در این همکاری، قرار بود هوندا روی ساخت خودرو تمرکز کند و سونی روی پلتفرم خدمات حمل و نقل نوین اما حالا بحث عوض شده است.

دو شرکت می خواهند جوینت ونچر [سرمایه گذاری مشترک] آنها از فعالیت های کنونی آنها مستقل باشد و یک کسب و کار جدید خلق کنند. کنیچیرو یوشیدا مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سونی در مصاحبه با نیکی Nikkei گفت: «نظر هر دو شرکت این است که جوینت ونچر در حال شکل گیری مستقل باشد،‌ و در بلندمدت زیر نظر سونی و هوندا هم نباشد.»

یوشیدا جزئیات بیشتری در این مورد نگفت اما به این موضوع به صراحت اشاره کرد که «این احتمال وجود دارد» دو کمپانی سهم خود را در جوینت ونچر به فروش برسانند یا عرضه اولیه داشته باشند. وی این وعده را داد که: «امیدوارم در آینده نزدیک زمانی که فرصت آن پیش آمد بیشتر در مورد آن صحبت کنیم.»

در ماه مارس دو کمپانی اعلام کردند که قصد شکل دادن به یک جوینت ونچر را دارند. سونی در اطلاع رسانی خود گفت هدفش «پر کردن دنیا از احساس از طریق قدرت خلق و نوآوری» با کمک بالا بردن فناوری ها در داخل کابین خودرو و با به کارگیری سامانه های سرگرم کننده جذاب روی داشبورد است. همچنین در این بیانیه خبری گفته شده است که سونی می خواهد سامانه حمل و نقل نوینی خلق کند که «تمرکز اصلی آن ایمنی، سرگرمی و وفق پذیری» است.

سال گذشته، هوندا برنامه ای را معرفی کرد که در آن خبر از تغییر خطوط تولید خودروهای بنزینی به خودروهای برقی و پیل سوختی تا سال ۲۰۴۰ داده است. بخشی از این برنامه سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد دلاری و آغاز تولید ۳۰خودروهای برقی جدید تا سال ۲۰۳۰ است. اما در این برنامه به وضوح جایگاه همکاری مشترک با سونی مشخص نشده است. همین حالا هم هوندا از رقبای دیگر عقب است. تنها خودروی برقی هوندا که در بازارهای خاص اروپا به فروش رسیده هوندای ای Honda E است.

سونی این را می داند که در عرصه فناوری های الکترونیک، کامپیوتر و اینترنت کمپانی های رقیب از جمله اَپل وارد عرصه رقابت خواهند شد و خودروهای برقی آینده بیش از گذشته به شبکه های اینترنتی و کامپیوتر و به یکدیگر متصل خواهند بود. سونی می گوید می خواهد سهمی از حمل و نقل نوین داشته باشد و سامانه های مورد نیاز آن را تأمین کند.