دیجیزا/ گوگل و فیسبوک از مشارکتشان در سیستم کابل زیردریایی جدید برای سال ۲۰۲۴ که اتصال اینترنت در سراسر منطقه آسیا اقیانوسیه را بهبود می بخشد، خبر دادند.

شرکت فیسبوک اعلام کرد این پروژه زیرساخت که اپریکات نام گرفته است، ژاپن، سنگاپور، تایوان، گوام، فیلیپین و اندونزی را متصل کرده و پاسخگوی تقاضای رو به رشد برای دسترسی به پهنای باند و اتصال بی سیم ۵G خواهد بود. این شرکت در مارس دو کابل زیردریایی جدید ترانس پسیفیک به نامهای بیفراست و اکو را اعلام کرده بود که سنگاپور را به کرانه غربی آمریکا متصل می کند. گوگل هم در این پروژه حضور داشت.

گوگل در یک پست وبلاگ اعلام کرد کابلهای اکو و اپریکات سیستمهای زیردریایی تکمیل کننده یکدیگر هستند و تاب آوری گوگل کلود و سایر سرویسهای دیجیتالی این شرکت را بهبود می بخشند. طبق اعلام فیسبوک، اتصال فیبر نوری جدید که سراسر آسیا اقیانوسیه را دربرمی گیرد، ظرفیت طراحی اولیه بیش از ۱۹۰ ترابیت در ثانیه دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هر دو غول فناوری آمریکایی در ساخت زیرساخت اینترنت در این منطقه که پتانسیل بالاترین نرخ رشد را می بینند، سرمایه گذاری کرده اند. گوگل سال گذشته برنامه هزینه ۱۰ میلیارد دلاری برای کمک به دیجیتالی سازی هند در پنج تا هفت سال آینده را اعلام کرده بود.