واتس‌اپ طی ماه‌های گذشته قابلیت‌های مختلفی را آزمایش کرده و حالا طبق گزارش‌های منتشر شده، به تمامی کاربران اجازه می‌دهد تا به جای ساخت گروه با محدودیت ۲۵۶ عضو، گروه هایی با ۵۱۲ عضو ایجاد کنند.

ماه گذشته اعلام شده بود که واتس‌اپ قصد دارد محدودیت تعداد اعضا گروه‌ها را برای کاربران خود دو برابر کند. حالا طبق گزارش WABetainfo، در جدیدترین به‌روزرسانی نسخه بتا این اپلیکیشن برای اندروید، iOS و دسکتاپ، کاربران می‌توانند حداکثر ۵۱۲ را به گروه‌های خود اضافه کنند.

همانطور که در تصویر بالا دیده می‌شود، در صفحه مربوط به اضافه کردن اعضا جدید به گروه‌ها، تعداد کل افرادی که کاربران می‌توانند اضافه کنند به حداکثر ۵۱۲ نفر تغییر پیدا کرده است. هرچند بزرگترین رقیب واتس‌اپ، یعنی تلگرام امکان ساخت گروه‌هایی با ۲۰۰ هزار نفر را برای کاربران خود فراهم کرده، اما همچنان با توجه به اینکه محدودیت قبلی اپلیکیشن پیام رسان متا ۲۵۰ نفر بود، پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود.

واتس‌اپ ماه گذشته در وبلاگ خود درباره این قابلیت نوشته بود: «یکی از مهم‌ترین درخواست‌هایی که به طور مداوم دریافت کرده‌ایم، گزینه اضافه کردن افراد بیشتر به یک چت بوده، بنابراین قصد داریم تا به آرامی امکان اضافه کردن ۵۱۲ عضو به یک گروه را ارائه می‌کنیم.»

قابلیت جدید واتس‌اپ در دسترس چه کاربرانی قرار می‌گیرد؟
  
امکان اضافه کردن حداکثر ۵۱۲ نفر به یک گروه، در آخرین نسخه بتا واتس‌اپ در دسترس تمام کاربران قرار گرفته است. انتظار می‌رود تا این ویژگی به زودی در نسخه نهایی و پایدار اپلیکیشن نیز به کاربران ارائه شود. با این حال، برخی کاربران در گزارش‌های خود ادعا کرده‌اند که در نسخه پایدار نیز به این قابلیت دست پیدا کرده‌اند.

واتس‌اپ در چند وقت گذشته، در حال کار روی قابلیت‌های مفید دیگری برای کاربران خود نیز بوده است. از جمله آن‌ها می‌توان به ارسال ری‌اکشن و بازخورد با استفاده از ایموجی و همچنین ارسال فایل‌های ۲ گیگابایتی اشاره کرد. همچنین توسعه‌دهندگان متا در حال کار روی ویژگی‌هایی از جمله ویرایش پیام‌ها و بازیابی پیام‌های حذف شده برای واتس‌اپ هستند.