بیگ بنگ/  مریخ‌نورد “استقامت” ناسا که فرود موفقیت‌آمیزی بر سطح سیاره سرخ داشت، عکس‌های جدید و رنگی به زمین ارسال کرد که در زیر می‌توانید مشاهده نمایید.

 عکس رنگی از منطقه‌ای که مریخ‌نورد استقامت قرار دارد.

ماموریت اصلی این کاوشگر جست و جو برای یافتن آثار حیات در گذشته و حال سیارۀ مریخ و جمع‌آوری و آماده کردن نمونه‌هایی از خاک و سنگ مریخ برای بازگرداندن به زمین در ماموریت‌های بعدی است. نزدیک به سه میلیارد دلار خرج ماموریت «استقامت» شده است. این وسیله شش چرخه هزار کیلویی حداقل دو سال آینده را صرف حفاری در صخره های مریخ خواهد کرد تا شاید نشانه ای از وجود حیات در گذشته این سیاره پیدا کند.

عکس رنگی از یکی از چرخ‌های مریخ‌نورد استقامت
عکسی که “مدارگرد شناسایی مریخ” از لحظه فرود مریخ‌نورد «استقامت» گرفته است.

به گفته دانشمندان زمان احتمالی حیات بر روی مریخ به سه تا چهار میلیارد سال پیش بر می‌گردد. در آن زمان آب همچنان بر روی سطح این سیاره روان بوده است. دانشمندان امیدوارند این کاوشگر با بررسی منطقۀ جزرو که میلیاردها سال پیش محل یک دریاچه عظیم بوده، اطلاعات جدید در خصوص وجود حیات در گذشتۀ سیاره سرخ بدست آورند.
این عکس از “استقامت” که بتازگی منتشر شده، مریخ‌نورد را بصورت آویزان و در حال فرود نشان می‌دهد. هنگامی که مریخ‌نورد با کابل‌های آویزان توسط جرثقیل آسمانی، فرود نرمی را تجربه کرد.