گوشی Galaxy A23 5G توسط سامسونگ معرفی شده تا جایگزین A22 5G از سال گذشته شود. این گوشی البته با تغییرات زیادی در مقایسه با نسخه ۴G همراه نبوده است. در ادامه مشخصات Galaxy A23 5G را بررسی می‌کنیم.

گوشی Galaxy A23 5G سامسونگ به صورت رسمی توسط این شرکت رونمایی شده است. این گوشی حال با فناوری ۵G به میدان خواهد آمد، اما دیگر مشخصات در مقایسه با نسخه ۴G تغییر چندانی نداشته و حتی نرخ بروزرسانی نمایشگر به ۶۰ هرتز کاهش داشته است.

سامسونگ در پیج رسمی این گوشی مدل تراشه مورد استفاده برای این گوشی را به صورت دقیق افشا نکرده، اما با توجه به مشاهده Galaxy A23 5G در گیک‌بنچ، این گوشی به تراشه Snapdragon 695 مجهز خواهد بود؛ این تراشه به نسبت اسنپدراگون ۶۹۰ تا ۱۵ درصد در بخش پردازشی و تا ۳۰ درصد در بخش گرافیکی پیشرفت داشته است.

باید اشاره کرد که تراشه Snapdragon 695 در کنار ۶۸۰ که از آن در نسخه ۴G گوشی A23 استفاده شده، معرفی شده است. هر دوی این تراشه‌ها با فناوری ۶ نانومتری TSMC تولید شده‌اند.

در کنار تراشه، گوشی Galaxy A23 5G را می‌توان با ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت رم در اختیار گرفت. برای ذخیره اطلاعات نیز تا ۱۲۸ گیگابایت فضا در نظر گرفته شده است. این گوشی قرار است با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری OneUI 4.1 به دست کاربران برسد.

نمایشگر ۶.۶ اینچی گوشی Galaxy A23 5G به پنل LCD مجهز شده و قادر است تصاویر را با رزولوشن تا +FHD به نمایش بگذارد. این گوشی همچنین از نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و در بالای نمایشگر آن یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی تعبیه شده است.

ترکیب دوربین‌های A23 5G از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی برخوردار است که در کنار آن لنز اولتراواید ۵ مگاپیکسلی به علاوه  لنز ماکرو و عمق ۲ مگاپیکسلی به چشم می‌خورد. برای تامین انرژی نیز از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌شود که از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌نماید.

هنوز زمان دقیق عرضه و قیمت این محصول توسط سامسونگ اعلام نشده است.