دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

مشخصات و قیمت خرید لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل Envy 15-k209ne

مشخصات و قیمت خرید لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل Envy 15-k209ne

HP ENVY 15-k209ne – 15 inch Laptop

  • ظرفیت حافظه RAM: ۸ گیگابایت
  • ظرفیت حافظه داخلی: یک ترابایت
  • سازنده پردازنده گرافیکی: NVIDIA
  • اندازه صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچ
  • طبقه‌بندی: کاربری مالتی‌مدیا
  • سری پردازنده:
    Core i5

  • نوع حافظه RAM:
    DDR3

  • دقت صفحه نمایش:
    HD|1366×768

  • صفحه نمایش مات:
    خیر

  • صفحه نمایش لمسی:
    خیر

  • سیستم عامل:
    بدون سیستم‌عامل

  • پورت HDMI:
    دارد

نقد و بررسی اجمالیHP ENVY 15-k209ne – 15 inch Laptop

از اولین سال‌هایی که کمپانی HP وارد حیطه ساخت لپ‌تاپ‌ها شد، سری Envy از جمله دستگاه های خوش ساخت و پر قدرت آن محسوب می‌شد. لپ‌تاپ‌های مالتی مدیایی که از آخرین فناوری‌های HP بهره می‌برند. از سال ۲۰۱۳ سری K پانزده اینچی این لپ‌تاپ‌ها در دسترس عموم قرار گرفت و مدل‌های قوی‌تر آن در سال ۲۰۱۴ به بازار آمد. تمامی این لپ‌تاپ‌ها مجهز به پردازنده‌های Intel و گرافیک Nvidia هستند و در آنها خبری از پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی AMD نیست. در ENVY 15-K209ne هم این قاعده رعایت شده و از پردازنده مرکزی Core i5 5200U نسل Broadwell اینتل، پردازشگر گرافیکی GeForce GTX 850M انویدیا با چهار گیگابایت حافظه اختصاصی، ۸ گیگابایت رم از نوع DDR3L و حافظه داخلی هیبریدی متشکل از یک ترابایت هارددیسک به همراه ۸ گیگابایت SSD در ساخت آن استفاده شده است. این ترکیب برای اجرای اکثر نرم‌افزارهای گرافیکی و محاسباتی کافی‌ست و حتی می‌توان بازی‌های روز را هم با تنظیمات گرافیکی متوسط اجرا کرد. صفحه‌ی نمایش ۱۵.۶ اینچی این محصول کمی ضعیف تر از حد استاندارد یک محصول مالتی‌مدیا بوده و به کیفیت HD محدود می شود. البته در هنگام انجام امور معمول روزمره مشکلی با این صفحه نخواهید داشت و تنها هنگام تماشای فیلم یا اجرای بازی ها ممکن است کیفیت متوسط آن کمی خودنمایی کند. جنس قاب پشت صفحه‌ی نمایش و فضای اطراف کیبورد آلیاژی از آلومینیوم و فایبرگلاس نفره‌ای رنگ است که علاوه بر استحکام بالا، باعث زیبایی دستگاه هم شده است. بدنه این لپ‌تاپ کمتر از ۲۷ میلیمتر ضخامت و حدودا ۲۳۰۰ گرم وزن دارد و برای حمل آن مشکلی نخواهید داشت. در مجموع این دستگاه را می توان یک نمونه عالی برای انجام امور روزمره و یک مدل متوسط برای کاربری مالتی مدیا دانست.

  • ارزش خرید در برابر قیمت

    ۴

  • عملکرد سخت افزار داخلی و باتری

    ۴

  • کیبورد و تاچ پد

    ۴

  • کیفیت صفحه نمایش و بلندگوها

    ۳

  • امکانات و قابلیت ها

    ۳

  • طراحی و کیفیت ساخت

    ۴

نقاط قوت

  • سخت افزار خوب
  • طراحی زیبا و مستحکم
  • وزن مناسب
  • ارزش خرید بالا
نقاط ضعف

  • پنل TN و کیفیت HD صفحه‌ی نمایش
نقد و بررسی تخصصیHP ENVY 15-k209ne – 15 inch Laptop

