نیسان در حال توسعه نسل جدیدی از دستیارهای کمک راننده است که نسبت به سیستم‌های فعلی کارآمدتر عمل می‌کند و شانس وقوع تصادف را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. نسل جدید سیستم کمک رانندگی نیسان از انبوه سنسورهای لومینار، رادار و دوربین استفاده می‌کند تا فضای اطراف خودرو را به طور کامل بررسی کند.

در سیستم جدید خودران نیسان، کامپیوتر بدون توقف تمامی محیط پیرامون خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهد و به طور خودکار اقدامات لازم برای پیشگیری از تصادف را انجام می‌دهد. این اقدامات شامل مواردی همچون اجرای مانور یا کاهش سرعت خودرو می‌شوند. نسل جدید سیستم نیمه خودران نیسان با مشارکت شرکت آمریکایی Applied Intuition توسعه یافته است.

نیسان خاطرنشان کرد که مهمترین جزء این سیستم لیدار است، یعنی یک حسگر نوری فعال که پرتوهای لیزر را در حین رانندگی ساطع می کند. سیستم لیدار نیسان یک فضای سه بعدی تا فاصله ۳۰۰ متری خودرو را بازسازی می‌کند که به درک وضعیت جاری کمک شایانی خواهد کرد. نمونه‌های اولیه سیستم لیدار نیسان بر روی اینفینیتی Q50 یا همان نیسان اسکای لاین نصب شده بودند و به مرور زمان توسعه یافتند.

بنابر اعلام نیسان، این سیستم به داده‌های دریافتی از نقشه زمین وابسته است اما می‌تواند در بخش‌هایی که جزو نقشه نیستند نیز فعالیت کند. پیش‌بینی می‌شود سیستم لیدار نیسان از اواسط دهه ۲۰۲۰ در خودروهای این شرکت مورد استفاده قرار گیرد و از سال ۲۰۳۰ در اکثر خودروهای نیسان مورد استفاده قرار گیرد.