دیجیزا/ تاکاشی موچیزوکی از رسانه‌ی بلومبرگ به‌صورت اختصاصی گزارش داد که سونی چه زمانی با عرضه یک آپدیت نرم‌افزاری می‌گذارد که گیمرها به افزایش حافظه پلی استیشن ۵ خود با خرید SSD بپردازند.
   
در تابستان پیش‌رو شرکت سونی با عرضه‌ی یک آپدیت نرم‌افزاری به گیمرها اجازه می‌دهد که با خرید حافظه‌های SSD تاییدشده توسط پلی استیشن و نصب آن‌ها در محل درست، حافظه‌ی قابل استفاده‌ی کنسول پلی استیشن ۵ را افزایش دهند. حافظه‌ی داخلی و بسیار سریع کنسول پلی استیشن ۵ سونی ۸۲۵ گیگابایت حجم دارد که ۶۶۷ گیگابایت آن در اختیار گیمر قرار می‌گیرد. در نتیجه قطعا خیلی‌ها می‌خواهند این حافظه را افزایش بدهند.

برای افزایش حافظه پلی استیشن ۵ هم می‌توان مدل‌های متفاوتی از SSDهای پیشرفته‌ی جدید را خریداری کرد و در پروسه‌ای نسبتا آسان به نصب هرکدام از آن‌ها پرداخت؛ SSDهایی که طبیعتا تعداد آن‌ها و قیمت آن‌ها به ترتیب با گذر زمان افزایش و کاهش پیدا خواهد کرد. البته مارک سرنی گفت که پیش از خرید حافظه SSD منتظر باشید که سونی فهرست کامل SSDهای پشتیبانی‌شده در پلی استیشن ۵ را منتشر کند؛ فهرستی که با گذر زمان تعداد حافظه‌های SSD تاییدشده در آن بیشتر از قبل می‌شود.

آپدیت نرم‌افزاری مورد بحث که در تابستان برای پلی استیشن ۵ سونی عرضه می‌شود، میزان تطابق عملکرد فن کنسول با گرمای تولیدشده توسط حافظه SSD اضافه را افزایش می‌دهد. سازندگان پلی استیشن ۵ در گذشته هم گفته بودند که سیستم خنک‌کنندگی خاص کنسول مدام با آپدیت‌های نرم‌افزاری پیشرفت می‌کند تا بهینه‌ترین عملکرد ممکن را داشته باشد. در نتیجه اگر به شدت علاقه‌مند به افزایش حافظه کنسول پلی استیشن ۵ خود هستید، باید تا تابستان سال جاری میلادی منتظر بمانید.