ایلان ماسک، مالک جدید توییتر در جلسه‌ای با کارمندان این شبکه اجتماعی اعلام کرد روی ارتقا عملکرد پیام‌های مستقیم (DM) کار می‌کند.
ایلان ماسک، مالک جدید توییتر در جلسه‌ای با کارمندان این شبکه اجتماعی اعلام کرد روی ارتقای عملکرد پیام‌های مستقیم یا دایرکت مسیج (DM) کار می‌کند. به موجب این تغییرات، دایرکت مسیج‌ها رمزگذاری می‌شوند و امکان برقراری تماس صوتی و تصویری رمزگذاری شده در توییتر فراهم خواهد شد. 

در جلسه‌ای که ماسک با کارمندان توییتر در دفتر مرکزی سان‌فرانسیسکو داشته، ضمن نمایش اسلایدهایی با عنوان توییتر ۲.۰، اعلام کرده است دایرکت مسیج‌‌ها در این شبکه اجتماعی رمزگذاری خواهد شد و کاربران به‌زودی می‌توانند از قابلیت‌هایی مانند برقراری تماس صوتی و تصویری رمزگذاری شده نیز استفاده کنند.

تغییرات جدید توییتر بعد از تصاحب این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک
ایلان ماسک بعد از تصاحب توییتر، برنامه‌های مختلفی را برای این شبکه اجتماعی در نظر گرفته است. مالک جدید توییتر اکنون برنامه‌هایی را برای ارسال پیام‌های رمزگذاری شده در این شبکه اجتماعی دنبال می‌کند. وی در جلسه‌ای که روز دوشنبه ۳۰ آبان‌ماه در دفتر مرکزی توییتر با جمعی از پرسنل این شرکت برگزار شد، اعلام کرد:

«ما می‌‌خواهیم به کاربران این امکان را بدهیم که بتوانند بدون نگرانی در مورد حریم خصوصی خود، ارتباط برقرار کنند و نگرانی در مورد نقض داده‌ها در توییتر نداشته باشند. کاربران باید بتوانند به‌راحتی در این شبکه اجتماعی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و نگران این موضوع نباشند که ممکن است شخصی در توییتر جاسوسی آنها را کند.»
در سال ۲۰۱۸، توییتر هشدار داده بود که تعدادی از دایرکت مسیج‌های کاربران برای مدت بیش از یک سال توسط برخی افراد قابل دسترسی بوده است. حالا ایلان ماسک به‌عنوان مالک جدید این شبکه اجتماعی قصد دارد این مشکل را حل کند و با رمزگذاری پیام‌های مستقیم، از دسترسی سایر افراد به پیام‌های کاربران تا حد امکان جلوگیری کند.

طی سال‌های گذشته توییتر چندین بار قصد داشته این موضوع را محقق کند، ولی به دلایل مختلف، برنامه دایرکت مسیج رمزگذاری شده به تعویق افتاده است. اما اکنون ماسک می‌خواهد موضوع رمزگذاری را به‌عنوان اولویت اصلی توییتر ۲.۰ ارائه کند. او روز دوشنبه به کارمندان گفت: «باید این‌کار به شکلی انجام شود که وقتی فردی می‌خواهد به دایرکت مسیج کاربری نگاه کند، تصور کند اسلحه‌ای روی سرش گذاشته‌اند.»

وی در ادامه جلسه اضافه کرد که «موکسی مارلین اسپایک»، خالق اپلیکیشن سیگنال ظاهراً اعلام کرده قصد دارد به توییتر در این زمینه کمک کند و ایلان ماسک با وی در مورد رمزگذاری دایرکت مسیج صحبت کرده است.