انتظار می‌رود اوپو در ماه جاری گوشی‌های هوشمند سری Reno 9 خود را در چین معرفی کند. تاکنون مشخصات و جزئیات متنوعی از این دستگاه‌ها به‌بیرون درز پیدا کرده است. امروز اما، افشاگر مشهور، Evan Blass، رندر سه گوشی هوشمند این سری شامل اوپو Reno 9 Pro ،Reno 9 و +Reno 9 Pro را منتشر کرد که طراحی نهایی این دستگاه‌ها به‌همراه نمایشگر منحنی در هر سه مدل و ماژول دوربین مشابه نسل قبل و بسیار شبیه به گلکسی S21 Ultra سامسونگ را نشان می‌دهد.

طراحی سری اوپو Reno 9

همان‌طور که گفته شد، ایوان بلس اخیرا رندر سری Reno 9 اوپو شامل سه گوشی هوشمند را منتشر کرده است که طراحی کلی همه آن‌ها یکسان بوده اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. درواقع، با نگاهی به رندرها، متوجه می‌شویم که حتی مدل پایه و استاندارد رنو ۹ نیز نمایشگر منحنی دارد. با توجه به همین رندرها، چیزی که ممکن است در این مدل وجود نداشته باشد، NPU تصویربرداری اختصاصی اوپو یعنی MariSilicon X است زیرا متن آن در ماژول دوربین این گوشی برخلاف دو مدل دیگر به چشم نمی‌خورد. 

                                                                                                  طراحی اوپو Reno 9

مدل‌های پرو و پرو پلاس اما، دارای ماژول دوربین بزرگ‌تر هستند که در نسخه پرو پلاس، قاب دوربین حتی برآمدگی جزئی نیز دارد و هم‌سطح با پنل پشتی دستگاه نیست. این مدل همچنین از یک سنسور اضافه که عملکرد آن هنوز مشخص نشده است، بهره می‌برد.

                                                                                                         اوپو Reno 9 Pro

ما همچنین برخی از مشخصات شایعه‌شده این گوشی‌ها را دراختیار داریم، اگرچه لزوماً نمی‌توانیم بگوییم که این‌ها مربوط به کدام مدل Reno 9 هستند. این مشخصات شامل نمایشگر ۶.۷ اینچی OLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۱۰۸۰p و حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر است. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی از نوع Omnivision OV64B بوده و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی سونی IMX709 نیز در جلو قرار دارد. چیپست اسنپدراگون ۷۷۸G با ۱۲ گیگابایت رم و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۶۷ واتی، انرژی و قدرت این سری را تأمین می‌کند.

                                                                                                   اوپو Reno 9 Pro Plus

در مورد Reno 9 Pro Plus، اطلاعات فاش‌شده بیان می‌کند که این مدل از چیپست مدیاتک Dimensity 8000 و سنسور دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی Sony IMX 766 بهره خواهد برد.

نظر شما درباره طراحی سری اوپو Reno 9 و مشخصات احتمالی آن‌ها چیست؟