لپ‌تاپ‌های خانواده Envy شرکت HP، دستگاه‌های بالارده‌ای هستند که علاوه بر زیبایی و استحکام در ساخت، از قدرت پردازشی بالایی برخوردارند. تا کنون لپ‌تاپهای خانواده Envy در اندازه‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اینچی تولید شده‌اند. شرکت HP صفحات نمایش ۱۰ و ۱۱ اینچی‌اش را برای تبلت‌ها ومدل‌های تبدیل‌پذیر لپ‌تاپ‌هایش کنار گذاشته است. سری Envy 15-k دارای ویژگی‌های متفاوتی نسبت به دیگر ساخته‌های این شرکت است.از این ویژگی‌ها، تاچ پد بیش از حد بزرگ، بدنه فلزی مستحکم، صفحه نمایش با کیفیت را می‌توان نام برد. این لپ‌تاپ با توجه به سخت‌افزاری که دارد، برای دانشجویان، دانش‌آموزان، مهندسین، حسابداران و کسانی که نیاز به پردازش قوی با لپ‌تاپشان دارند مناسب است. با توجه به نیمه سنگین بودن و ابعاد بزرگی که دستگاه دارد، برای جابه‌جایی آن حتما نیلاز به یک کوله یا کیف دستی خواهید داشت. داشتن نور پس‌زمینه کیبورد را هم می‌توان از دیگر مزیت‌های آن شمرد.

طراحی و ساخت

کاملا واضح است که سازندگان لپ‌تاپ‌های HP علاقه خاصی به رنگ نقره‌ای دارند و این نکته در طراحیEnvy 15-k و بسیاری از دیگر محصولات این کمپانی به خوبی قابل رویت است. بر خلاف لپ‌تاپ‌های امروزی که ضخامت کم، یکی از ویژگی‌های آن‌ها است، این لپ‌تاپ نزدیک ۲۷ میلی متر ضخامت دارد. بدنه دستگاه کاملا تخت است و لبه‌های آن حالت اریب دارند. جنس روکش لپ‌تاپ ترکیبی از آلیاژ آلومینیوم و فایبرگلاس است و با لمس آن تجربه حس جدیدی به کاربر القا می‌شود. تنها نقاطی که شما پلاستیک مات و تیره رنگ را به خوبی مشاهده می‌کنید، قاب دور صفحه‌نمایش، لولاها و باتری که در زیر دستگاه قرار دارند است. تمامی سطح نقره‌ای رنگ دستگاه، مقاومت بسیار خوبی در مقابل جذب چربی و اثر انگشت از خود نشان می‌دهد. در طراحی این لپ‌تاپ، محافظ مشبک بلندگوها که زیر صفحه‌نمایش قرار دارد، کیبورد مقاوم در برابر نفوذ مایعات و تاچ‌پد بسیار بزرگ نکات بارز در طراحی این دستگاه هستند. در کل طراحی Envy 15-k بسیار ارگونومیک و زیبا بوده، و مورد رضایت کارشناسان ما واقع شده است. بدنه در مقابل خمش و پیچش مقاومت بالایی دارد. تنها ایرادی که می‌توان به طراحی این دستگاه وارد کرد، فرو رفتن سطح اطراف کلیدهای کیبورد است که با کمی فشار، فرو رفتن آن قابل مشاهده است. لولاها نیز بسیار روان هستند و به راحتی با یک دست می‌توانید لپ‌تاپ را باز کنید.

صفحه‌نمایش و بلندگوها

عجیب است که به عنوان یک لپ‌تاپ رده بالا، کمپانی HP در ساخت صفحه‌نمایش این دستگاه از پنل TN به جای IPS استفاده کرده است. البته شایان ذکر است که این صفحه‌نمایش دارای روشنایی بالایی بوده و درجه روشنایی آن تا ۳۴۶ NITS می‌رسد. به خاطر استفاده از پنل TN، زوایای دید در این صفحه‌نمایش کمی محدود است. زوایای دید در حالت عمودی محدودیت بیشتری دارند و کاربر برای دید بهتر، مدام در حال تنظیم حالت نشستن خود خواهد بود. اما در زاویه های افقی، همه چیز امیدوار کننده تر است. دقت تصویر این نمایشگر ۷۶۸×۱۳۶۶ بوده که معادل کیفیت HD است. تصاویر تولید شده بسیار با کیفیت بوده و رنگ‌های به نمایش درآمده زنده هستند که از شفافیت بالایی برخوردارند. یکی از نکات منفی درباره این صفحه‌نمایش، براق بودن روکش آن است که کار با آن را در محیط بیرون، به خاطر انعکاس نور کمی دشوار می‌کند. با این وجود، به علت روشنایی بالای صفحه‌نمایش، این موضوع کم اهمیت جلوه می‌دهد. البته همان طور که گفته شد، این دستگاه دارای تنوع سخت افزاری است و مدل‌هایی با صفحه‌نمایش Full HD هم در بازار موجود است.

