دیجیزا/ همان‌طور که می دانیم امشب سامسونگ گوشی تاشو جدید Galaxy Z Fold 2 5G را با برخی تغییرات معرفی کرد. اما گوشی جدید Galaxy Z Fold 2 5G در مقایسه با Galaxy Fold نسل اول چه تغییراتی به خود دیده است و این دو نسل چه تفاوت‌ها و ویژگی‌های مشترکی دارند؟ در ادامه همین نوشتار به مقایسه گوشی Galaxy Z Fold2 5G با Galaxy Fold می‌پردازیم.

پیش از اینکه سراغ مقایسه گوشی گلکسی Z Fold 2 سامسونگ با گلکسی فولد برویم، نظر شما را به جدول مقایسه مشخصات این دو گوشی تاشو جلب می‌کنیم که به خوبی تغییرات و تفاوت‌های دو نسل از گوشی‌های تاشو فولد سامسونگ را نشان می‌دهد.

ابعاد گوشی جدید Galaxy Z Fold 2 5G کوچک‌تر از Galaxy Fold نسل اول است اما 16 گرم وزن بیشتری دارد که عمدتاً ناشی از افزایش ظرفیت باتری و تغییر لولا است. سامسونگ می‌گوید لولای این گوشی محکم‌تر و بادوام‌تر از نسل اول است.

دومین تفاوت مهم Galaxy Z Fold 2 5G با GalaxyFold به صفحه نمایش مربوط می‌شود. گوشی Galaxy Z Fold 2 5G از صفحه نمایش بزرگ‌تر با ناچ نقطه‌ای بهره می‌برد که زیباتر و بهتر از نسل اول است. همچنین نرخ نوسازی تصویر به 120 هرتز افزایش یافته و وضوح تصویر نیز قدری بالاتر است.

تفاوت مهم دیگر گلکسی Z Fold 2 با گلکسی Fold اصلی، مدل چیپست بکار رفته است. نسل جدید از چیپست جدیدتر +Snapdragon 865 با حافظه داخلی سریع‌تر بهره می‌برد. لنزهای دوربین پشتی نیز دستخوش تحول شده‌اند. با این حال تأثیر آنها تا زمان انتشار نمونه عکس‌های گرفته شده با دوربین Galaxy Z Fold 2 روشن نیست.

آخرین تفاوت مهم گوشی Galaxy Z Fold 2 با Galaxy Fold سامسونگ به ظرفیت باتری و سرعت شارژ مربوط می‌شود. مدل جدید از باتری پرظرفیت‌تر با پشتیبانی از شارژ سریع پرسرعت‌تر بهره می‌برد.