یک استارت آپ به نام Apptronik مستقر در آستین تگزاس در حال همکاری با ناسا برای ساخت یک ربات انسان نمای همه کاره به نام آپولو است.
این ربات برای کمک به انجام کار در فضا، بخش تجاری و جالب تر از همه، خانه طراحی شده است.
ما در چند سال گذشته شاهد پیشرفت های چشمگیری در ساخت ربات های انسان نما بوده ایم. ایلان ماسک و تسلا سال گذشته ربات Optimus را معرفی کردند و هر چند ماه یکبار Boston Dynamics به ربات Atlas خود چند ترفند جدید آموزش می دهد. ماه آینده ،در رویداد South by Southwest  شرکت روباتیک Apptronik از ربات انسان نمای همه کاره رونمایی خواهد کرد.

Apptronik جدیدترین ربات خود را آپولو می نامد، شاید به این دلیل که با ناسا در ساخت تجاری این ربات شریک شده است. این ربات ۱۷۸ سانتیمتر قد و ۷۳ کیلوگرم وزن دارد. ربات آپولو برای انجام طیف وسیعی از وظایف در محیط‌های مختلف با ماموریت طراحی شده است.
اگرچه فعلا برنامه‌ای برای ارسال آپولو به فضا وجود ندارد، اما ناسا می‌خواهد توسعه ربات‌های انسان‌نما را به امید اینکه روزی بتواند یک کاوشگر فضایی روباتیک را به فضا ارسال کنند ادامه می دهد.
ما هیچ تصویر رسمی از آپولو ندیده‌ایم، اما Apptronik در چند هفته گذشته ویدیوهای متعددی را منتشر کرده است که برخی از نمونه‌های اولیه روبات‌های خود را نشان می‌دهد که در نهایت به طراحی ربات آپولو کمک کردند.
جف کاردناس، مدیرعامل Apptronik میگوید: آپولو رباتی است که ما همیشه می‌خواستیم بسازیم. ما تمام دنیا را برای انسان طراحی کرده‌ایم. داشتن رباتی که همان ردپای انسان را دارد و می تواند از همه ابزارهایی استفاده کند که ما استفاده می کنیم و در مکان های مشابه انسان جا شود، فوق العاده مفید است.

کارهای اولیه‌ای که این روبات‌ها قرار است انجام دهند، چیزهای بسیار ساده‌ای هستند، مانند حرکت دادن اجسام، کارهایی که ما انرژی زیادی روی آنها می گذاریم، و من فکر می کنم کاری که انجام می دهد این است که زمان انسان ها را آزاد کند تا کارهایی را انجام دهند که ارزش صرف وقت و استعداد را داشته باشند.
همکاری ناسا و Apptronik برای اولین بار به سال ۲۰۱۳ باز می گردد. حاصل اولین همکاری آنها ربات Valkyrie ناسا در طول چالش رباتیک دارپا (DRC) بود. والکری یک ربات انسان نما همه منظوره بود که انگار مستقیما از  یک فیلم علمی تخیلی خارج شده بود.

 ربات والکری
کاردناس می‌گوید Apptronik آپولو را به زودی در معرض دید عموم قرار می‌دهد و از اواخر امسال شروع به ثبت پیش‌سفارش می‌کند. او انتظار دارد اولین تحویل این ربات ها به مشتریان در سال ۲۰۲۴ انجام شود.