سرانجام پس از حاشیه ها و رویدادهای عجیب و غریب بسیار زیادی، فضاپیمای ترابری Progress MS-20 از  ایستگاه فضایی بین المللی جدا شده و به زمین باز می گردد. این فضاپیما که قرار بود فضانوردان را با خود به زمین بیاورید، به دلیل برخورد یک شهاب سنگ آسیب دیده بود.
سخنگوی آژانس فضایی روسیه عصر دیروز در یک برنامه زنده داعلام کرد: فضا پیمای ترابری  Progress MS-20 حامل مواد زائد و تجهیزات مصرف شده در ایستگاه فضایی بین جدا شد.
فضاپیمای Progress MS-20 قرار است در ساعت ۱۱ و ۴ دقیقه صبح امروز چهارشنبه به وقت مسکو پیشران های خود را برای انجام یک مانور خروج از مدار فعال می کند. انتظار می رود این فضاپیما در ساعت ۱۱ و ۳۷ دقیقه صبح به وقت مسکو وارد لایه های متراکم جو شود و هشت دقیقه بعد قطعات غیر قابل احتراق آن در قسمت غیرقابل کشتیرانی اقیانوس آرام در ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتری شهر ولینگتون نیوزیلند و ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتری سانتیاگو در شیلی، سقوط کند.

این فضاپیمای ترابری در طول اقامت خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی، به این مجموعه کمک کرد تا در چهار نوبت (۱۶ ژوئن، ۱۷ اکتبر، ۲۵ اکتبر و ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲) از برخورد با زباله ‌های فضایی جلوگیری کند و هفت مانور معمول تنظیم مدار  را نیز در این دوران انجام داد.
پروگرس MS-20 در ۳ ژوئن ۲۰۲۲ از پایگاه فضایی بایکونور به مدار زمین پرتاب شده و محموله ای ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرمی شامل تجهیزات، وسایل مصرفی پشتیبانی حیات، تجهیزات کنترل پزشکی و بهداشت، تجهیزات و مواد غذایی، آب آشامیدنی و نیتروژن فشرده برای فضانوردان و همچنین پیشرانه به ایستگاه فضایی بین المللی تحویل داد. این فضاپیما همچنین یک چاپگر سه بعدی، یک گیتار الکتریک مینیاتوری و سیم های ویولن را برای فضانوردان آورد.