دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

مشخصات و قیمت خرید لپ تاپ 14 اینچی اچ پی مدل Pavilion 14-ac116ne

مشخصات و قیمت خرید لپ تاپ 14 اینچی اچ پی مدل Pavilion 14-ac116ne

HP Pavilion 14-ac116ne – 14 inch Laptop

  • ظرفیت حافظه RAM: ۶ گیگابایت
  • ظرفیت حافظه داخلی: یک ترابایت
  • سازنده پردازنده گرافیکی: AMD
  • اندازه صفحه نمایش: ۱۴ اینچ
  • طبقه‌بندی: کاربری عمومی
  • سری پردازنده:
    Core i3

  • نوع حافظه RAM:
    DDR3

  • دقت صفحه نمایش:
    HD|1366×768

  • صفحه نمایش مات:
    خیر

  • صفحه نمایش لمسی:
    خیر

  • سیستم عامل:
    بدون سیستم‌عامل

  • پورت HDMI:
    دارد

نقد و بررسی اجمالیHP Pavilion 14-ac116ne – 14 inch Laptop

لپ‌تاپ‌های سری «پاویلیون اچ‌پی» جزو محصولات محبوب و پرطرفدار این شرکت محسوب می‌شوند که کیفیت ساخت خوب و کارایی بالایی دارند. این لپ‌تاپ‌ها با مشخصات فنی و رنگ‌بندی‌های متفاوتی تولید شده‌اند که هر نوع کاربری و سلیقه‌ی کاربران را پوشش می‌دهد؛ البته در کنار تمامی این موارد، قیمت مناسب را هم باید به نقاط قوت این کالا اضافه کرد. یکی از مدل‌های ۱۴ اینچی از این سری اچ پی، Pavilion 14-ac116ne نام دارد که برای انجام امور سبک و نیمه‌حرفه‌ای روزمره با قابلیت حمل آسانتر نسبت به مدل‌های ۱۵.۶ اینچی طراحی و تولید شده است. پیرو قاعده‌ی تمامی لپ‌تاپ‌های سری پاویلیون، بدنه‌ی این مدل هم تماما از پلاستیک ساخته شده که البته کیفیت بالایی داشته و مقاومت خوبی در برابر ضربه و فشار از خود نشان می‌دهد. رنگ انتخاب‌شده برای این مدل سفید است که از طرفی باعث زیبایی و متفاوت‌بودن آن شده و از طرفی هم بیشتر از رنگ‌های تیره، کثیفی و لکه را در خود نمایان می‌کند. وزن این محصول کمتر از ۲ کیلوگرم بوده و ضخامت ۲۳.۹ میلی‌متری آن هم شرایط را برای جابه‌جایی دائم این لپ‌تاپ مهیا کرده است؛ البته طبیعتا کوچک‌تربودن صفحه‌نمایش برای کاربری‌هایی مانند تماشای فیلم یا بازی‌کردن چندان خوشایند نیست. اچ‌پی در این مدل از یک صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی معمولی با پنل TN و کیفیت HD و روکش براق استفاده کرده که برای محصولی در این رده قیمتی چندان دور از انتظار هم نیست؛ البته این موارد، کار با لپ‌تاپ را در محیط‌های پرنور خارجی کمی مشکل می‌کنند. کیبورد جزیره‌ای با کلیدهای باکیفیت، تاچ‌پد با حساسیت بالا و پورت‌های متعدد و متنوع از نقاط قوت این مدل هستند. این لپ‌تاپ با وجود اندازه‌ی نه‌چندان بزرگ، به امکاناتی مانند درایو نوری هم مجهز است. سخت‌افزار به‌کاررفته در این محصول شامل پردازنده‌ی مرکزی Core i3 5005U اینتل، پردازشگر گرافیکی AMD Radeon R5 M330، شش گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه‌ی داخلی است که قطعات میان‌رده‌ای محسوب می‌شوند و برای انجام امور عادی و سبک روزمره عالی هستند. حتی امور سبک گرافیکی مانند ادیت‌کردن عکس در فوتوشاپ را هم می‌توان با این سیستم انجام داد. میزان شارژدهی باتری ۴ سلولی این محصول هم در حد ۴ تا ۵ ساعت است که برای یک محصول میان‌رده، رضایت‌بخش است. در مجموع اگر به یک لپ‌تاپ برای انجام امور روزمره خود با قابلیت جابه‌جایی آسان نیاز دارید، این محصول اچ‌پی می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد.

