) در همان لیگ را به ثمر رسانده است. علاوه بر این، هفت توپ طلا و شش جایزه کفش طلای اروپا را نیز از آن خود کرده است.

مسی پس از پیوستن به تیم C در سال ۲۰۰۳ بیشتر دوران حرفه ای خود را در باشگاه اسپانیایی اف سی بارسلونا گذراند. اولین حضور او در تیم بزرگسالان زمانی اتفاق افتاد که او تنها ۱۷ سال داشت.

بدیهی است که مسی یکی از ثروتمندترین بازیکنان کل جهان است و ظاهرا انتقال او از بارسلونا به پاری سن ژرمن ارزش خالص او را به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار رساند. اعتقاد بر این است که درآمد تمام دوران حرفه ای او در حدود ۱ میلیارد دلار باشد. البته مسی به لطف حمایت و معاملات تبلیغاتی، در اوقات فراغت خود نیز درآمدزایی می‌کند.

مسی با پیوستن به پاری سن ژرمن ۲۵ میلیون دلار برای امضای قرارداد و حدود ۱۱۰ میلیون دلار برای قراردادی سه ساله دریافت کرد.

از آنجایی که هدف ما صحبت درباره اتومبیل است، ناگفته نماند که چنین فرد ثروتمندی می‌تواند تقریباً مالک هر مدلی در جهان باشد. پس از انتقال مسی به پاری سن ژرمن، نگاهی گذرا به خودروهای مورد علاقه مسی خواهیم داشت، بنابراین اکنون زمان آن است که به بررسی خودروهای قدیمی و کلکسیون کنونی او بپردازیم.

بر خلاف رقیب دیرینه او، کریستیانو رونالدو، مسی به ندرت خودروهای خود را به نمایش می‌گذارد. در واقع، در تعداد کمی از پست‌های اینستاگرامی او شاهد خریدهای گران قیمت او هستیم و بسیاری از روزنامه‌ها در حال تلاش برای گرفتن عکسی از این ستاره آرژانتینی پشت فرمان هستند.

وی در طول دوران حضورش در بارسلونا، اغلب در یک آئودی RS 6 آوانت دیده می‌شد. این مدل حداکثر قیمتی بیش از ۱۲۰۰۰۰ دلار داشت، زیرا آئودی این خودرو را تقریباً با تمامی آپشن‌های موجود ارائه داد تا موفق به کسب رضایت لیونل مسی از این ماشین شود.

مدل کواترو با موتور ۴.۰ لیتری وی شکل هشت سیلندر بای‌توربو با ۶۰۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور عرضه شد.

اما این خودرو گران‌ترین خودروی لیونل مسی نبوده است. در سال ۲۰۱۶، سوپر استار PSG برنده حراج فراری اس اسپایدر ۳۳۵ Scaglietti مدل ۱۹۵۷ بود که قیمت آن ۳۷ میلیون دلار تخمین زده شده است. شایعات حاکی از آن است که حتی کریستیانو رونالدو نیز در مسابقات جایزه بزرگ کوبا در سال ۱۹۵۸ به خودرو استرلینگ ماس علاقه داشته، اما در نهایت مسی کسی بود که آن را به خانه برد.

از سوی دیگر، طبق اطلاعات موجود مسی یک Pagani Zonda Tricolore نیز خریداری کرده است. خرید این خودرو به هیچ وجه مقرون به صرفه نبود چرا که این بازیکن فوتبال چیزی حدود ۲ میلیون دلار هزینه کرد تا بتواند آن را در گاراژ خود پارک کند.

گران‌ترین خودروهای بعدی او مرسدس بنز SLS AMG 650 هزار دلاری و مازراتی گرن توریسمو MC Stradale250 هزار دلاری بودند که هر دو در بهترین سال‌های حضورش در بارسلونا خریداری شدند.

مدل SLS AMG به یک موتور ۶.۲ لیتری وی شکل هشت سیلندر مجهز بود که توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعت (۱۹۵ مایل در ساعت) را داشت، در حالی که Gran Turismo از موتور وی شکل هشت سیلندر با ۴۴۴ اسب بخار قدرت وحداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت (۱۸۶ مایل در ساعت) بهره می‌برد.

مازراتی در نهایت با قیمتی در حدود ۱۲۵۰۰۰ دلار برای فروش آنلاین لیست شد.

با توجه به قرارداد اسپانسری بین اف سی بارسلونا و آئودی، مسی اغلب پشت فرمان چندین مدل دیگر از این شرکت آلمانی همچون A7 ، Q7 و اسپایدر R8 دیده شد.

لئو مانند بسیاری دیگر از سوپراستارهای فوتبال، از طرفداران پر و پا قرص رنج روور است، بنابراین اعتقاد بر این است که او صاحب دو تا از آن‌ها، یعنی ووگ و اسپورت باشد. ارزان‌ترین خودرو او احتمالاً لکسوس RX 450h است، اگرچه مشخص نیست که مسی همچنان مالک آن است یا خیر، زیرا این یکی از اولین خریدهای او بوده است.

مسی در سال ۲۰۱۶، سفیر برند تاتا موتورز شد و در حالی که به طور خاص تاتا تیاگو را تبلیغ کرد، هرگز مالک یکی از آن‌ها نشد. این می‌توانست ارزان‌ترین ماشین او باشد، زیرا در هند تنها حدود ۴۵۰۰ دلار قیمت داشت.

اخیرا پس از پیوستن وی به PSG، پشت فرمان مرسدس GLE 43 AMG نیز دیده شده است که قیمت آن حدود ۱۰۰۰۰۰ دلار برآورد شده است.

در مجموع، بر اساس برخی برآوردهای تقریبی، مسی کمتر از ۵۰ میلیون دلار برای خرید خودروهای خود خرج کرده و این در صورتی است که او واقعا برنده حراج فراری ۳۳۵ S Spider Scaglietti باشد. اگر اینطور نباشد، سرمایه گذاری او روی خودروهای چهار چرخ حتی به ۵ میلیون دلار هم نمی‌رسد که بدون شک برای فوتبالیستی که می تواند تقریباً هر ماشینی را که می‌خواهد داشته باشد، تعجب آور است.