با توجه به وجود ساب ووفر و بلندگوهای Beats، سطح توقع ما برای صدای تولیدی از دستگاه بسیار بالا بود. اما متاسفانه بعد از شنیدن اولین تست صدا، نا امید شدیم. بلندگوهای استریویی که در پایین صفحه‌نمایش و در زیر حفاظ مشبک قرار دارند، از نظر کیفیت بسیار قابل قبول هستند اما بلندی صدا رضایت بخش نیست. عمق صدای تولیدی از ساب ووفر نیز بسیار معمولی است و انتظارات ما را برآورده نکرد. البته لازم به ذکر است که در میان لپ‌تاپ‌های مالتی مدیا، صدای تولیدی از این دستگاه کمی برتری دارد.

کیبورد و تاچ‌پد

کیبورد طراحی شده برای این دستگاه بسیار روان و ارگونومیک بوده و از کیفیت مناسبی برخوردار است. با این کیبورد جزیره‌ای، عمل تایپ تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود. کلیدها دارای فواصل منظم و مناسبی هستند و از عمق کافی برخوردارند. یکی از مزایای این کیبورد، وجود کلیدهای Num-Pad است که به سرعت تایپ کمک فراوانی می‌کند. از معایبی که می‌توان برای کیبورد این دستگاه نام برد، کوچک بودن کلیدهای جهت نما و کوچکی کلیدهای Shift و  Control سمت چپ هستند. این کیبورد دارای نور پس‌زمینه است که نه تنها زیبایی خاصی به دستگاه می‌بخشد، بلکه در محیط‌های تاریک و نور کم نیز می‌تواند کمک فراوانی به کاربر کند.

یکی از نقاط قوت این دستگاه تاچ‌پد بسیار بزرگ آن است. نام انحصاری Control Zone، مختص تاچ‌پدهای خانواده Envy لپ‌تاپ‌های HP است که نسبت به دیگر لپ‌تاپ‌ها، از عرض بیشتری برخوردارند. در ساخت این تاچ‌پد از هیچ کلید جداگانه‌ای استفاده نشده و در هنگام فشردن آن، تمام سطح تاچ‌پد به پایین فرو می‌رود. سطح تاچ‌پد بسیار روان بوده و انگشتان دست به راحتی روی آن سر می‌خورند. حساسیت و میزان پاسخگویی تاچ‌پد به فرمان‌های چند لمسی کاملا رضایت‌بخش است. اندازه تاچ‌پد کاربر را قادر می‌سازد تا به راحتی و با وسعت زیاد از نشانگر در محیط ویندوز استفاده کند. دو طرف تاچ‌پد طوری طراحی شده است که به باز شدن منوها در ویندوز ۸ کمک می‌کند، اما احتمال باز شدن ناخواسته این منوها نیز هست.

