معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد می‌گوید: یک فرصت یک ماهه به خودروسازان داده شده تا تمام ویژگی‌های فنی را برای خودرو در نظر بگیرند.
 
احسان ساده می گوید: اولتیماتوم جدی به خودروسازان داده شد تا خودروهایی که تولید می کنند، از مراحل ابتدایی تولید تا تحویل محصول نهایی، باید تمام ویژگی های فنی در آنها در نظر گرفته شود.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد می گوید: مجموعه ای از استانداردها (استانداردهای ۸۵ گانه) برای خودرو تعریف شده که ۹ مورد از آنها به بهانه های مختلف اقتصادی تعلیق شده است. یک فرصت یک ماهه به خودروسازان داده شده، یعنی تا یکم بهمن ماه، فرصت دارند به تعهدات خود عمل کنند و بعد از آن سازمان استاندارد وارد عمل می شود.

رعایت و اجرای این استاندارد‌ها از سال ۹۶ برای خودرو‌های تولید داخلی و وارداتی الزامی شده، اما هنوز به اجرای صد در صدی نرسیده است و به جز چند خودرو، سایر تولیدات و خودرو‌های وارداتی در صف اخذ تاییدیه از سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

آن طور که ساده می گوید خودرو‌های ایرانی در کلاس خودرو‌های روز جهان برای استفاده مردم نیست. مصرف کننده توان خرید خودروی بالای یک میلیارد تومان خارجی را ندارد و به همین خاطر به سمت خودروی داخلی سوق پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور در روزهای گذشته اعلام کرده بود که در حادثه تصادف ۵۸ خودرو در بهبهان که منجر به فوت ۴ نفر و زخمی شدن ۴۱ نفر شد، ایربگ هیچ خودرویی باز نشده است.