دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

مشخصات و قیمت خرید گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 10S دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت

مشخصات و قیمت خرید گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 10S دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت

Xiaomi Redmi Note 10S Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید ۱۱ 
  • حافظه داخلی : ۱۲۸ گیگابایت
  • مقدار رم : ۶ گیگابایت
  • دوربین چهارگانه : ۶۴ – ۸ – ۲ – ۲  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : ۴G
  • باتری : لیتیوم پلیمر ۵۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 10S دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت

 

بررسی تخصصی

نقد و بررسی Xiaomi Redmi Note 10S

گوشی های هوشمند ارزان میان‌رده، شاید جذاب‌ترین بخش بازار گوشی‌ های هوشمند باشند؛ چراکه این دسته از تولیدات، علاوه بر قیمت کم، کیفیت خوبی نیز دارند؛ مخصوصا اگر محصول شرکت شیائومی باشند. شرکت شیائومی که یکی از ابرتولیدکنندگان گوشی های هوشمند به حساب می‌آید، توانسته شرکت زیرمجموعه‌ای به نام ردمی معرفی کند. این شرکت زیرمجموعه، که البته در حال حاضر، یک شرکت مستقل است، با تولیدات سری نوت خود، توانسته بازار گوشی های هوشمند میان‌رده را در دست بگیرد.

سری نوت، با خانواده نوت ۸، به شهرت بی‌نظیری دست یافت. این سری، بعدا با خانواده نوت ۹، کار را تمام کرد و به یکی از پرفروش‌ترین سری‌های بازار تبدیل شد. حالا، سری نوت به سراغ خانواده نوت ۱۰ رفته. در این خانواده، گوشی های ارزان باکیفیتی مانند نوت ۱۰ اس را می‌بینیم که حقیقتا، بی‌ایراد هستند.

مقدمه‌ای بر تشریح Xiaomi Redmi Note 10S

شیائومی، اخیرا، به سراغ خانواده‌های پرجمعیت رفته، خانواده‌هایی که مانند نوت ۱۰ هستند. در خانواده نوت ۱۰، محصولات متعددی را می‌بینیم که یکی از آن‌ها، نوت ۱۰ اس است. این محصول، مانند دیگر محصولات خانواده خود، طراحی خانواده می ۱۰ را به‌دوش می‌کشد، که جدا از زیبایی خاصی که دارد، یک طراحی پرچم‌دار است. این طراحی، به همراه یک دوربین چهارگانه آمده که یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی، عضو اصلی آن به حساب می‌آید.

جدا از این لنز، یک سنسور تشخیص عمق در دوربین اصلی نوت ۱۰ اس دیده می‌شود که کیفیت عکس‌های چهره را بسیار ارتقا داده. این دوربین، در کنار پردازنده و سخت‌افزار نوت ۱۰ اس، کیفیت فیلم‌برداری و عکس‌برداری بسیار بالایی خواهد داشت. سخت‌افزار نوت ۱۰ اس، محصول شرکت مدیاتک است و چیپست آن بر پایه لیتوگرافی ۱۲ نانومتری تولید شده.

هسته‌های این چیپست، کمی قدیمی هستند، اما این موضوع، چیزی از کیفیت پردازشی آن کم نکرده. در کنار این پردازنده، نمایشگری آمده که توسط شرکت سامسونگ تولید می‌شود و شرکت سامسونگ هم که پیرمرد تولید نمایشگر است. باتری نوت ۱۰ اس، یک باتری حجیم به شمار می‌رود که ظرفیت بالایی داشته و از فناوری شارژ سریع نیز، بهره می‌برد.

طراحی و کیفیت ساخت شیائومی نوت ۱۰ اس

از آن‌جایی که شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس از طراحی خانواده پرچم‌دار می ۱۰، پیروی می‌کند، می‌شود نام طراحی آن را یک طراحی پرچم‌دار گذاشت. ظاهر نوت ۱۰ اس، یک تلفن هوشمند میان‌رده را معرفی نمی‌کند و تمام المان‌های بکار رفته در آن، ظاهری مدرن و جامعه‌پسند دارند. البته، دوربین چهارگانه نیز در ارتقا این طراحی، بی‌نقش نبوده.

حسگر اثر انگشت این تلفن هوشمند می‌توانست، یک حسگر زیرصفحه‌ای باشد؛ اما شیائومی با وجود نمایشگر AMOLED بنا را بر حسگر ادغامی گذاشت. حسگر ادغامی، عذاب الهی نیست، ولی نسبت به حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای در درجه پایین‌تری قرار می‌گیرد. در این مدل از حسگرها، سنسور اثر انگشت را با دکمه پاور ادغام می‌کنند و این‌گونه، محل قرارگیری حسگر، بسیار خوش‌دست‌تر می‌شود.

