شما می‌توانید خودتان نسخه‌ای سبک از ویندوز ۱۱ را بسازید و آن را روی کامپیوترهای قدیمی و ضعیف نصب کنید.
 
ویندوز ۱۱ یک سیستم‌عامل بسیار عالی با قابلیت‌های فراوان و ظاهر بسیار جذاب است که البته پیش‌نیازهای سخت‌افزاری زیادی دارد و بنابراین بسیاری از کاربران نمی‌توانند آن را روی سیستم خود نصب کنند. ما قبلاً روش‌ نصب ویندوز ۱۱ را روی کامپیوترهایی که با آن سازگاری ندارند در دیجیزا آموزش داده‌ایم. از طرف دیگر نسخه‌ی سبک این سیستم‌عامل با نام Tiny11 اخیراً منتشر شده که نسخه‌ی ARM آن نیز دردسترس است اما نصب آن می‌تواند مشکلاتی در عملکرد رایانه ایجاد کند و از طرفی نگرانی‌های مربوط به امنیت و حریم خصوصی داده‌ها را نیز باید در نظر گرفت.

اکنون توسعه‌دهنده‌ی Tiny11 ویدیویی ۱۵ دقیقه‌ای به‌اشتراک گذاشته تا جزئیات مرحله‌به‌مرحله‌ی ساخت فایل ISO نسخه‌ی سبک‌ ویندوز ۱۱ را آموزش دهد. شما می‌توانید با تماشای این ویدیو، خودتان نسخه‌ی سبک سیستم‌عامل مذکور را ایجاد و بدون نگرانی‌های امنیتی آن را روی دستگاه‌های قدیمی و کامپیوترهایی که سخت‌افزار ضعیفی دارند، اجرا کنید.

همان‌طور که Neowin اشاره می‌کند، روش ارائه‌شده در ویدیو فوق برای ساخت نسخه‌ی سبک ویندوز ۱۱، همچنان به فعال‌سازی نیاز دارد و بنابراین باید مجوز استفاده از آن را تهیه کنید. نکته‌ی جذاب درمورد این نسخه، حذف پیش‌نیازهای نصب و اجرای ویندوز ۱۱ است و بنابراین می‌توان آن را به‌راحتی روی کامپیوترهای ناسازگار و قدیمی نیز نصب کرد.