دیجیزا/ همان طور که اطلاع دارید، مایکروسافت مدتی پیش شرکت زنی مکس مدیا (ZeniMax Media) و تمام زیرمجموعه‌های آن از جمله بتسدا (Bethesda) را به مالکیت خود درآورد. با این حال، از آن جایی که این خرید هنوز نهایی نشده است، مایکروسافت نمی‌تواند در مورد آن صحبت کند. به همین خاطر، هنوز سوالات زیادی در ذهن مردم وجود دارند، اما اگر شایعات اخیر صحت داشته باشند، ماه آینده شاهد برگزاری یک رویداد با محوریت وضعیت بتسدا خواهیم بود.

آقای جف گراب (Jeff Grubb)، اینسایدر صنعت بازی‌های ویدئویی و خبرنگار وب‌سایت VentureBeat، انتظار دارد که مایکروسافت در اواسط ماه مارس یک رویداد را برای تشریح وضعیت شرکت بتسدا و احتمالاً نحوه‌ی ادغام آن با استودیو‌های بازی ایکس‌باکس برگزار کند. گراب در پادکست اخیر خود اعلام کرد که در این رویداد به تمام جزئیات اشاره خواهد شد.

بله، فکر می‌کنم آن‌ها قصد دارند یک رویداد را برای آن برگزار کنند. طبق چیزی که می‌دانم، این اتفاق نزدیک به زمان برگزاری E3 رخ خواهد داد. فکر می‌کنم این یکی از اهداف مایکروسافت برای قبل از شروع E3 است. زمانی که قرارداد نهایی شد، آن‌ها در موردش صحبت خواهند کرد… نمی‌دانم که قرار است چیزی شبیه به یک دایرکت باشد یا خیر، اما آن‌ها به این موضوع اشاره کرده و به طور گسترده در مورد آن توضیح خواهند داد و در مورد نحوه‌ی تاثیر این قرارداد بر روی همه و همچنین ادغام هر دو شرکت در آینده‌ی نزدیک صحبت خواهند کرد… پس بله، انتظار دارم این رویداد در اواسط مارس برگزار شود.
از طرف دیگر، Skullzi که یک یوتیوبر و استریمر است نیز مدعی شده است که بتسدا در «طی چند ماه آینده» یک ویدئوی بزرگ مختص بازاریابی را منتشر خواهد کرد که دارای صحنه‌هایی از بازی مورد انتظار Starfield خواهد بود. همچنین این شخص توضیح داد که ممکن است برخی از بازی‌های بتسدا به جای انحصار کامل، تنها برای مدت زمان خاصی در انحصار کنسول‌های ایکس‌باکس باشند.

در مورد این موضوع مطمئن نیستم، اما صحبت‌هایی را در مورد انتشار یک ویدئوی بازاریابی بتسدا در آینده‌ی نزدیک که ظاهراً شامل Starfield می‌شود را شنیده‌ام. البته چیز‌های بیشتری به گوش من رسیده است، اما نمی‌توانم در مورد آن‌ها صحبت کنم. با این حال امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

ممکن است که Starfield و TES VI انحصاری زمانی باشند نه انحصاری کامل. در نظر داشته باشید که احتمال انحصار کامل نیز وجود دارد. به احتمال زیاد پس از قطعی شدن قرارداد در مارس، اطلاعات بیشتری را به دست خواهیم آورد.
نظر شما چیست؟ آیا بازی‌های بتسدا تنها در انحصار پلتفرم‌های مایکروسافت خواهند بود؟