پورت‌ها و اتصالات

جالب است که با وجود بالا رده بودن دستگاه، این لپ‌تاپ از داشتن پورت‌هایی نظیر eSATA، Display Port، Thunderbolt و حتی VGA محروم است. شاید یکی از سیاست‌های HP این بوده تا برای خروجی‌های تصویر، کاربران بیشتر از پورت‌های HDMI و تکنولوژی‌های بی‌سیم مانند Intel’s Wireless Display استفاده کنند. بر لبه سمت چپ، سوکت ورودی برق دستگاه در کنار پورت شبکه گیگابیتی Ethernet که ماهرانه طراحی شده است، قرار دارد. خروجی هوای گرم سیستم خنک کننده دستگاه نیز در کنار پورت HDMI روی همین لبه تعبیه شده است. دو پورت USB 3.0 در کنار کارت‌خوان دستگاه نیز در این قسمت دستگاه قرار گرفته اند. لبه سمت راست میزبان قفل ضد سرقت Kensington، درایو نوری، یک پورت USB 3.0 دیگر و جک ۳.۵ میلی متری صدا است. در لبه عقبی و جلویی دستگاه هیچ گونه پورت یا اتصالی وجود ندارد. برای ارتباط بی‌سیم HP به درستی از چیپ شبکه بی‌سیم Intel Dual Band Wireless-AC 3160 استفاده کرده است که این چیپ از فرکانس‌های پایین تا Wi-Fi گیگابیتی با استاندارد ۸۰۲.۱۱ ac را پشتیبانی می‌کند. همچنین این چیپ دارای نسل چهارم بلوتوث نیز هست.

لپ‌تاپ HP Envy 15-k دارای حسگر اثر انگشت برای امنیت بیشتر است. البته مشخص است که امروزه با وجود برنامه‌های متعدد هک، این حسگر نمی‌تواند امنیت بالایی را برای اطلاعات شما داشته باشد، اما تنها مزیت آن فعال کردن گزینه ورود کاربر با استفاده از اثر انگشت در محیط ویندوز است.

روی لبه بالایی قاب صفحه‌نمایش، یک وب‌کم با کیفیت ۷۲۰p HD قرار دارد که در نور مناسب می‌تواند تصاویر خوبی برای مکالمات تصویری مخابره کند. در کنار این وب‌کم یک سنسور حرکتی و میکروفون دستگاه قرار گرفته است و شما را از استفاده هدست هنگام برقراری تماس‌های اینترنتی بی نیاز می‌کند.

سخت‌افزار و باتری

از آنجایی که سری Envy کمپانی HP به عنوان لپ‌تاپ‌های قدرتمند و رده بالای این سازنده محسوب می‌شوند، پس باید سخت‌افزار آن‌ها هم قدرت پردازشی بالایی داشته باشند. همان‌طور که قبلا اشاره شد، در این سری از خانواده لپ‌تاپ‌های Envy، از پردازنده‌های مرکزی AMD استفاده نشده است. از این رو HP در ساخت این لپ‌تاپ‌ها از پردازنده‌های ولتاژ پایین نسل پنجم اینتل با کد Broadwell یا نسل چهارم آن با نام Haswell استفاده کرده است که دارای تکنولوژی Turbo-Boost برای افزایش فرکانس و پردازش قوی‌تر در هنگام نیاز هستند. در کانفیگ Core i5 این دستگاه از پردازنده گرافیکی GeForce GT 840M و در کانفیگ Core i7 آن از پردازنده گرافیکی از GeForce GTX 850M استفاده شده است که هر دو از نسل هشتم پردازنده‌های گرافیکی کمپانی NVIDIA هستند. حافظه RAM این دستگاه‌ها شامل ظرفیت‌های ۴، ۸ و ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR3 هستند. حافظه داخلی این لپ‌تاپ‌ها متشکل از یک ترابایت هارددیسک و در برخی مدل‌ها به همراه هشت گیگابایت حافظه خشک از نوع SSD است. تقریبا می‌توان گفت که از لحاظ سخت افزاری این دستگاه به لپ‌تاپ N550JK کمپانی ایسوس بسیار نزدیک است اما شاید در این مقایسه، برگ برنده HP Envy 15-k حافظه داخلی SSD آن باشد.

باتری استفاده شده برای این لپ‌تاپ یک باتری چهار سلولی لیتیوم یون با ظرفیت ۴۱ وات‌ساعت است که می‌تواند تا ۵:۰۰ ساعت مرورگری اینترنت را از طریق شبکه بی‌سیم Wi-Fi فراهم کند. البته میزان شارژدهی باتری، با سخت افزار داخلی، روشنایی صفحه‌‌نمایش و نوع کاربری رابطه مستقیم دارد.

