سامسونگ از نمایشگاه CES ۲۰۲۲ برای نمایش دید خود به آینده صنعت خودرو استفاده کرده است. تکنولوژی سامسونگ که در این رویداد تکنولوژیک معرفی شده اساساً یک هدآپ دیسپلی پیشرفته است که از ویژگی واقعیت مجازی برای نمایش اطلاعات در مسیر دید راننده استفاده می‌کند. این ویژگی هم جالب و تا حدی ناخوشایند است. تکنولوژی سامسونگ شروع به کار برجسته‌ای داشته زیرا پیش از اسکن راننده و سرنشین به آن‌ها خوشامدگویی کرده و از وضعیت خوب راننده و خودرو اطمینان حاصل می‌کند. سیستم سپس تقویم راننده را بررسی نموده و مسیرهای رانندگی مدنظر را به او پیشنهاد می‌دهد.

زمانی که راننده مسیر پیشنهادی را تائید کرد اطلاعات ناوبری لود شده و روی نمایشگری تابانده می‌شود. در همان زمانی که خودرو حرکت می‌کند سیستم درباره نزدیک شدن خودروهای اضطراری و تغییر مسیر به راننده هشدار خواهد داد.

اما از اینجا به بعد وضعیت کمی ناخوشایند می‌شود زیرا این نمایشگر به یک بستر تبلیغاتی برای کسب‌وکارهای نزدیک همچون فروشگاه‌های مواد غذایی، کفش‌فروشی‌ها و… تبدیل می‌شود. این سیستم همچنین پیشنهادهایی همچون خرید قهوه در مکان‌هایی که معمولاً راننده تردد می‌کند را ارائه می‌کند. اگرچه این موارد می‌توانند تا حدی عصبی کننده باشند اما سامسونگ می‌گوید سیستم موردبحث به کاربران اجازه می‌دهد تا بین منوهای رستوران یک غذا را انتخاب کرده و از داخل خودرو سفارش خود را بدهند.

جدای از این موضوع، سیستم جدید سامسونگ از تکنولوژی V2X استفاده می‌کند تا دیدی گسترده به محیط اطراف داشته باشد. این یک ایده خوب است زیرا زمانی که شما پشت یک کامیون بزرگ گیر افتاده باشید نخواهید توانست اطراف و به ویژه علائم ترافیکی را مشاهده کنید و این تکنولوژی به کمک شما خواهد آمد.

در کلیپ منتشر شده همچنین توانایی برقرار تماس‌های گروهی و تصویری با استفاده از تکنولوژی ۵G و ویژگی‌های ایمنی همچون برجسته ساختن علائم ترافیکی و هشدار درباره حیوانات نزدیک شده به جاده‌ها را می‌بینیم. اگرچه برخی از ویژگی‌های این تکنولوژی جدید ناخوشایند به نظر می‌رسد اما برخی کمپانی‌ها در CES اقدام به نمایش ناوبری مبتنی بر واقعیت مجازی کرده‌اند و احتمالاً خودروهای بیشتری در آینده از این تکنولوژی استفاده خواهند کرد.