  • ارزش خرید در برابر قیمت

    ۴

  • عملکرد سخت افزار داخلی و باتری

    ۳

  • کیبورد و تاچ پد

    ۴

  • کیفیت صفحه نمایش و بلندگوها

    ۲

  • امکانات و قابلیت ها

    ۴

  • طراحی و کیفیت ساخت

    ۴

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت قابل قبول
  • قابلیت حمل آسان
  • ارزش خرید بالا
  • پورت های متعدد و متنوع
نقاط ضعف

  • کیفیت نه چندان بالای صفحه نمایش
  • شارژدهی باتری می توانست بیشتر باشد
نقد و بررسی تخصصیHP Pavilion 14-ac116ne – 14 inch Laptop

نسل جدید لپ‌تاپ‌های ۱۴ اینچی HP 14 که در سال ۲۰۱۵ میلادی معرفی شدند، لپ‌تاپ‌هایی خوش‌ساخت، با امکانات مناسب و قدرت کافی برای انجام کارهای روزمره هستند که قیمت مناسبی هم دارند؛ البته اگر اجرای بازی‌های سنگین یا کار با نرم‌افزارهای گرافیکی سه‌بعدی جزو کارهای روزانه‌تان نباشد. اگر به دنبال دستگاهی خوش‌قیمت برای منزل یا دفتر کارتان هستید، با بررسی HP 14 در دیجیزا همراه شوید.

طراحی و ساخت؛ الماس‌های مقاوم در برابر اثرانگشت

 

 

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ باریک و سبک هستید، دور HP 14 را خط بکشید. البته در این بازه‌ی قیمتی، بعید است که بتوانید لپ‌تاپ باریک و سبکی هم پیدا کنید. این مدل، نزدیک به ۲٫۴ سانتی‌متر ضخامت و ۱٫۹ کیلوگرم وزن دارد؛ پس با اینکه نمی‌توانید آن را به‌راحتی در کیف و لابه‌لای دفترها و مجله‌هایتان قرار دهید، ولی مشکل خاصی هم بابت جابه‌جایی‌اش نخواهید داشت.

قطعا از دستگاهی در این بازه‌ی قیمتی، انتظار بدنه‌ای تمام‌فلزی یا مواد اعلا نداشتیم. باوجوداین، HP در مواد اولیه‌ی سری ۱۴، خساست نکرده است. بدنه‌ی این لپ‌تاپ که کاملا از پلاستیک ساخته شده، به نظر نمی‌آید مشکل خاصی در مقابل فشارهای ناشی از کارهای روزانه یا جابه‌جایی از منزل به محل کار و بالعکس داشته باشد. البته HP در مورد مقاومت این مدل در برابر نفوذ مایعات هیچ تضمینی نداده؛ پس حتما حواستان به لیوان چای‌تان باشد.

چه هنگام بسته‌بودن لپ‌تاپ و چه حین کارکردن با کیبوردش، با سطحی با طراحی برجسته و مشبک مواجه می‌شوید. این سطح، طبق گفته‌ی شرکت سازنده، «الگوی الماس» (Diamond Pattern) نام دارد. جدا از زیبایی و بحث‌های ظاهری، وظیفه‌ی اصلی این بافت لوزی‌شکل، جلوگیری از ماندن عرق، چربی، اثرانگشت و هرگونه گردوغبار روی قاب پشت مانیتور و فضای اطراف کیبورد است؛ بنابراین لازم نیست یک دستمال و اسپری تمیزکننده هم در کیف لپ‌تاپ‌ خود قرار دهید.

صفحه‌نمایش و بلندگوها؛ تکرار روند گذشته

شرکت‌های تولیدکننده‌ی کامپیوترهای شخصی، برای کاهش هزینه در لپ‌تاپ‌های به‌صرفه، پیش از هر چیز به سراغ صفحه‌نمایش و بلندگوها می‌روند. HP 14 هم یکی از قربانی‌های همین روند است. این لپ‌تاپ از یک صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی با فناوری قدیمی TN استفاده می‌کند. نمایشگرهای TN با اینکه زوایای دید محدودی دارند و کیفیتشان پایین‌تر از نمایشگرهای IPS است؛ هزینه‌ی تولید پایینی دارند. همین موضوع سبب شده تقریبا تمام لپ‌تاپ‌های به‌صرفه و ارزان‌قیمت، از نمایشگرهای TN استفاده کنند. دقت نمایشگر HP 14 هم تنها ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل است و متاسفانه هیچ روکش ماتی برایش در نظر گرفته نشده است؛ یعنی راهی برای مقابله با انعکاس تصویر در نمایشگر وجود ندارد؛ بنابراین HP تقریبا حداقل مشخصات را برای صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی این لپ‌تاپ در نظر گرفته است.