نتیجه‌گیری

لپ‌تاپ Envy 15-k کمپانی HP، یک لپ‌تاپ مالتی مدیای قدرتمند و همه کاره است که از نظر کیفیت ساخت و طراحی، به‌غیر از صفحه‌ی نمایش HD با روکش براق، ایراد دیگری به آن وارد نیست. این دستگاه به راحتی می‌تواند تمامی نیازهای شما را از مرورگری اینترنت، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، کار با نرم افزارهای آفیس گرفته، تا بازی و برنامه نویسی و کار با نرم افزارهای نقشه کشی و مهندسی برآورده کند. تاچ‌پد بزرگ آن امکان استفاده از منوهای کشویی در ویندوز ۸ را بسیار آسان کرده است و در مجموع می‌شود گفت این دستگاه می‌تواند انتخاب مناسبی برای تمام رده‌های کاربری باشد. کانفیگ‌های بالای این دستگاه که با پردازنده‌های گرافیکی GeForce GTX 850m ساخته شده اند نیز قادر به اجرای بازی‌های جدید هستند و می‌توانند رضایت علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری را جلب کنند.

مشخصات کالاHP ENVY 15-k209ne – 15 inch Laptop

مشخصات فیزیکی

  • ابعاد

    ۲۶.۷ × ۲۶۰.۲ × ۳۸۴.۵ میلی‌متر
  • وزن

    ۲.۳۴ کیلوگرم

پردازنده مرکزی

  • سازنده پردازنده

    Intel

  • سری پردازنده

    Core i5

  • مدل پردازنده

    ۵۲۰۰U
  • محدوده سرعت پردازنده

    ۲.۲ تا ۲.۵ گیگاهرتز

  • فرکانس پردازنده

    ۲.۲GHz up to 2.7 GHz

  • حافظه Cache

    ۳ مگابایت

حافظه RAM

  • ظرفیت حافظه RAM

    ۸ گیگابایت

  • نوع حافظه RAM

    DDR3

حافظه داخلی

  • ظرفیت حافظه داخلی

    یک ترابایت

  • نوع حافظه داخلی

    حافظه‌های هیبریدی

  • مشخصات حافظه داخلی

    یک ترابایت هارددیسک به همراه ۸ گیگابایت حافظه SSD

پردازنده گرافیکی

  • سازنده پردازنده گرافیکی

    NVIDIA

  • مدل پردازنده گرافیکی

    GeForce GTX 850M
  • حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

    ۴GB

صفحه نمایش

  • اندازه صفحه نمایش

    ۱۵.۶ اینچ

  • نوع صفحه نمایش

    TFT LED-backlit LCD

  • دقت صفحه نمایش

    HD|1366×768

  • صفحه نمایش مات

    خیر

  • صفحه نمایش لمسی

    خیر

  • توضیحات صفحه نمایش

    HD BrightView LED-backlit

امکانات


  • درایو نوری

    DVD-RW

  • توضیحات درایو نوری

    SuperMulti DVD burner

  • وبکم

    دارد

  • توضیحات وبکم

    HD 720p
  • مشخصات اسپیکر

    بلندگوهای استریو داخلی با تکنولوژی Beats Audio
  • کیبورد با نور پس زمینه

    دارد

  • مشخصات تاچ پد

    پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی
  • حسگر اثر انگشت

    ندارد


  • کارت خوان

    دارد

  • مودم

    بدون مودم

  • شبکه بی سیم Wi-Fi

    دارد

  • توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi

    IEEE802.11b/g/n

  • بلوتوث

    بلوتوث داخلی

  • پورت شبکه Ethernet

    دارد

  • توضیحات پورت شبکه Ethernet

    ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰
  • پورت VGA

    ندارد


  • پورت HDMI

    دارد

  • پورت USB Type-C

    ندارد


  • تعداد پورت USB 3.0

    ۳
  • پورت Thunderbolt

    ندارد

  • پورت Serial

    ندارد

  • پورت USB 4.0

    ندارد

سایر مشخصات

  • طبقه‌بندی

    کاربری مالتی‌مدیا

  • نوع باتری

    ۴ سلولی

  • شارژدهی باتری

    ۵:۰۰ ساعت
  • توضیحات باتری

    باتری لیتیوم-یون با ظرفیت ۴۱ وات‌ساعت

  • سیستم عامل

    بدون سیستم‌عامل

  • توضیحات سیستم عامل

    DOS
  • اقلام همراه لپ تاپ

    شارژر و کابل برق


  • دفترچه راهنما

منبع: دیجیزا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *