فضانوردان ایستگاه بین المللی فضایی با ارسال ویدیویی ویژه از مدار زمین، سال جدید میلادی را تبریک گفته و با پوشیدن کلاه هایی به شکل کلاه بابانوئل، شروع سال ۲۰۲۲ را جشن می گیرند.
 فضانوردان مستقر در ایستگاه بین المللی فضایی در ویدیویی که ساعاتی پیش ارسال شد، سال نو را تبریک گفتند. این فضانوردان همچنین اعلام کردند که همراه با همکارانشان از سایر کشورها که در ایستگاه بین المللی حضور دارند دور یک میز برای گرفتن جشن سال نو جمع خواهند شد.
آنتون شکاپلروف و پیوتر دوبروف فضانوردان روسی مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی، سال نو را به طور خاص به هموطنان خود تبریک گفته و شکاپلروف در ویدیوی منتشر شده در این رابطه گفت: دوستان، در ساعات باقی مانده از سال ۲۰۲۱، ما از همه شما می خواهیم که در حال و هوای تعطیلات جادویی شب سال نو غوطه ور شوید و به کسانی که منتظر شما هستند، تبریک بگویید.
دوبروف نیز برای همه مردم آرزوی سلامتی، استقامت، سعادت و دستاوردهای جدید کرد. او در این پیام ویژه از مدار زمین گفت: بیایید با یکدیگر دوست باشیم و شادی را تجربه کنیم.
به گزارش خبرگزاری sinapress، فضانوردان مستقر در ایستگاه بین المللی فضایی اعلام کردند که امشب همراه با همه مردمی که سال نوی میلادی را جشن می گیرند، دور میز سال نو جمع خواهند شد. دوبروف گفت: این ضیافت یک میز واقعی جشن خواهد بود، اما بدون مصرف مشروبات الکلی زیرا قوانین ایستگاه بین المللی فضایی اجازه ورود و استفاده از هیچ نوع مشروبات الکلی را نمی دهد.
وی در ادامه پیام فضایی خود به مناسبت سال نو گفت: منوی غذایی ما در این شب خاص بسیار خوب بوده و بسیار شبیه به آنچه خواهد بود که سایر مردم روی زمین می خورند. ما به طور خاص از داشتن این غذای ویژه و تعطیلات پیش رو خوشحال هستیم.
آژانس فضایی روسیه پیشتر گفته بود که فضانوردان این کشور تنها دو روز تعطیلات برای جشن سال نو خواهند داشت. آنها قصد دارند بخشی از زمان خود را صرف ملاقات با خانواده ها کنند که معمولاً از طریق تماس ویدیویی اتفاق می افتد. از سوم ژانویه، فضانوردان به کار عادی خود باز می گردند که شامل آماده سازی برای یک پیاده روی فضایی می شود.
در حال حاضر هفت خدمه در ایستگاه بین المللی فضایی حضور دارند. علاوه بر فضانوردان روسیه، فضانوردان آمریکایی ناسا و فضانوردان آژانس فضایی اتحادیه اروپا به نام های مارک ونده هی، راجا چاری، توماس مارشبرن و کایلا بارون و ماتیاس ماورر نیز سال نوی میلادی را در مدار زمین جشن خواهند گرفت.