دیجیزا/ توییتر می‌گوید حساب‌های کاربری با حداقل ۶۰۰ فالوور می‌توانند از قابلیت چت روم صوتی «Spaces» استفاده کنند. هرچند به‌زودی قابلیت جدید در دسترس کلیه کاربران قرار خواهد گرفت.

توییتر سال گذشته با معرفی قابلیت Spaces روش جدید برای ارتباط برقرار کردن کاربران فراهم کرد. از آن زمان این قابلیت جدید در دسترس میلیون‌ها کاربر قرار گرفت و توییتر همچنان در حال توسعه دادن آن است. اکنون کاربرانی که حداقل ۶۰۰ فالوور دارند می‌توانند روم‌های جدید ایجاد کنند.

همچنین توییتر برای Spaces قابلیت‌های جدیدی دیگری در نظر گرفته است که مهم‌ترین آن‌ها Ticketed Spaces نام دارد. با استفاده از این قابلیت افرادی که روم‌های جدیدی ایجاد می‌کنند می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای کسب درآمد کنند به گفته توییتر این قابلیت طی ماه‌های آینده برای گروه محدودی از کاربران فعالی خواهد شد تا نتایج آن را مورد بررسی قرار دهند.

از دیگر قابلیت‌هایی که قرار است به Spaces توییتر اضافه شود می‌توان به تنظیم زمان ایجاد روم‌های جدید، ایجاد روم‌ مشترک، استفاده از زیرنویس زنده و دسترسی بهتر به Spaces از طریق پروفایل اشاره کرد.

قابلیت چت روم صوتی Spaces به لطف محبوبیت بسیار زیاد اپلیکیشنکلاب‌هاوسکه با استفاده از آن کاربران می‌توانند به صورت عمومی با کاربران دیگر گفتگوی صوتی داشته باشند به وجود آمد. بخش عمده‌ای از محبوبیت کلاب‌هاوس در اواسط همه‌گیری ویروس کرونا به دست آمده است زیرا در آن زمان بسیاری از افراد در قرنطینه خانگی به سر می‌بردند و بیشتر وقت خود را صرف اپلیکیشن‌های موبایل می‌کردند.

در نسخه اندروید و iOS توییتر، زمانی که روم جدیدی توسط افرادی که دنبال می‌کنید ایجاد می‌کند یا در یکی از روم‌ها شروع به صحبت می‌کند در قسمت بالای صفحه اصلی و میان فلیت‌ها (Fleet) به شکل یک حباب بنفش نشان داده می‌شود. همچنین از قسمت مربوط به «توییت جدید» می‌توانید روم جدیدی ایجاد کنید. البته باید به این نکته توجه کرد که ممکن است ویژگی ایجاد Space جدید هنوز برای برخی فعال نشده باشد و باید منتظر بمانند.