مرسدس بنز به سرعت در حال توسعه‌ی خودروهای الکتریکی است. این برند در آینده‌ی نزدیک، تولید انبوه یک سدان کوپه با ابعاد متوسط را آغاز می‌کند.

به گزارش از پدال، مرسدس بنز EQXX، یک خودروی مفهومی است اما هم‌اکنون تست‌های جاده‌ای و پیش‌تولید را می‌گذراند. ظرفیت باتری‌های این مدل، هنوز مشخص نیست اما بنابر اعلام شرکت سازنده، توان پیمایش هزار کیلومتر خواهد داشت. بعضی منابع خبری، EQXX را مجهز به باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت می‌دانند که نسبت به باتری‌های موجود در EQS، حدود ۵۰ درصد کوچک‌تر و ۳۰ درصد سبک‌تر است. سیستم باتری و متعلقات آن در EQXX حدود ۵۰۰ کیلوگرم وزن دارند و با ولتاژ ۹۰۰ ولت کار می‌کنند.

در کمال تعجب، تنها یک موتور برقی ۲۰۱ اسب بخار روی EQXX نصب شده است. این پیشرانه و دیگر تجهیزات الکتریکی، بازدهی ۹۵ درصد دارند. همچنین پنل خورشیدی روی سقف EQXX دارای ۱۱۷ سلول و باتری‌های مستقل است. در شرایط ایده‌ال، سلول‌های خورشیدی می‌توانند انرژی لازم برای رانندگی تا مسافت ۲۵ کیلومتر فراهم می‌کنند.

از تصاویر منتشر شده، ابعاد کوچک‌تر EQXX نسبت به CLS مشخص است. این خودروی مفهومی، ۴۶۳ سانتی‌متر طول و ۲۸۰ سانتی‌متر فاصله محور دارد. مرسدس بنز C کلاس مدل ۲۰۲۱، با طول ۴۷۵ سانتی‌متر و فاصله محورهای ۲۸۶ سانتی‌متر تولید می‌شود.

مرسدس بنز EQXX در کلاس  سدان‌های برقی، وزن بسیار خوبی دارد و فقط ۱۷۵۰ کیلوگرم است. به بیان بهتر، EQXX فقط ۷۵ کیلوگرم سنگین‌تر از C300 جدید است. از سویی دیگر، خودروی مفهومی مرسدس بنز با ضریب درگ باورنکردنی ۰/۱۸، شاهکار مهندسی محسوب می‌شود.

در نمای داخلی EQXX ، یک نمایشگر عظیم ۱۲۰ سانتی‌متری وجود دارد. این مدل، رزولوشن ۸K ارائه می‌دهد و اطلاعات فنی یا مسیریابی ماهواره‌ای را با حالتی سه‌بعدی به اطلاع راننده می‌رساند. تمام ادوات داخل کابین از مواد قابل بازیافت ساخته شده‌اند. حتی چرم صندلی‌ها از نوع گیاهی است.

مرسدس بنز اطلاعات بیشتر در خصوص فناوری‌های EQXX را طی روزهای آینده اعلام خواهد کرد.