دیجیزا/ پس از اینکه در روزهای گذشته بیت کوین توانست به قیمت ۵۰ هزار دلاری برسد، نظر بیل گیتس درباره بیت کوین (سومین فرد ثروتمند جهان و بنیان گذار مایکروسافت) درباره آن تغییر کرد!

بیل گیتس یکی از ثروتمند ترین افراد دنیا در مصاحبه ای با CNBC از تغییر نظر خود در خصوص بیت کوین از حالت منفی به حالت طبیعی، خبر داد.

بیل گیتس در مصاحبه خود درباره بیت کوین و شرایط ارزهای دیجیتال گفت: «من فکر می کنم که ما به سمت دیجیتالی کردن بیشتر پول های رایج و پایین آوردن هزینه تراکنش ها حرکت می کنیم و این چیزی است که از چندین سال گذشته تا به حال بنیاد گیتس در کشور های در حال توسعه انجام می دهد.»

به نقل از u.today، بیل گیتس که زمانی ثروتمندترین فرد جهان بود، اهمیت دیجیتالی شدن پول و پایین آوردن هزینه ی تراکنش ها را می داند، اما ترجیح می دهد که تراکنش ها قابل بازگشت، باشند.

آیا بیل گیتس بیت کوین خریده است؟

او درباره این که تا به حال بیت کوینی خریداری کرده است یا نه، در این باره گفت: «من بیت کوینی ندارم. من نظر منفی نیز نسبت به آن ندارم. بنابراین، من دیدگاهی طبیعی در خصوص آن دارم. تا به حال نظرم راجب ارزهای دیجیتال و خصوصا بیت کوین منفی بود ولی بیشتر از این نیز نظری منفی در خصوص آن ندارم.»

در اردیبهشت سال ۹۷، زمانی که بیت کوین هنوز در میان عموم مردم شناخته شده نبود و البته قیمت بسیار پایین تری نیز نسبت به الان داشت، نظر بیل گیتس درباره بیت کوین کاملا با امروز متفاوت بود. بیل گیتس انتقادات تند و تیزی از بیت کوین کرد و ادعا کرد که اگر بتواند آن را حذف می کند و تمام تلاشش را برای این کار انجام خواهد داد!

او تقریبا سه سال پیش گفته بود: «به عنوان یک دارایی، شما هیچ چیزی تولید نمی کنید و هیچ ارزش افزوده ای ایجاد نمی کنید، بنابراین نباید انتظار داشته باشید که این دارایی رشد کند. این یک نوع تئوری بزرگ احمقانه برای سرمایه گذاری می باشد!»
 
اگرچه بیت کوین از آن زمان یعنی ۳ سال گذشته که بیل گیتس قصد نابودی آن را داشت بیش از ۱۰۰۰ درصد رشد کرده است و نظر خیلی از بزرگان و ثروتمندان جهان را به خود جلب کرده است. با این حال بنیان گذار مایکروسافت معتقد است که این رالی قیمتی به شکل غیر عقلانی پیش می رود و او از پیش بینی قیمتی برای آینده ی این دارایی امتناع کرد!

نظر بیل گیتس درباره بیت کوین و رشد قیمت آن: «بیت کوین تنها بر اساس احساس غیر عقلانی و نظرات، بالا و پایین می شود. من روشی برای چگونگی پیشبینی قیمت این دارایی ندارم.»
 
در اوایل ماه میلادی، شرکت تسلا ۱.۵ میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرد و این می تواند بحث ها را برای پیوستن دیگر شرکت های بزرگ به این نوع سرمایه گذاری بالا ببرد.

شرکت مایکروسافت، در روزهای اخیرا اعلام کرده بود که این شرکت تکنولوژی برنامه ای برای اضافه کردن بیت کوین به صورت حساب های مالی این شرکت ندارد. با این حال، مدیران مایکروسافت امکان حرکت به سمت گرفتن چنین تصمیمی را به طور کامل رد نکرده اند.

در این اظهارات، بیل گیتس، ایلان ماسک را تحسین کرد و گفت که دنیا به ایلان ماسک های بیشتری نیاز دارد!

«من فکر می کنم که کاری که ایلان ماسک با شرکت تسلا انجام داده است بسیار فوق العاده می باشد. همان طور که شما می دانید، احتمالا این بزرگ ترین چیزی بود که به ما نشان داد که ماشین های الکترونیکی بخشی از راه حل ما برای حل کردن مشکل تغییرات اقلیمی در جهان می باشد.»

به نظر می رسد رشد عجیب و غریب ارزهای دیجیتال در مدت کوتاهی حتی می تواند نظر بیل گیتس درباره بیت کوین و خیلی از افرادی که قبلا نسبت به دنیای رمز ارزها دیدگاه منفی و مخالفی داشتند را تغییر دهد. اما باید دید روند صعودی ارزهای دیجیتال تا به کجا ادامه خواهد داشت و آیا شاهد قیمت های بالاتری از پادشاه ارزهای دیجیتال خواهیم بود یا خیر؟