دو بلندگوی استریو در دو طرف لبه‌ی جلویی دستگاه قرار دارند. این دو بلندگو، صدا را به سمت میز پرتاب می‌کنند؛ این موضوع حکم یک تقویت‌کننده را بازی می‌کنند و باعث افزایش بلندی صدا می‌شود. به علاوه با نصب نرم‌افزار مربوط به DTS و دست‌کاری تنظیمات صوتی هم می‌توانید بلندی و عمق صدا را بهبود ببخشید. با وجود تمام این موارد، صدای شگفت‌انگیزی را از بلندگوهای HP 14 انتظار نداشته باشید.

عملکرد سخت‌افزاری؛ قدرتمند و مقرون‌به‌صرفه

 

برخلاف صفحه‌نمایش، کمبود خاصی در قطعات داخلی HP 14 دیده نمی‌شود. این سری از پردازنده‌های Core i5 و Core i3 در کنار تراشه‌ی گرافیکی R5 M330 شرکت AMD با دو گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی، قدرت زیادی را در اختیار این لپ‌تاپ به‌صرفه قرار می‌دهد. جدا از کارهایی مثل گشت‌وگذار در اینترنت، کار با نرم‌افزارهای آفیس و ویرایش تصویر، می‌توانید تاحدودی هم برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای یا کارهای گرافیکی سه‌بعدی، روی HP 14 حساب کنید؛ البته قطعا باید قید اجرای بازی‌های سنگینی مثل DOOM یا The Witcher III را بزنید. گفتنی است هیچ‌کدام از مدل‌های HP 14 به طور پیش‌فرض ویندوز ندارند و حتما همراه این دستگاه، یک دی‌وی‌دی ویندوز ۱۰ هم تهیه کنید.

تمام این سخت‌افزار توسط یک باتری لیتیوم-یون چهارسلولی تغذیه می‌شود. با وجود پردازنده‌ی کم‌مصرف HP 14، می‌توانید با یک بار شارژ، حداکثر سه الی چهار ساعت گشت‌وگذار در اینترنت یا یکی دو ساعت تماشای ویدیو را انتظار داشته باشید.

درگاه‌ها و اتصالات؛ ارتباط بدون مشکل

 

 

با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۶ زندگی می‌کنیم، انتظار داشتیم که دوران درگاه USB 2.0 تمام شده باشد؛ ولی ظاهرا HP معتقد است که هنوز هم این پورت کاربردهای خاص خودش را دارد. شرکت سازنده از سه پورت USB این لپ‌تاپ، تنها یکی را از نوع USB 3.0 انتخاب کرده و دو پورت دیگر به استاندارد USB 2.0 محدود هستند؛ اما سایر درگاه‌های رایج مثل شبکه‌ی RJ-45، درگاه HDMI و درگاه ۳٫۵ میلی‌متری صوتی وجود دارند. به علاوه یک کارت‌خوان هم برای امکان ارتباط با کارت‌های حافظه تعبیه شده است.

شرکت سازنده، سرعت شبکه‌ی LAN این مدل را به ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه محدود کرده و Wi-Fi دستگاه هم از استاندارد ac پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین با اینکه برای قراردادن این لپ‌تاپ در یک شبکه‌ی خانگی یا اداری با مشکل خاصی روبه‌رو نمی‌شوید؛ ولی انتظار انتقال اطلاعات با سرعت خیلی زیاد هم نداشته باشید. اگر هم به ارتباط تصویری نیاز دارید، یک وب‌کم TrueVision در جای همیشگی‌اش تعبیه شده است. مادامی‌که محیط را به اندازه‌ی کافی روشن نگه دارید، می‌توانید تماس‌های قابل‌قبولی با دوربین این لپ‌تاپ برقرار کنید.

کیبورد و تاچ‌پد؛ نقطه‌قوت همیشگی HP

 

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، فضای اطراف کیبورد و تاچ‌پد دارای روکشی مشبک است که نه‌تنها کمی ظاهر این بخش را جذاب‌تر کرده؛ بلکه در مقابل جذب اثرانگشت و چربی دست هم مقاوم است. کل این فضا از یک تکه پلاستیک ساخته شده که استحکام مناسبی دارد و به‌راحتی، فشار واردشده هنگام تایپ‌کردن را تحمل می‌کند. کلیدها بزرگ و به صورت جزیره‌ای (جدا از هم) طراحی شده‌اند؛ ولی متاسفانه کلیدهای چهار جهت اصلی به صورت فشرده قرار دارند و کارکردن با آن‌ها کمی سخت است. عمق کلیدها زیاد نیست و صدای کمی هم تولید می‌کنند؛ بنابراین می‌توانید تایپ‌کردن لذت‌بخش، سریع و کم خطایی را با HP 14 تجربه کنید.

اگر هم به هر دلیلی قصد استفاده از ماوس را نداشتید، HP روی این لپ‌تاپ یک تاچ‌پد بزرگ و دقیق قرار داده است. سطح این تاچ‌پد برخلاف فضای اطرافش، کاملا صاف است و اثری از آن بافت مشبک وجود ندارد؛ بنابراین می‌توانید به‌راحتی و بدون نگاه‌کردن به تاچ‌پد، آن را در فضای استراحتگاه دست پیدا کنید.

