«سامسونگ» با حرف کوچک  S، یکی از رایج‌ترین پسوردهای استفاده شده در سال ۲۰۲۱ در حداقل ۳۰ کشور جهان بوده است.

مطالعه انجام شده توسط شرکت Nordpass نشان می‌دهد «سامسونگ» با حرف کوچک S، یکی از رایج‌ترین پسوردهای استفاده شده در سال ۲۰۲۱ در حداقل ۳۰ کشور جهان بوده است. این موضوع، امنیت میلیون‌ها کاربر را در سراسر جهان به خطر می‌اندازد.

 تبلیغات والکس
استفاده از کلماتی مانند گوشی هوشمند، تلویزیون و نام برخی برندها به عنوان رمز عبور، گزینه مناسبی نیست. به‌نظر می‌رسد در سراسر جهان، کاربران بسیاری از چنین کلماتی به‌عنوان پسورد استفاده می‌کنند. رمز عبور «سامسونگ» در سال ۲۰۱۹، رتبه ۱۹۸ را از نظر محبوبیت کسب کرد. در سال ۲۰۲۰ نیز این نام در رتبه ۱۸۹ از نظر محبوبیت قرار داشت.

در سال ۲۰۲۱، محبوبیت نام سامسونگ و انتخاب آن به‌عنوان رمز عبور در جایگاه ۷۸ رتبه‌بندی قرار گرفت و سال ۲۰۲۲ نیز این مجدداً عبارت سامسونگ در بین ۱۰۰ رمز عبور محبوب در بین کاربران سراسر جهان قرار دارد.

محبوب‌ترین پسوردهای جهان
محبوب‌ترین پسورد جهان، کلمه «password» است که طبق گزارش‌ها نزدیک به ۵ میلیون کاربر آن را به‌عنوان رمز عبور خود انتخاب کرده‌اند. سایر پسوردهای محبوب جهان «۱۲۳۴۵۶»، «۱۲۳۴۵۶۷۸۹» و «guest» هستند.

سامسونگ تنها برند تجاری نیست که کاربران آن را به‌عنوان رمز عبور خود انتخاب می‌کنند. برندهای دیگری مانند تیفانی، نایکی و آدیداس نیز در بین کاربران محبوب هستند. حتی برخی کاربران که به خودرو علاقمند هستند، از رمزهای عبوری مانند «kia» و «mini» استفاده می‌کنند.

برخی کاربران پسورد سامسونگ را با حرف بزرگ و برخی با حرف کوچک S به عنوان رمز عبور استفاده می‌کنند. طبق گزارش اخیر، یک رمز عبور ساده و قابل پیش‌بینی را می‌توان در زمانی کمتر از یک ثانیه رمزگشایی کرد. در حالیکه با ترکیب حروف کوچک و بزرگ در کنار اعداد، می‌توان به نتایج متفاوتی دست پیدا کرد. برخی متخصصان امنیت می‌گویند رمزگشایی رمز عبور ۷ رقمی که به‌صورت ترکیب حروف عدد و حروف نوشته شده باشد، حدود ۷ ثانیه طول می‌کشد. در حالی که رمزگشایی پسورد ۸ رقمی حدود ۷ دقیقه زمان نیاز دارد.

این شرکت تحقیقاتی می‌گوید رمزهای عبور کوتاه یا آنهایی که فقط ترکیبی از اعداد و حروف بدون هیچگونه حروف بزرگی هستند، اکثرا در کمتر از یک ثانیه رمزگشایی می‌شوند.