اگرچه گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا تاکنون در بسیاری از بررسی ها نمرات مثبت و درخشانی کسب کرده اما باید گفت کیفیت ساخت و بدنه مستحکم آن هنوز آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است. تست مقاومت و استحکام جدیدی که امروز توسط یوتیوبر معروف JerryRigEverything صورت گرفته به خوبی این موضوع را اثبات می‌کند.

سامسونگ سال گذشته گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا را به عنوان یک گوشی مستحکم و مقاوم عرضه کرد و آن توانست در بسیاری از بررسی‌ها در بخش کیفیت ساخت نمره خوب و قابل قبولی بگیرد. اکنون به نظر می‌رسد در گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا با یک محصول قدرتمندتر و مستحکم‌تر روبرو هستیم که در تست‌های مقاومت یک یا حتی چند پله از گوشی پرچمدار سال گذشته سامسونگ نیز جلوتر است.

کاربر معروف یوتیوب با عنوان JerryRigEverything که بلافاصله پس از عرضه گوشی‌های جدید به سراغ آن‌ها می‌رود و با ابزارهای معروف خود آن‌ها را از نظر استحکام بدنه، صفحه نمایش، فریم اصلی و… مورد بررسی قرار می‌دهد در جدیدترین ویدیو خود به سراغ گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا رفته است. در این ویدیو که می‌توانید آن را در زیر مشاهده کنید به خوبی نشان داده می شود که اجزای مختلف این گوشی هوشمند با کیفیت ساخت بالایی تولید شده‌اند و به خوبی در برابر عوامل مختلف مقاوم هستند.

در ابتدای این ویدیو به خوبی دیده می‌شود که شیشه محافظ Gorilla Glass Victus 2 در بخش نمایشگر به خوبی به وظایف خود عمل می‌کند و تنها در صورت استفاده از اجسام بسیار تیز امکان ایجاد خراش بر روی آن وجود دارد. فریم فلزی استفاده شده در این گوشی هوشمند نیز عملکرد مناسبی دارد و تنها در صورت استفاده از تیغ‌‌های تیز همچون کاتر امکان آسیب رساندن به آن وجود دارد. شیشه محافظ نمایشگر همچنین در برابر حرارت ایجاد شده توسط فندک نیز به خوبی واکنش نشان می‌دهد و از پیکسل‌های صفحه نمایش مراقبت می‌کند. حتی در صورت گرم کردن بیش از حد نمایشگر نیز به آن آسیبی نمی‌رسد.

گوشی گلکسی اس ۲۳ اولتر در پنل پشتی خود نیز از شیشه محافظ Gorilla Glass Victus 2 بهره می‌برد. تست صورت گرفته در بالا به خوبی نشان می‌دهد که این شیشه محافظ نیز استحکام بسیار خوبی دارد و به سادگی امکان ایجاد خراش بر روی آن وجود ندارد. سامسونگ همچنین برای محافظت از شیشه مقابل سنسورهای دوربین این گوشی نیز از مواد مرغوب و با کیفیتی استفاده کرده است و به نظر می‌رسد شیشه محافظ در نظر گرفته شده در این بخش استحکام بالایی دارد.

در انتهای ویدیو بالا نیز می‌توان تست خم شدن و انعطاف بدنه این گوشی هوشمند را مشاهده کرد. به نظر می‌رسد فریم آلومینیومی پرچمدار جدید سامسونگ به خوبی قادر است از خم شدن بیش از حد این گوشی جلوگیری کند و کاربران گوشی‌های جدید سامسونگ در مورد انعطاف بیش از حد بدنه این گوشی هوشمند نگرانی نخواهند داشت. اگرچه سامسونگ اعلام کرده است که این گوشی در برابر سقوط از ارتفاع نیز استحکام بالایی دارد اما در ویدیوی منتشر شده از سوی JerryRigEverything نمی‌توان از صحت این موضوع اطمینان حاصل کرد.

سامسونگ پیش از این اعلام کرده بود که ۸۰ درصد از اجزای به کار رفته در ساخت گوشی‌های گلکسی اس ۲۳ از مواد بازیافتی تولید شده است و پس از استفاده از این گوشی‌های هوشمند این مواد بازهم می‌توانند به طبیعت بازگردند و یا پس از بازیافت در دیگر دستگاه‌های الکترونیکی به کار گرفته شوند. ویدیوی منتشر شده از این تست به دلیل اینکه استحکام بالا و بسیار عالی این مواد بازیافتی را نشان می‌دهد از اهمیت زیادی برخوردار است.