واشنگتن پست در گزارشی نوشت به نظر می‌رسد بخش خودروسازی جهانی در نجات اقتصاد جهانی از رکود موفق خواهد بود.

 واشنگتن پست در گزارشی نوشت به نظر می‌رسد بخش خودروسازی جهانی در نجات اقتصاد جهانی از رکود موفق خواهد بود، چرا که آخرین داده‌ها و ارقام عملکرد مثبتی را برای این بخش نشان می‌دهد عرضه خودرو در جهان افزایش یافته است و این موضوع نشان دهنده عبور خودروسازی از بحران است.

واشنگتن پست در این گزارش آورده است در حالی که صنعت خودرو هنوز از حالت عادی فاصله دارد، داده‌هایی که در یک ماه گذشته ظاهر شد نشان می‌دهد که این صنعت در حال بهبود است.

این روزنامه می‌افزاید: «هم اکنون شاهد شتاب رشد اقتصادی همزمان با کاهش تورم هستیم».
نمودار فروش خودرو با تعدیل فصلی نشان می‌دهد که صنعت از ابتدای همه‌گیری کرونا تا چه حد از حالت عادی فاصله داشته است، زیرا در سال‌های قبل از همه‌گیری، فروش خودروهای جدید به طور مداوم در محدوده ۱۷ میلیون خودرو در سال بود، اما در مارس ۲۰۲۰ فروش سقوط کرد و بعداً در اوایل سال ۲۰۲۱ بهبود یافت، اما پس از آن در تابستان به شدت کاهش یافت.

واشنگتن پست می‌گوید: «این کسری به طرق مختلف بر اقتصاد تأثیر گذاشته است. خودروها در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به دلیل کاهش فروش، ۲ درصد از رشد تولید ناخالص داخلی واقعی را کاهش دادند و تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ هنوز بهبود نیافته است. از آنجایی که مشکلات به وجود آمده است، صنعت به دلیل نحوه محاسبه بهره وری، رشد بهره وری را تجربه می‌کند.

گزارش این روزنامه حاکی از آن است که عدم تولید خودرو منجر به افزایش قیمت خودروهای نو و دست دوم شده است، بنابراین زمانی که دلال‌ها چیز زیادی برای فروش ندارند، مجبور به ارائه تخفیف به خریداران نخواهند بود و کمبود موجودی کالا فشار وارد می‌کند.

بر اساس این گزارش همه این اثرات نهایی به این معنی است که بازگشت تولید خودرو به حالت عادی در نهایت برای اقتصاد یک مشکل بزرگ است. اوایل این ماه مشخص شد که فروش خودروهای جدید در اکتبر به ۱۴.۹ میلیون دستگاه افزایش یافته است.

این روزنامه می‌گوید: اگر فروش خودرو در ماه‌های نوامبر و دسامبر مشابه اکتبر بود، به یک جهش سه ماهه ۱۰ درصدی تبدیل می‌شد.