پنل جلویی، طراحی متقارن و زیبایی دارد؛ اما این طراحی، به اندازه طراحی‌های می ۱۱ لایت و می ۱۱ لایت فایوجی، متقارن نیست. اطراف نمایشگر با حواشی، پر شده که در قسمت پایینی، کمی ضخیم‌تر از باقی نواحی هستند. در بالای نمایشگر نیز دوربین سلفی با طراحی حفره آمده که طراحی پیشرو و زیبایی به حساب می‌آید. 

پنل پشتی، که از دوربین اصلی چهارگانه حمایت می‌کند، طراحی بهتری نسبت به پنل جلویی دارد. در گوشه بالایی این پنل، قاب مستطیلی شکل دوربین اصلی دیده می‌شود. در قسمت بالایی این قاب، یک مربع نقره‌ای را می‌بینیم که سنسور ۶۴ مگاپیکسلی نسبتا بزرگ را به‌صورت مجزا دربرگرفته. سه سنسور دیگر، در زیر سنسور ۶۴ مگاپیکسلی قرار دارند و در سمت راست آن‌ها، فلش ال‌ای‌دی دوگانه تعبیه شده.

خوش‌بختانه، علاوه بر حسگر اثر انگشت ادغامی، بر روی فریمی نوت ۱۰ اس، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را نیز می‌بینیم. این جک در پایین فریم حضور دارد و در کنار آن، درگاه شارژ Type-C تعبیه شده. «Xiaomi Redmi Note 10S» با ابعاد ۱۶۰.۵ در ۷۴.۵ در ۸.۳ میلی‌متر، وزن ۱۷۸.۸ گرم و رنگ‌های آبی، خاکستری و سفید عرضه می‌شود. نوت ۱۰ اس، گواهینامه IP53 را نیز دارد که به معنای مقاومت این اسمارتفون در برابر گردوغبار و هم‌چنین، پاشش قطرات آب است.

نمایشگر شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس

شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس از یک نمایشگر آمولد سود می‌برد؛ نمایشگر‌های آمولد، یکی از شگفت‌انگیزترین نمایشگرهای بازار گوشی های هوشمند هستند. این نمایشگرها، علاوه بر این‌که می‌توانند، تلفن هوشمند همراه خود را به یک حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای مجهز کنند، با خاموش کردن پیکسل‌های مشکی، مصرف انرژی را تقلیل می‌دهند. با حضور این نمایشگرها بر روی یک گوشی هوشمند، دیگر نگران زاویه دید و کیفیت رنگ‌ها نخواهیم بود.

نمایشگر شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس با نرخ نوسازی استاندارد بازار گوشی های هوشمند، یعنی ۶۰ هرتز بر روی آن قرار گرفته که ایراد چندانی به آن وارد نیست، اما برای بازی‌های موبایلی، کمی کم به‌نظر می‌آید. این نمایشگر دارای نهایت نرخ روشنایی ۱۱۰۰ نیت است که خیال کاربر را از کیفیت محتوا در زیر نور خورشید، راحت می‌کند.

این نمایشگر، علاوه بر این موارد وضوح بالای FHD را با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی خود به کاربر ارائه می‌دهد. این رزولوشن برای این گوشی که دارای قطر ۶.۴۳ اینچی است، تراکم پیکسلی ۴۰۹ پیکسل بر هر اینچ را به همراه خود دارد. نمایشگر مورد بحث با مساحت ۹۹.۸ سانتی‌متر مربعی خود، ۸۳.۵ درصد از فضای پنل جلویی «Xiaomi Redmi Note 10S» را در اختیار دارد.

سخت‌افزار و نرم‌افزار شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس

«Xiaomi Redmi Note 10S» با رابط کاربری فوق‌العاده جذاب MIUI12 کشیده شده بر اندروید ۱۱ عرضه می‌شود. این رابط کاربری را به انیمیشن‌های آن می‌شناسند، در حالی که شیائومی، موارد جالب بسیاری را با این رابط کاربری همراه کرده؛ یکی از آن‌ها، فضای کاربری دوربین است، که به آن‌چه در آیفون‌ها می‌بینیم، شباهت بسیاری دارد، جدا از فضای کاربری دوربین، نوتیفیشن‌بار نیز، خیلی شبیه به مدل‌های آیفون است.

سخت‌افزار نوت ۱۰ اس، توسط شرکت مشهور مدیاتک، ساخته شده. این سخت‌افزار با این که، یک چیپست ۱۲ نانومتری را به همراه دارد، ولی بسیار توانا است و این قدرت را حتی درمورد دوربین هم احساس می‌کنیم. تراشه ۱۲ نانومتری Helio G95 یک تراشه گیمینگ به حساب می‌آید و برای پردازش داده‌های سنگین نیز، کارایی دارد.

تراشه هشت‌هسته‌ای شرکت مدیاتک، متشکل از دو هسته Cortex-A76 با بیشینه فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با حداکثر فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز است. این تراشه از فناوری نسل پنجم پشتیبانی نمی‌کند و در عوض با فناوری LTE سازگاری دارد. بر روی این تراشه، پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4 ذکر شده که یک پردازنده میان‌رده قابل اتکا و توانا است. «Xiaomi Redmi Note 10S» در سه نسخه سخت‌افزار به شرح زیر عرضه می‌شود:

  • رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت

  • رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت

  • رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت

دوربین شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس

دوربین شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس، در کنار سخت‌افزار آن، کیفیت بالایی خواهد داشت. این دوربین، یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی عریض دارد که کیفیت بالای عکس‌های آن، قابل تکریم است. در کنار این سنسور، یک سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی آمده که سوژه‌های بیش‌تری را در دست خواهد داشت و کمی هم در عکس‌های آن نویز دیده می‌شود. سنسور ماکرو نیز با وجود این که یک سنسور ۲ مگاپیکسلی است، در زمینه عکس‌برداری از سوژه‌های بسیار نزدیک، موفق عمل می‌کند. حسگر تشخیص عمق نیز، کیفیت بالایی داشته و در عکس‌برداری چهره، کمک زیادی به سنسور ۶۴ مگاپیکسلی خواهد کرد. دوربین اصلی «Xiaomi Redmi Note 10S» متشکل از سنسورهای زیر است:

  • لنز ۶۴ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر

  • لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و گستره دید ۱۱۸ درجه

  • لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

دوربین اصلی، قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت بسیار بالای ۴K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد؛ این درحالی است که دوربین سلفی با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کند. با این که دوربین سلفی، کیفیت کم‌تری در زمینه فیلم‌برداری دارد، اما سنسور ۱۳ مگاپیکسلی عریض آن با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.5 می‌تواند عکس‌های چهره خوبی ثبت کند.

باتری شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس

شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس از یک باتری حجیم لیتیم-پلیمری استفاده می‌کند که سبب افزایش ضخامت این دستگاه نشده. از این باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با وجود نمایشگر آمولد و سخت‌افزار کم‌مصرف، انتظار شارژدهی بالایی را داریم. «Xiaomi Redmi Note 10S» از شارژ سریع ۳۳ واتی، پشتیبانی می‌کند.

مشاوره در خرید شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس

حقیقت امر این است که درمورد خرید یکی از اعضای سری نوت شیائومی، نباید شکی به دل راه دارد؛ چراکه اعضای این سری، مانند نوت ۱۰ اس، کیفیت فوق‌العاده بالایی را در کنار قیمت بسیار پایینی عرضه می‌کنند.

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
April 2021
تاریخ شمسی
فروردین ۱۴۰۰

طراحی

طول و عرض
۱۶۰.۵×۷۴.۵ میلی متر
ضخامت
۸.۳ میلی متر
وزن
۱۷۸.۸ گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Helio G95
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
۲×۲.۰۵ GHz Cortex-A76 & 6×2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G76 MC4

حافظه

حافظه داخلی
۱۲۸ گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.2
مقدار RAM
۶ گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
AMOLED
اندازه صفحه نمایش
۶.۴۳ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل
واحد روشنایی
۴۵۰ nits (typ), 1100 nits (peak)
تراکم پیکسلی
۴۰۹~
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 3

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
۴G -3G -2G
شبکه ۲G
مشخصات شبکه ۲G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 – SIM 1 & SIM 2
شبکه ۳G
مشخصات شبکه ۳G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه ۴G
مشخصات شبکه ۴G
۱, ۲, ۳, ۴, ۵, ۷, ۸, ۲۰, ۲۸, ۳۸, ۴۰, ۴۱
فناوری‌ های ارتباطی
Wi-Fi
Bluetooth
GPS
Infrared port
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه ۵.۱
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
درگاه اتصال کابلی
USB Type C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
۶۴ مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور ۱/۱.۹۷ اینچ
دریچه دیافراگم f/1.8
فاصله کانونی لنز ۲۶ میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز ۰.۷ میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
۸ مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
˚۱۱۸
سایز سنسور ۱/۴.۰ اینچ
دریچه دیافراگم f/2.2
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز ۱.۱۲ میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
۲ مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
۲ مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
دوربین سلفی
۱۳ مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
سایز سنسور ۱/۳.۰۶ اینچ
دریچه دیافراگم f/2.5
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز ۱.۱۲ میکرومتر
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
فیلم برداری
۴K@30fps, 1080p@30/60/120fps, 720p@960fps
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR
۱۰۸۰p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک ۳.۵ میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
امکان شارژ سریع
شارژ سریع ۳۳ واتی
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
۵۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت

منبع: دیجیزا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *