سری گوشی‌های Galaxy M سامسونگ را عمدتاً به دلیل استفاده از باتری‌های پر ظرفیت در آن‌ها می‌شناسیم. گلکسی M51 سامسونگ، از باتری پر ظرفیتی برخوردار بود. اما آیا عمر باتری گلکسی M52 5G سامسونگ نیز با وجود ظرفیت کم‌تر، بالاست؟

سامسونگ Galaxy M52 5G
گلکسی M52 5G، دستگاهی شبیه به Galaxy A52s با یک سری تفاوت است.

این گوشی، بالأخره به دست مجموعه Gsmarena رسیده است و در همین راستا، بررسی نهایی آن منتشر شده است. به مانند قبل، در این بررسی از عمر باتری و سرعت شارژ شدن دستگاه مورد بررسی نیز صحبت شده است. سامسونگ گلکسی M51، از باتری حجیم ٧,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. اما آیا عمر باتری گلکسی M52 5G سامسونگ، همچنان می‌تواند رضایت بخش باشد؟ خب، بهتر است پیش از هر چیز، مروری بر ویژگی‌های آن داشته باشیم:

– نمایشگر ۶.٧ اینچی از نوع Super AMOLED با وضوح +Full HD
– رفرش ریت ١٢٠ هرتزی نمایشگر
– تراشه Snapdragon 778G
– اندروید ١١ و OneUI 3.1
– باتری ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی
– شارژر ١۵ واتی در جعبه (پشتیبانی از شارژر ٢۵ واتی)

عمر باتری گلکسی M52 5G سامسونگ
 
همان طور که مشاهده کردید، ظرفیت باتری Galaxy M52 5G نسبت به نسل قبلش، به صورت اسمی ٢,٠٠٠ میلی آمپر ساعت کاهش یافته است. با این وجود، قلب تپنده دستگاه بسیار بهینه‌تر از قبل می‌باشد. به هر حال، عمر باتری گلکسی M52 5G سامسونگ در چه حدی است؟

گلکسی M52 5G توانست ١٢٣ ساعت را در بخش استفاده ترکیبی، سپری کند و خاموش شود. این یعنی عمر باتری این گوشی، در بازه فوق العاده قرار دارد و عملکرد کلی آن، بسیار خوب است. ما در بخش تماس ۳G، شاهد دوام آوری ٣۴:٣٠ ساعته گلکسی M52 5G بودیم. همچنین این دستگاه در دو بخش پخش فیلم و وب گردی با نمایشگر ١٢٠ هرتزی، توانست به ترتیب تا حدود ٢١ و ١۴:٣٠ ساعت بازدهی را ارائه دهد. در تصویر زیر، مقایسه‌ای از عمر باتری Galaxy M52 5G با برخی از رقبایش قابل مشاهده است:


تست سرعت شارژ
متأسفانه با همان رویکرد تقریباً همیشگی سامسونگ مواجه هستیم: پشتیبانی از شارژر ٢۵ واتی توسط خود دستگاه و قرار دادن نوع ١۵ واتی آن در جعبه! خوشبختانه، حداقل Gsmarena نسخه ٢۵ واتی را نیز تهیه کرده و سرعت شارژ شدن گوشی را در دو حالت مذکور، مقایسه کرده است.

ابتدا از نتایج شارژر ١۵ واتی شروع می‌کنیم. باتری ۵,۰۰۰ میلی آمپری ساعتی Galaxy M52 5G با این شارژر، در نیم ساعت تا ٣٠ درصد شارژ شده و شارژ شدن کامل آن، نزدیک به ١١٠ دقیقه زمان می‌برد. اما اگر بخواهید شارژر ٢۵ واتی را برای Galaxy M52 5G خود تهیه کنید، این دستگاه در نیم ساعت اول تا ۵٠ درصد شارژ خواهد شد. شارژ شدن کامل آن هم کم‌تر از ٨٠ دقیقه طول خواهد کشید!

نظر شما در مورد این جزئیات و اطلاعات از عمر باتری این گوشی چیست؟ به نظر شما، ریلمی GT Master Edition بهتر است یا Galaxy M52 5G؟