جمع‌بندی؛ یک لپ‌تاپ مقرون‌به‌صرفه‌ی عالی

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ به‌صرفه و مناسب برای انجام کارهای روزمره در خانه یا محل کار هستید، HP 14 می‌تواند جزو بهترین انتخاب‌هایتان باشد. از رقبای اصلی این لپ‌تاپ می‌توان به سری ThinkPad E460 شرکت لنوو و سری K456 ایسوس اشاره کرد. HP 14 قدرت زیادی در مقایسه با قیمت مناسبش ارائه می‌دهد و به‌راحتی از پس انجام اکثر وظایف اولیه مثل کار با نرم‌افزارهای آفیس، ویرایش تصویر و گشت‌وگذار در اینترنت برمی‌آید. به علاوه، تایپ‌کردن با کیبورد دستگاه هم امری لذت‌بخش محسوب می‌شود.

در سمت دیگر، صفحه‌نمایش HP 14 چندان مناسب تماشای فیلم نیست و روکش براقش هم، محدودیت‌های خاص خودش را دارد. به علاوه، بهتر است که همیشه شارژر دستگاه را همراهتان نگه دارید.

مشخصات کالاHP Pavilion 14-ac116ne – 14 inch Laptop

مشخصات فیزیکی

  • ابعاد

    ۲۳.۹ × ۲۴۱ × ۳۴۵ میلی‌متر
  • وزن

    ۱.۹۴ کیلوگرم

پردازنده مرکزی

  • سازنده پردازنده

    Intel

  • سری پردازنده

    Core i3

  • مدل پردازنده

    ۵۰۰۵U
  • محدوده سرعت پردازنده

    تا ۲.0GHz

  • فرکانس پردازنده

    ۲ GHz

  • حافظه Cache

    ۳ مگابایت

حافظه RAM

  • ظرفیت حافظه RAM

    ۶ گیگابایت

  • نوع حافظه RAM

    DDR3

حافظه داخلی

  • ظرفیت حافظه داخلی

    یک ترابایت

  • نوع حافظه داخلی

    هارد دیسک

  • مشخصات حافظه داخلی

    ۵۴۰۰RPM

پردازنده گرافیکی

  • سازنده پردازنده گرافیکی

    AMD

  • مدل پردازنده گرافیکی

    Radeon R5 M330
  • حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

    ۲GB

صفحه نمایش

  • اندازه صفحه نمایش

    ۱۴ اینچ

  • نوع صفحه نمایش

    TFT LED-backlit LCD

  • دقت صفحه نمایش

    HD|1366×768

  • صفحه نمایش مات

    خیر

  • صفحه نمایش لمسی

    خیر

  • توضیحات صفحه نمایش

    BrightView WLED-backlit

امکانات


  • درایو نوری

    DVD-RW

  • توضیحات درایو نوری

    SuperMulti DVD burner

  • وبکم

    دارد

  • توضیحات وبکم

    ۷۲۰p HD
  • مشخصات اسپیکر

    دو بلندگوی داخلی با تکنولوژی DTS Studio Sound
  • کیبورد با نور پس زمینه

    ندارد

  • مشخصات تاچ پد

    پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی
  • حسگر اثر انگشت

    ندارد


  • کارت خوان

    دارد

  • مودم

    بدون مودم

  • شبکه بی سیم Wi-Fi

    دارد

  • توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi

    ۸۰۲.۱۱b/g/n

  • بلوتوث

    بلوتوث داخلی

  • پورت شبکه Ethernet

    دارد

  • توضیحات پورت شبکه Ethernet

    ۱۰/۱۰۰ BASE-T
  • پورت VGA

    دارد


  • پورت HDMI

    دارد

  • پورت USB Type-C

    ندارد


  • تعداد پورت USB 3.0

    ۱

  • تعداد پورت USB 2.0

    ۲
  • پورت Thunderbolt

    ندارد

  • پورت Serial

    ندارد

  • پورت USB 4.0

    ندارد

سایر مشخصات

  • طبقه‌بندی

    کاربری عمومی

  • نوع باتری

    ۴ سلولی

  • شارژدهی باتری

    ۴:۳۰ ساعت
  • توضیحات باتری

    باتری لیتیوم-یون با ظرفیت ۴۱ وات‌ساعت

  • سیستم عامل

    بدون سیستم‌عامل

  • توضیحات سیستم عامل

    DOS
  • اقلام همراه لپ تاپ

    شارژر و کابل برق


  • دفترچه راهنما

منبع: دیجیزا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *