دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

مشخصات و قیمت خرید لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 520 – J

مشخصات و قیمت خرید لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 520 – J

Lenovo Ideapad 520 – J – 15 inch Laptop

  • ظرفیت حافظه RAM: ۸ گیگابایت
  • ظرفیت حافظه داخلی: یک ترابایت
  • سازنده پردازنده گرافیکی: NVIDIA
  • اندازه صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچ
  • طبقه‌بندی: کاربری مالتی‌مدیا
  • سری پردازنده:
    Core i7

  • نوع حافظه RAM:
    DDR4

  • دقت صفحه نمایش:
    Full HD| 1920 x1080

  • صفحه نمایش مات:
    بله

  • صفحه نمایش لمسی:
    خیر

  • سیستم عامل:
    ندارد

  • پورت HDMI:
    دارد

نقد و بررسی اجمالیLenovo Ideapad 520 – J – 15 inch Laptop
بدون شک «لنوو» ازجمله شرکت‌هایی است که در طراحی و ساخت لپ‌تاپ‌های میان‌رده و اقتصادی تبحر خاصی دارد و تاکنون مدل‌های بسیاری را در این رده تولید کرده است. مدل‌ «IdeaPad 520‌» هم از‌جمله‌‌ی همین محصولات محسوب می‌شود که مخصوص کاربری عمومی و نیمه‌حرفه‌ای بوده و برای انجام امور روزمره مناسب است. لنوو در ساخت بدنه‌ی این مدل کاملا از پلاستیک خاکستری، طلایی و برنز استفاده کرده که ظاهری ساده و یکدست، اما رضایت‌بخش به این دستگاه داده است. این جنس دربرابر فشار، خمش و پیچش هم مقاومت قابل‌قبولی دارد و نسبت به سطوح براق، لکه و اثرانگشت را کمتر به خود جذب می‌کند. این دستگاه حدود ۲۳ میلی‌متر ضخامت و ۲۲۰۰ گرم وزن دارد که نمی‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک مزیت نسبت به دیگر محصولات هم‌رده نام‌ برد؛ اما درکل کار را برای جابه‌جایی سخت نمی‌کنند. صفحه‌نمایش این مدل نمونه‌ای کاملا جذاب بوده که در این رده‌ی کاربری و قیمتی، بسیار خوب است. اندازه‌ی ۱۵.۶‌اینچی با پنل IPS، کیفیت‌ Full HD و روکش مات ازجمله مشخصات کلی این صفحه‌نمایش هستند. کیبورد این مدل از نوع‌ AccuType‌ لنوو است و از کلیدهایی با چیدمان جزیره‌ای تشکیل شده که برای تایپ‌کردن سریع و طولانی‌مدت مناسب هستند. تاچ‌پد هم به کلیک‌های جداگانه مجهز است که دقت خوبی دارد و اعمالی نظیر‌ Drag‌ & Drop‌ را می‌توان با آن به‌راحتی انجام داد؛ اما از طرفی برای فرمان‌های چندلمسی مانند اسکرول و زوم‌کردن کارایی متوسطی دارد. پورت‌های متعددی هم روی لبه‌های چپ و راست تعبیه شده‌اند که برای محصولی در این رده‌ی کاربری، کاملا ایدئال هستند. به‌علاوه، یکی از پورت‌های نسل جدید، یعنی USB Type-C هم برای این دستگاه در نظر گرفته شده است. سخت‌افزار به‌کاررفته در‌ IdeaPad 520‌ ، با‌توجه به قیمت اقتصادی، نمونه‌ی خوبی است که برای انجام امور روزمره و اجرای برنامه‌های سبک و کاربری مالتی‌مدیا در سطح نیمه‌حرفه‌ای می‌توان روی آن‌ حساب باز کرد. پردازنده‌ی مرکزی‌ Core i7 8550U‌ اینتل از نسل هشتم(Kaby Lake R) ، پردازشگر گرافیکی‌ GeForce 940MX‌ انویدیا با ۴ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی، ۸ گیگابایت رم از نوع DDR4 و حافظه‌ی داخلی متشکل از یک ترابایت هارددیسک ازجمله این قطعات سخت‌افزاری هستند. وجود پردازنده‌ی مرکزی نسل جدید در این لپ‌تاپ، مزیت قابل‌توجهی محسوب می‌شود. با‌ وجود این قطعات کم‌مصرف و استفاده از یک باتری دوسلولی، این لپ‌تاپ با هر بار شارژ حدود پنج ساعت در شرایط تماشای فایل ویدئویی روشن خواهد ماند. درکل‌ Ideapad 520‌ لنوو محصولی با قیمت نه‌چندان زیاد با کاربری عمومی و مالتی‌مدیا و کیفیت ساخت خوب است و برای افرادی که می‌خواهند لپ‌تاپی برای انجام امور روزمره و حرفه‌ای خود تهیه کنند، گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. 
  • ارزش خرید در برابر قیمت

    ۴

  • عملکرد سخت افزار داخلی و باتری

    ۳

  • کیبورد و تاچ پد

    ۴

  • کیفیت صفحه نمایش و بلندگوها

    ۴

  • امکانات و قابلیت ها

    ۳

  • طراحی و کیفیت ساخت

    ۴

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت قابل قبول
  • نسل هشتم پردازنده‌های اینتل
  • کیبورد جزیره ای
  • قیمت مناسب
  • مجهز به USB Type-C
  • مناسب برای کارهای سبک روزمره
  • صفحه‌نمایش با پنل IPS
نقاط ضعف

  • تعداد نسبتا کم پورت‌ها
نقد و بررسی تخصصیLenovo Ideapad 520 – J – 15 inch Laptop
گاهی در مسیر انتخاب لپ‌تاپ به محصولاتی برمی‌خوریم که حرف خاصی برای گفتن ندارند و تنها با تکرار مشخصات قدیمی و صرفا برای اینکه چیزی راهی بازار شده باشد، تولید می‌شوند. در این لپ‌تاپ‌ها، قطعات موجود در بازار در بدنه‌ای غالبا پلاستیکی گرد هم می‌آیند تا نیاز ابتدایی کسانی را که فقط به یک کامپیوتر محتاج هستند، جوابگو باشند. لپ‌تاپ ۱۵.۶اینچی «آیدیاپد ۵۲۰» (Ideapad 520) از برند لنوو (Lenovo) چنین محصولی است؛ البته گاهی اوقات هم چیزهای خاصی از خود به نمایش می‌گذارد که برای کاربران حرفه‌ای هم جذاب است.

طراحی

 آیدیاپد ۵۲۰ در سه رنگ عرضه شده است؛ خاکستری، طلایی و برنز. بدنه‌ی دستگاه تماما از پلاستیک ساخته شده است و به گفته‌ی شرکت سازنده بدنه‌ی مقاومی دارد که طول عمر بالای آن و روکشی که از خط و خش جلوگیری می‌کند از ویژگی‌های بارز آن است و به نظر می‌رسد مشکل بدنه را که در مدل‌های قدیمی‌تر یعنی آیدیاپد ۳۱۰ وجود داشت حل کرده است. در قسمت پشتی لپ‌تاپ، قسمت‌هایی برای دسترسی به هارددیسک و حافظه‌ی رم وجود دارد تا در صورت نیاز بتوانید سخت‌افزار را به‌راحتی ارتقا دهید. باتری هم طوری طراحی شده که قابل جداکردن نیست و با بدنه یکی شده ‌است.

این لپ‌تاپ ۲.۲ کیلوگرم وزن دارد و جزو لپ‌تاپ‌هایی با وزن معمولی محسوب می‌شود. اگر قصد دارید آیدیاپد ۵۲۰ را درون کوله‌پشتی یا کیف دستی قرار دهید و با خود به سر کار ببرید، تقریبا با مشکل خاصی روبه‌رو نخواهید شد؛ چراکه این وزن برای یک لپ‌تاپ معمولی قابل‌قبول است؛ اما در صورت بر دوش‌داشتن این لپ‌تاپ در طولانی‌مدت، ممکن است کمی اذیت شوید.

سخت‌افزار

ازآنجایی‌که شرکت سازنده در تولید این مدل، تنوع زیادی ایجاد کرده و خواسته آیدیاپد ۵۲۰ را برای قشر زیادی از کاربران ارائه دهد، با مشخصات متنوعی از آن درون بازار مواجه خواهید شد. مهم این است که در تمام مدل‌های آیدیاپد ۵۲۰ از پردازنده‌های اینتل و گاهی AMD استفاده شده است و دارنده‌ی لپ‌تاپ می‌تواند اعلام کند که لپ‌تاپی مجهز به پردازنده‌های جدید و قوی در اختیار دارد. در این مدل، از نسخه‌ی Core i7 مدل ۸۵۵۰U استفاده شده‌ که فرکانس کاری آن ۱.۸ گیگاهرتز است و هنگام پردازش‌های سنگین و با فناوری Turbo Boost تا ۴.۰ گیگاهرتز هم می‌رود. قدرت این پردازنده برای کارهای روزمره و در انجام کارهای خاص و سنگین عملکرد خوبی دارد. در بخش پردازشگر گرافیگی از پردازنده‌ی GeForce 940MX استفاده شده ‌است. این پردازنده‌ی گرافیکی با چهار گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی اختصاصی، از لحاظ قدرت پردازشی در حد و اندازه‌ی کارت‌های گرافیکی بالارده است و می‌تواند کارهای حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای را انجام دهد و بازی‌های روز را با تنظیمات گرافیکی متوسط اجرا کند.

در ادامه‌ی مشخصات فنی این لپ‌تاپ، به ۸ گیگابایت رم از نوع DDR4 می‌رسیم؛ مقداری که برای یک لپ‌تاپ امروزی در رده‌ی لپ‌تاپ‌های متوسط و میان‌رده قرار می‌گیرد. رم کمتر ازاین مقدار را در نمی‌توان با خیال راحت به کسی که با لپ‌تاپش کارهای نیمه‌حرفه‌ای انجام می‌دهد پیشنهاد کرد. ولی با ۸ گیگابایت رم، برنامه‌های گرافیکی به‌خوبی اجرا می‌شوند و می‌توانید با خیال راحت چندین تب را درون مرورگر فایرفاکس یا کروم خود باز کنید؛ بدون اینکه کامپیوترتان هنگ کند یا از سرعتش کم شود. وقتی به مقوله‌ی فضای ذخیره‌سازی برسیم، اوضاع گل و بلبل خواهد بود؛ چراکه در آیدیاپد ۵۲۰ از یک حافظه‌ی داخلی با ظرفیت یک ترابایت استفاده شده ‌است. حافظه‌ای که فضای ذخیره‌سازی زیادی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. استفاده از چنین هارددیسکی در لپ‌تاپی با این قیمت بسیار خوب است و کسی که چنین لپ‌تاپی می‌خرد، عملا در خرید یک هارددیسک اکسترنال صرفه‌جویی کرده است. پرکردن یک هارد یک ترابایتی کار هر کسی نیست و برای تعداد زیادی عکس و فایل و فیلم مناسب خواهد بود. این لپ‌تاپ با هر بار شارژ، حدود پنج ساعت در شرایط تماشای فایل ویدیویی روشن خواهد ماند که میزان معمول و مناسبی است.

نمایشگر و اسپیکرها

نمایشگری که در آیدیاپد ۵۲۰ داریم، از نوع FullHD بوده و دقت‌ تصویرش ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل است. این نمایشگر از نوع مات است و درعین‌حال که برای فیلم‌دیدن در محیط‌های کم‌نور ایدئال است، در محیط‌های روشن و در معرض نور آفتاب هم می‌توان به‌راحتی با آن کار کرد. وضوح تصویر و کیفیت رنگ‌ها در این نمایشگر به اندازه‌ی خوب است که نیازی به یک صفحه‌نمایش بهتر ندارید و این صفحه‌نمایش به تنهایی تمام نیازهای شما را رفع خواهد کرد. به دلیل استفاده از پنل IPS، زاویه‌ی دید خیلی زیادی را در اختیار خواهید داشت؛ یعنی در صورت نگاه‌کردن به مانیتور از زاویه‌های خیلی تند، ایجاد تغییر در رنگ‌های آن محسوس نیست و کیفیت تصویر بهم نمی‌ریزد و افت نمی‌کند و این امر از ویژگی‌های پنل IPS است. این نمایشگر دقیقا از مواردی استفاده کرده که در یک لپ‌تاپ مخصوص بازی شاهد آن هستیم.

اسپیکرهای استفاده‌شده در آیدیاپد ۵۲۰ می‌توانند صدای استریوی همراه با فناوری دالبی (Dolby) پخش کنند. فناوری دالبی با استفاده از نرم‌افزاری که روی کامپیوتر نصب می‌شود، قابل‌فعال‌شدن است و می‌تواند با استفاده از تکنیک‌های مجازی‌سازی، حس قرارگرفتن در محیط را به نحوی شبیه‌سازی کند. این کیفیت صدا را اگر با نمایشگر ۱۵.۶اینچی لپ‌تاپ ترکیب کنید، دستگاهی خواهید داشت که برای تماشای فیلم‌های سینمایی و گوش‌دادن به موزیک با صدای بلند، خیلی خوب جواب می‌دهد. نکته برجسته‌ی دیگر در مورد این بلندگوها شرکتی است که آن‌ها را ساخته است. شرکت خوش‌نام و محبوب «هارمن کاردون» (Harman Kardon) عهده‌دار ساخت این بلندگوهاست که همین امر می‌تواند مجابتان کند که کیفیت ساخت و صدا در چه حد خوب است.

کیبورد و تاچ‌پد

لنوو این لپ‌تاپ را به کیبوردی جزیره‌ای مجهز کرده است که کلیدهای آن به شکل مربعی هستند و سطح نسبتا تختی دارند؛ البته یک انحنای خیلی خفیف روی کلیدها احساس می‌شود که هنگام تایپ‌کردن حس بهتری ایجاد می‌کند. برای فشردن کلیدها به نیروی کمی نیاز است و به‌راحتی می‌توانید یک متن طولانی را با کیبورد لپ‌تاپ خود تایپ کنید. تاچ‌پدی که در پایین کیبورد مشاهده می‌شود، ابعاد ۱۰x۵.۳سانتی‌متری دارد و فضای مناسبی را برای حرکت‌دادن انگشت فراهم می‌کند. حرکت‌دادن انگشت روی تاچ‌پد به‌سادگی امکان‌پذیر است و به دلیل اصطکاک کم سطح تاچ‌پد، در جابه‌جاشدن بین منوها سرعت زیادی را تجربه خواهید کرد. این تاچ‌پد به قابلیت دریافت چند لمس هم‌زمان نیز مجهز است؛ درنتیجه می‌توان از دستورات حرکتی (Gesture) ویندوز ۱۰ هم در آن بهره برد. برای کلیک‌های چپ و راست، کلیدهای مجزایی در پایین تاچ‌پد در اختیار خواهید داشت که حدفاصل بین دو کلیک را یک نوار عمودی مشخص می‌کند.

پورت‌ها

در سمت چپ لپ‌تاپ، یک پورت HDMI برای انتقال تصویر وجود دارد که با استفاده از این دو پورت می‌توانید تصویر را به انواع نمایشگرهای بزرگ‌تر و ویدیو پروژکتورها انتقال دهید. یک عدد پورت LAN برای اتصال به شبکه‌ی کابلی هم در این قسمت وجود دارد که با یک درپوش فنری در حالت عادی، نیمی از آن پوشانده می‌شود تا فقط هنگام استفاده، به صورت کامل باز باشد. دو پورت USB 3.0 و یک کارت‌خوان حافظه‌ی SD هم در این قسمت داریم و درنهایت به میکروفون و جک ۳.۵میلی‌متری هدفون می‌رسیم. در سمت راست، تنها شاهد درایو نوری هستیم. تمام پورت‌های به‌کاررفته در این لپ‌تاپ به همراه یک پورت جذاب و جدبد دیگر یعنی پورت USB Type-C تکمیل می‌شوند. یک کارت شبکه‌ با پشتیبانی از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac  در اختیار لپ‌تاپ است تا بتواند با بالاترین سرعت ممکن به شبکه‌های خانگی و اداری وصلتان کند. این نوع استاندارد، حداقل سه‌برابر سریع‌تر از استانداردهای قدیمی‌تر b/g/n است و می‌تواند لذت استریم‌کردن ویدیو و دانلود را برایتان به ارمغان بیاورد.

نتیجه‌گیری

آیدیاپد ۵۲۰ برای انجام کارهای ساده و هرروزه تا کارهای حرفه‌ای و سنگین مناسب است؛ منظورمان از کارهای سبک آن دست از کارهایی است که هنگام استفاده‌ی جدی یا نیمه‌جدی با یک کامپیوتر انجام می‌شود و کارهای حرفه‌ای، کار با نرم‌افزارهای سنگین‌تر مثل ادیت عکس و فیلم، مدلسازی، نقشه‌کشی و بازی‌های کامپیوتری است. اگر می‌خواهید لپ‌تاپی بخرید که در تهیه و ویرایش اسناد اداری به کارتان بیاید، هنگام وب‌گردی آخ نگوید، بتواند فیلم‌ها را با کیفیت خوب نمایش دهد و درعین‌حال، برنامه‌های جدید و خاص را اجرا کند، می‌توانید روی این محصول حساب باز کنید. البته باید به علاقه‌مندان سینما و کسانی که برای دنبال‌کردن جدی‌تر سینما به فکر خرید یک لپ‌تاپ جدید هستند، با جرئت بیشتری این لپ‌تاپ را توصیه کرد. تنها استفاده‌ای که هارد یک ترابایتی این مدل از آیدیاپد ۵۲۰ دارد، فیلم‌دیدن و آرشیوکردن این فیلم‌هاست.

مشخصات کالاLenovo Ideapad 520 – J – 15 inch Laptop

مشخصات فیزیکی

  • ابعاد

    ۲۲.۹ × ۲۶۰ × ۳۷۸ میلی‌متر
  • وزن

    ۲.۲ کیلوگرم

پردازنده مرکزی

  • سازنده پردازنده

    Intel

  • سری پردازنده

    Core i7

  • مدل پردازنده

    ۸۵۵۰U
  • محدوده سرعت پردازنده

    تا ۲.0GHz

  • فرکانس پردازنده

    ۱.۸۰GHz up to 4.00 GHz

  • حافظه Cache

    ۸ مگابایت

حافظه RAM

  • ظرفیت حافظه RAM

    ۸ گیگابایت

  • نوع حافظه RAM

    DDR4

حافظه داخلی

  • ظرفیت حافظه داخلی

    یک ترابایت

  • نوع حافظه داخلی

    هارد دیسک

  • مشخصات حافظه داخلی

    ۵۴۰۰RPM

پردازنده گرافیکی

  • سازنده پردازنده گرافیکی

    NVIDIA

  • مدل پردازنده گرافیکی

    GeForce 940MX
  • حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

    ۴GB

صفحه نمایش

  • اندازه صفحه نمایش

    ۱۵.۶ اینچ

  • نوع صفحه نمایش

    IPS LED-backlit LCD

  • دقت صفحه نمایش

    Full HD| 1920 x1080

  • صفحه نمایش مات

    بله

  • صفحه نمایش لمسی

    خیر

  • توضیحات صفحه نمایش

    نسبت تصویر ۱۶:۹

امکانات


  • درایو نوری

    DVD-RW

  • توضیحات درایو نوری

    DVD-Writer

  • وبکم

    دارد

  • توضیحات وبکم

    HD 720p
  • مشخصات اسپیکر

    بلندگوهای داخلی استریو با فناوری Dolby® Audio ساخت شرکت Harman Kardon
  • کیبورد با نور پس زمینه

    ندارد

  • مشخصات تاچ پد

    پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی
  • حسگر اثر انگشت

    ندارد


  • کارت خوان

    دارد

  • مودم

    فاقد مودم

  • شبکه بی سیم Wi-Fi

    دارد

  • توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi

    ۸۰۲.۱۱ac

  • بلوتوث

    بلوتوث داخلی

  • پورت شبکه Ethernet

    دارد

  • توضیحات پورت شبکه Ethernet

    ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰
  • پورت VGA

    ندارد


  • پورت HDMI

    دارد

  • پورت USB Type-C

    دارد


  • تعداد پورت USB 3.0

    ۲
  • پورت Thunderbolt

    ندارد

  • پورت Serial

    ندارد

  • پورت USB 4.0

    ندارد

سایر مشخصات

  • طبقه‌بندی

    کاربری مالتی‌مدیا

  • نوع باتری

    ۲ سلولی

  • شارژدهی باتری

    تا ۵:۰۰ ساعت
  • توضیحات باتری

    باتری لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۳۵ وات‌ساعت

  • سیستم عامل

    ندارد

  • توضیحات سیستم عامل

    DOS
  • امکانات دیگر

    مجهز به یک پورت USB Type-C


  • کارتخوان ۴in1 برای MMC, SD, SDHC, SDXC
  • اقلام همراه لپ تاپ

    – شارژر


  • – کابل برق

  • – دفترچه راهنما

نمایش همه مشخصات کالا

منبع: دیجیزا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *