رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی توضیحاتی را درباره شماره‌گذاری خودروها و موتورسیکلت‌های برقی ارائه کرد.

سرهنگ علی محمدی درباره وضعیت شماره‌گذاری خودروها از سوی پلیس گفت: شماره‌گذاری خودروها تابع قوانین و مقررات جاری کشور است و بر این اساس هر خودرویی که تائیدیه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت را دریافت کرده و مجوز شماره‌گذاری آن بر اساس ضوابط و چک لیست‌ها از سوی سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست نیز صادر شده باشد، از سوی پلیس شماره‌گذاری خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا سواری سمند سورن پلاس از سوی پلیس شماره‌گذاری می‌شود یا خیر گفت: مجوزهای شماره‌گذاری برای این مدل از خودرو صادر شده و در حال حاضر شماره‌گذاری آن نیز انجام می‌شود.

رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور درباره شماره‌گذاری خودروها و موتورسیکلت‌های برقی نیز اظهارکرد:‌در مورد شماره‌گذاری خودروها و موتورسیکلت‌های برقی نیز ضوابط و مقررات برابر دیگر وسایل نقلیه است و اگر چنانچه این خودروها مجوز و تائیدیه سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط‌زیست را داشته باشد، پلیس نیز نسبت به شماره‌گذاری آنها اقدام خواهد کرد. این دسته از وسایل نقلیه با توجه به برقی بودن و آلایندگی کم معمولا تائیدیه سازمان حفاظت محیط‌زیست را دریافت می‌کنند، اما ایمنی و مقاومت آنها نیز مهم است که باید سازمان ملی استاندارد آن را بررسی و اعلام کند.

محمدی درباره اینکه آیا تاکنون خودرو و موتورسیکلت برقی از سوی پلیس شماره‌گذاری شده یا خیر نیز گفت: سابقه درج پلاک و شماره‌گذاری این وسایل نقلیه وجود دارد و مواردی که تائیدیه‌های لازم محیط‌زیست و استاندارد را اخذ کرده بودند، شماره‌گذاری شدند.

وی درباره این تائیدیه‌ها نیز تصریح کرد:‌ هر مدل از خودرویی اعم از برقی، بنزینی، گازسوز و … که بخواهد شماره‌گذاری شود، باید استانداردهای ۸۵ گانه را داشته باشد و سازمان استاندارد باید مستندات آن را برای پلیس ارسال کند. معاونت فنی و مهندسی پلیس راهور این موارد را بررسی کرده و در صورتی که تمام تائیدیه‌ها اخذ شده باشد ما نسبت به شماره‌گذاری اقدام می‌کنیم.

رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور درباره شماره‌گذاری وسایل نقلیه نیز اظهارکرد: در حال حاضر شماره‌گذاری وسایل نقلیه برابر ضوابط و استانداردهای موجود در حال انجام است و پلیس راهور در کم‌ترین زمان ممکن نسبت به ضرب پلاک و نصب آن روی خودروها اقدام خواهد کرد.