زنی ۴۶ ساله از کارکنان مدرسه‌ای در نیومکزیکو به اتهام سرقت بیش از ۳۰۰۰ آیپاد از کودکان به ۱۸ ماه زندان فدرال محکوم شد. گفته می‌شود این زن با فروش آیپادها در بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ بیش از ۸۰۰ هزار دلار سود کرده است.

با توجه به توافق‌نامه او و اسناد دادگاه، ظاهرا این زن برنامه خود را از سال ۲۰۱۳ آغاز کرده، زمانی که او مسئول برنامه‌ای برای مدرسه تلفیقی مرکزی نیومکزیکو بود که برای ارائه وسایل به دانش‌آموزان بومی آمریکایی ساکن در مناطق قبایلی طراحی شده بود.

فروش آیپاد های دزدیده شده در فروشگاه‌های آنلاین
استوک در این برنامه قرار بود با دریافت کمک‌های مالی فدرال نسبت به خرید آیپاد اقدام کند و آن‌ها را بین دانش‌آموزان توزیع کند، اما به نظر می‌رسد با کمک دوستان خود آیپاد‌ها را به مریلند ارسال و از طریق فروشگاه‌های اینترنتی با قیمت قابل توجهی به فروش می‌رساندند. البته مشخص نیست که این زن، آیپادهای مورد نیاز کودکان یا دستگاه‌های غیر قابل استفاده را دزدیده است.


  
طبق گفته دادستانی ایالات متحده در ناحیه مریلند، فرد دیگری با نام «ساوراب چاولا» نیز در این پرونده حضور داشته که لوازم الکترونیکی و سایر کالاهای دزدیده شده را خریداری و آن‌ها را در eBay و آمازون به فروش می‌رسانده است. در گزارش منتشر شده، همچنین آمده است که چاولا با یک مدیر مرکز توزیع فدکس (FedEx) همکاری داشته تا پیش از رسیدن برخی بسته‌ها به مشتریانی مانند وال‌مارت آن‌ها را بدزد و طبق اسناد دادگاه، چاولا به او ۱.۵ میلیون دلار پرداخت می‌کرده است.

این زن اعتراف کرد که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ بیش از ۸۰۰ هزار دلار از فروش آیپادهای دزدیده شده درآمد داشته است. در حالی که او به ۱۸ ماه زندان محکوم شده است، چاولا پس از ناتوانی در پرداخت بیش از ۷۰۰ هزار دلار مالیات به ۶۶ ماه حبس محکوم شده است. فرد دیگری تحت عنوان «جیمز بندر» که به چاولا اجازه داده بود از حساب‌های eBay و پی‌پل خود برای فروش دستگاه‌های دزدیده شده استفاده کند نیز به یک سال و یک روز محکوم شده است.