کمپانی تایرسازی میشلن دست‌به ابتکار جالبی زده و جوراب‌های زمستانی برای تایرها ، مخصوص رانندگی در جاده‌های خیس و لغزنده تولید کرده است.

با پوشاندن آن روی تایرهای خودرو، دیگر نگران لغزیدن و منحرف شدن خودرو نخواهید بود. این پوشش زمستانی تایر که SOS Grip نام دارد، بیشترین اصطکاک را ایجاد می‌کند. البته میشلن مدعی است هیچگونه لرزش یا صدای اضافه‌ای نیز تولید نمی‌کند.

جوراب زمستانی Michelin از پلی‌استر مقاوم تولید شده و یک‌بار مصرف نیست و می‌تواند بارها مورداستفاده قرار بگیرد. به ادعای میشلن نصب آنها روی تایرها نیز کار بسیار ساده‌ای است و در چند دقیقه انجام می‌شود.

این جوراب تایر دارای دسته‌هایی در کناره‌هاست که هنگام پوشاندن یا در آوردن آن از دور تایر، این عمل را آسان‌تر می‌کند.

حاشیه این جوراب زمستانی روی جداره تایر و همچنین دسته‌های آن، به پوشش شب رنگی مزین شده‌اند تا در تاریکی شب، ایمنی لازم را نیز به همراه داشته باشند تا از هرگونه تصادف یا حادثه احتمالی جلوگیری شود.

سازنده ادعا می‌کند SOS Grip را پیش از تولید نهایی، مدت‌ها در شرایط آب‌وهوایی مختلف، مورد آزمایش قرار داده است تا از عملکرد بی‌نقص آن اطمینان حاصل کند.

نتیجه‌ای که از پوشاندن جوراب‌های زمستانی روی تایرها حاصل می‌شود، عملکرد بهتر در کشش، پایداری و ترمزگیری در مسیرهای خیس و لغزنده است.

میلشن جوراب‌های زمستانی SOS Grip را در ۱۰ سایز مختلف عرضه می‌کند بنابراین تقریبا تمامی خودروها اعم‌از هاچ‌بک‌های کوچک‌شهری تا شاسی‌بلندهای آفرود غول‌پیکر می‌توانند از این ابداع جالب میشلن استفاده کنند.

با وجود معرفی این نوآوری اما استفاده از آن در شرایط اضطراری تعریف شده است. البته تایرساز فرانسوی نیز توصیه‌به استفاده از تایرهای مخصوص فصول سرد سال و تجهیزات مناسب در سطوح لغزنده دارد.