نسخه جدید واتساپ برای ویندوز و مک در راه است تا کاربران بالاخره از یک رابط کاربری کامل‌تر و کاربردی‌تر برخوردار شوند.

واتساپ مدت‌ها است که در دسترس رایانه‌های شخصی قرار دارد اما اساساً همان نسخه موبایل است که بدون تغییر به رایانه‌های شخصی راه پیدا کرده است. به گفته منبعی از ایتالیا، نسخه جدید واتساپ برای ویندوز و مک با طراحی و ساختار متفاوت و مخصوص خود در دست توسعه قرار دارد.

کاربر Aggiornamenti Lumia در توئیتر تصاویر و گیف‌هایی را از این نسخه جدید به اشتراک گذاشته است که دیدی کلی نسبت به ظاهر و قابلیت‌های کلیدی آن به ما ارائه می‌دهد.

نسخه جدید واتساپ تحت عنوان WhatsApp UWP مطابق سیستم عامل جدید مایکروسافت ویندوز ۱۱ طراحی خواهد شد و از این رو، دارای پنل‌های نیمه‌شفاف خواهد بود. حتی زمانی که برنامه را بسته باشید، همچنان کار می‌کند و نوتیفیکیشن‌ها را برای شما نمایش می‌دهد. همچنین خوشبختانه بر خلاف نسخه قبلی که برای باز شدن برنامه باید منتظر می‌ماندید، این نسخه سریعاً بارگذاری می‌شود.

این نسخه جدید همان‌طور که از نامش پیدا است، تحت پلتفرم Universal Windows Platform قرار دارد که امکان اجرای این برنامه روی کنسول‌های ایکس‌باکس را نیز فراهم می‌کند. ضمناً یک قابلیت نقاشی مخصوص با امکاناتی ساده در آن گنجانده شده است که کار با آن روی دستگاه‌هایی که از صفحه نمایش لمسی برخوردار هستند، کاربردی‌تر و راحت‌تر خواهد بود.

تنظیمات در نسخه جدید به شش بخش General ،Account ،Chats ،Notifications ،Storage و Help تقسیم خواهد شد. محیط این نسخه بسیار شبیه اسکایپ به نظر می‌رسد اما با این تفاوت که همچنان شاهد رنگ‌بندی سبز مخصوص واتساپ هستیم و طراحی محیط برنامه به ساده‌ترین شکل ممکن است.

نسخه جدید واتساپ بر روی مک هم عرضه خواهد شد و تغییر عمده آن، بهبود رابط کاربری خواهد بود. این درحالی است که در حال حاضر مشخص نیست این نسخه چه زمانی رسماً منتشر می‌شود.