در مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه هاروارد انجام شد، سطوح بالاتر خوش بینی با طول عمر بیشتر و زندگی بیش از ۹۰ سال در زنان در گروه های نژادی و قومی مرتبط بود.

  هیامی کوگا (Hayami Koga) پژوهشگر گروه علوم اجتماعی و رفتاری از دانشگاه هاروارد و محقق ارشد این مطالعه گفت: اگرچه خود خوش بینی ممکن است تحت تأثیر عوامل ساختاری اجتماعی مانند نژاد و قومیت قرار گیرد، تحقیقات ما نشان می دهد که مزایای دیگر خوش بینی ممکن است در گروه های مختلف وجود داشته باشد.

بسیاری از پژوهش های قبلی بر کمبودها یا عوامل خطر متمرکز شده اند که افزایش خطر بیماری ها و مرگ زودرس را نشان می دهد.

یافته ‌های ما نشان می ‌دهد که تمرکز بر عوامل روان‌ شناختی مثبت مانند خوش ‌بینی، به‌ عنوان راه‌ های جدید ممکن برای ارتقای طول عمر و دوران پیری سالم در گروه‌های مختلف، بسیار اهمیت دارد.

به گزارش دیجیزا، در یک مطالعه قبلی، گروه تحقیقاتی مشخص کردند که خوش بینی با طول عمر بیشتر و طول عمر استثنایی مرتبط است که به عنوان طول زندگی بیش از ۸۵ سال تعریف شده است.

از آنجایی که در آن مطالعه قبلی اکثر جمعیت مورد بررسی سفیدپوست بودند، کوگا و همکارانش تعداد شرکت کنندگان در مطالعه فعلی را به زنانی از گروه های نژادی و قومی گسترش دادند. به گفته کوگا، گنجاندن جمعیت ‌های متنوع در تحقیقات برای سلامت عمومی مهم است زیرا این گروه‌ها نرخ مرگ و میر بالاتری نسبت به جمعیت‌ های سفید پوست دارند و تحقیقات محدودی در مورد آنها برای کمک به اطلاع ‌رسانی در تصمیم ‌گیری‌های خط‌ مشی سلامت وجود دارد.

برای این مطالعه، محققان داده‌ها و پاسخ‌های نظرسنجی ۱۵۹ هزار و ۲۵۵ شرکت‌ کننده را تجزیه و تحلیل کردند. از میان شرکت‌ کنندگان، ۲۵ درصدی که خوش ‌بین‌ ترین افراد بودند، ۵.۴ درصد طول عمر بیشتری داشتند و ۱۰ درصد از افراد احتمال بیشتری برای زندگی بیش از ۹۰ سال داشتند.

محققان همچنین هیچ تعاملی بین خوش ‌بینی و دسته‌ های نژادی و قومیت ها پیدا نکردند و این روندها پس از در نظر گرفتن جمعیت ‌شناسی، شرایط مزمن و افسردگی صادق بودند. عوامل سبک زندگی، مانند ورزش منظم و تغذیه سالم، کمتر از یک چهارم ارتباط خوش ‌بینی و طول عمر را تشکیل می ‌دهند که نشان می ‌دهد عوامل دیگری ممکن است در این اتفاق نقش داشته باشند.

به گزارش دیجیزا، کوگا در انتها توضیح داد که نتایج این مطالعه می تواند نحوه نگرش مردم به تصمیماتی را که بر سلامت آنها تأثیر می گذارد، دستخوش تغییر کند. او افزود، ما تمایل داریم بر روی عوامل خطر منفی که بر سلامت انسان تاثیر می گذارد تمرکز کنیم. به گزارش دیجیزا،البته بسیار مهم است که در مورد منابع مثبتی مانند خوش بینی که ممکن است برای سلامتی ما مفید باشد فکر کنیم، به خصوص اگر ببینیم که این مزایا در بین گروه های نژادی و قومی بیشتر دیده می شود.
شرح کامل این تحقیق و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی American Geriatrics Society منتشر شده است.